زمان را دریابیم

نمی‌گویم که نباید در فضای مجازی حضور داشت، شبکه‌های مجازی برای پی بردن به اخبار، فضای مناسبی است. اما نباید وقت خود را به بطالت دراین فضا بگذرانیم.

کد خبر : ۷۸۱۳۲
بازدید : ۶۷۵۰
شهلا کاظمی پور | کرونا ویروس، بیماری مهلکی است که نه تنها در ایران بلکه در جهان شایع شده است. بهتر است این نگاه را داشته باشیم که ورود این بیماری خواست خدا و طبیعت بوده است.

از نظر من تحول عمده‌ای در رفتار‌ها و مناسبات اجتماعی اتفاق افتاده که به احتمال قوی در مدت زمان کوتاهی این مناسبات به روز اول خود باز می‌گردد. باید استفاده و بهره‌برداری علمی از این اتفاق کنیم، به‌عنوان مثال باید در رفتار‌های خود خیلی تعمق کنیم.
دائماً نق نزنیم که نمی‌توانیم به‌مدت زیاد در خانه بمانیم یا نمی‌توانیم امسال همچون سال‌های گذشته به مسافرت برویم، یا نمی‌توانیم به دیدن اقوام و حتی والدین برویم و امثال این قبیل غر زدن‌های طولانی و بی فایده. ما ایرانی‌ها کلاً اهل نق زدن‌های طولانی هستیم.
به‌عنوان یک جامعه شناس معتقدم مشکلات زیادی که در ایران پیش می‌آید، بیشتر ناشی از همین نق زدن هاست. بهتر است، از فرصت‌ها هرچند کوچک استفاده کنیم. باید به فکر خودسازی باشیم، میزان مطالعه را افزایش دهیم و دور زدن‌های طولانی در فضای مجازی را کاهش دهیم.
نمی‌گویم که نباید در فضای مجازی حضور داشت، شبکه‌های مجازی برای پی بردن به اخبار، فضای مناسبی است. اما نباید وقت خود را به بطالت دراین فضا بگذرانیم.
باید سطح مطالعه خود را بالا ببریم. کتاب در حوزه‌های مختلف چه به‌صورت چاپی و چه آنلاین به وفور وجود دارد. از طرفی دیگر به غیر از مطالعه سعی کنیم که مسائل را بنویسیم و با دیگران آن‌ها را در میان بگذاریم تا بتوانیم از مشکلات بکاهیم.
باید با اولویت قرار دادن مسائل علمی به‌عنوان عضوی از جامعه در زندگی خود و دیگران تحولات عمیق ایجاد کنیم، معتقدم این تحولات می‌تواند سبب افزایش تعاملات شود. همه شاهد هستیم که ورود این بیماری توانسته سبب افزایش صمیمیت بین خانواده‌ها شود و می‌بینیم که این روز‌ها تعاملات در بین اعضای خانواده‌ها بسیار افزایش یافته است، تا قبل از ورود این بیماری به کشور بسیار نگران کاهش صمیمیت بین خانواده‌ها بودیم و فاصله بین اعضای خانواده‌ها زیاد شده بود. اما حالا شاهدیم که این فاصله به میزان چشمگیری کم شده است.
باید سعی کنیم روز‌های خوش بیشتری داشته باشیم و نگاه خود را به مسائل تغییر دهیم تا شاهد فرا رسیدن روز‌های خوشی باشیم.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید