نرخ سکه و ارز در سال جدید کاهش می‌یابد؟

نرخ سکه و ارز در سال جدید کاهش می‌یابد؟

بازار بورس نیز از این قاعده مستثنا نبود و هیجان روز‌های قبل را تجربه نکرد و شاهد ریزش شاخص بورس بودیم، اما در آخرین روز کاری گزینه افزایش شاخص را انتخاب کرد و تا حدودی کاهش شاخص در روز‌های قبل جبران شد.

کد خبر : ۷۸۲۵۳
بازدید : ۲۸۸۲
نرخ سکه و ارز در سال جدید کاهش می‌یابد؟
آخرین هفته سال ۱۳۹۸ سپری شد. در این هفته پایانی امسال برخلاف سال‌های گذشته بازار‌های طلا و ارز راکد بود و با کاهش قیمت در روز‌های ابتدایی هفته بر خو دار بودند چراکه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رفت و آمد‌های غیرضروری در شهر کاهش یافت و شاهد خلوتی صرافی‌ها در خیابان فردوسی و طلافروشی‌ها بودیم.

بازار بورس نیز از این قاعده مستثنا نبود و هیجان روز‌های قبل را تجربه نکرد و شاهد ریزش شاخص بورس بودیم، اما در آخرین روز کاری گزینه افزایش شاخص را انتخاب کرد و تا حدودی کاهش شاخص در روز‌های قبل جبران شد.

قیمت سکه در آخرین روز سال ۱۳۹۸ به ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید
در اولین روز هفته چهارم اسفند قیمت سکه در بازار با نرخ ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شروع به کار کرد، اما این رقم در روز‌های بعد پایدار نبوده و روند رو به افزایش روبه‌رو بود، اما برخلاف هفته گذشته این افزایش نرخ با شیب ملایم همراه بود در سومین روز هفته قیمت سکه به بیشترین نرخ خود رسید و در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه با نوسان کم در طی روز به رقم حدود ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ثابت ماند.

شما می‌توانید روند قیمت سکه را به صورت نمودار در تصویزر زیر مشاهده کنید

نرخ سکه و ارز در سال جدید کاهش می‌یابد؟

نوسان قیمت انس جهانی بازار طلا را نا آرام کرد
ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و سکه در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سکه طرح جدید، ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

محمدولی با بیان اینکه در بازار حباب نداریم، گفت: امیدواریم که روند کاهشی در بازار ادامه داشته باشد.

رئیس اتحادیه طلا و سکه با بیان اینکه کسب و کار‌ها تعطیل هستند، اظهار کرد: بازار آرامشی ندارد و دچار نوسان است که علت آن را می‌توان نوسان اونس جهانی طلا و بازار ارز دانست.

دلار در آخرین هفته اسفند گران شد
بازار ارز در آخرین هفته سال ۱۳۹۸، روز شنبه نرخ ارز باقیمت ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان و یورو نیز به مبلغ ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد، اما قیمت دلار و یورو در روز دوشنبه با افزایش چشمگیری رو به رو شد و دلار با افزایش ۸۵۰ تومانی به نرخ ۱۵ هزار ۶۵۰ تومان رسید و یورو نیز ۵۵۰ تومان گران شد و به مبلغ ۱۷ هزار و ۳۵۰ تومان به فروش رسید.
این روند افزایشی ادامه داشت و در روز بعد دلار و یورو ۱۵۰ تومان گران‌تر شدند و به ترتیب به مبلغ ۱۵ هزار و ۷۵۰ تومان و ۱۷ هزار و ۴۵۰ تومان در صرافی‌های مجاز دادوستد شد، اما در آخرین روز هفته کاری دلار و یورو کاهش یافتند و نرخ دلار به مبلغ ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان و یورو نیز به قیمت ۱۶ هزار و ۸۹۰ تومان به کار خود پایان داد.

شما می‌توانید قیمت دلار را در این هفته به‌صورت نمداری در تصویر زیر مشاهده کنید:

نرخ سکه و ارز در سال جدید کاهش می‌یابد؟
احتمال گذر از کانال ۱۸ هزار تومانی نرخ دلار در سال ۱۳۹۹
مهدی سماواتی کارشناس بازار‌های مالی در گفتگو با خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: کاهش قیمت جهانی نفت در روز‌های پایانی سال شوکی به اقتصاد در بازار‌های جهانی وارد کرد که سبب شد درآمد‌های ارز در کشور‌هایی مانند ایران کاهش یابد و باعث افزایش قیمت ارز شود البته با شیوع ویروس کرونا دولت برای حل این بحران هزینه‌های غیرمترقبه را متحمل شد.

او تصریح کرد: با افزایش شیوع ویروس کرونا در اروپا انتظار می‌رود نرخ برابری دلار در مقابل یورو افزایش و تقویت شود و نخ دلار در مقابل دیگر ارز‌های دیگر افزایش بیشتری دارد البته انتظار می‌رود این روند تا پایان فروردین ۱۳۹۹ همچنان ادامه داشته باشد.

سماواتی بیان کرد: شیوع ویروس کرونا در کشور باعث ایجاد هزینه‌های ناخواسته برای دولت شده است همچنین رکود و کسادی کسب‌وکار‌ها سبب شده است که دولت از درآمد‌های مالیاتی خود در سال جدید صرف‌نظر کند و مشوق‌هایی را برای این امر در نظر بگیرد.

این کارشناس بازار‌های مالی در پایان افزود: دولت با. وجود بحران اخیر با کسری بودجه مواجه شده است که پیش بینی می‌شود قیمت دلار تا پایان فروردین ۱۳۹۹ از کانال ۱۸ هزار تومان عبور کند و این امر دور از انتظار نخواهد بود.

رشد بازار سرمایه در سال جدید ادامه دارد
نصر الله برزنی عضو هیات مدیره بورس در گفتگو با خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بازار بورس در اسفند ۱۳۹۸ رشد به سار خوبی را تجربه کرد و میزان حجم معاملات افزایش یافت. شیوع ویروس کرونا در بازار‌های سرمایه تأثیر گذاشت، اما این موضوع در سال آینده به‌صورت بلندمدت نخواهد بود و شرایط بازار به روال عادی بر می‌گردد.

برزنی افزود: عاملی که باعث رونق در بورس می‌شود شامل افزایش حجم ورود نقدینگی به این بازار است که البته، چون بازار سرمایه از جذابیت‌های خاصی برخورداراست سبب شده که جریان نقدینگی در بازار‌های رقیب کاهش یابد و بیشتر افراد تمایل بیشتری به سرمایه‌گذاری در بورس را داشته باشند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در سال جدید پیش‌بینی می‌شود تورمی حدود ۴۰ درصد داشته باشیم که به دنبال آن نرخ ریال در مقابل دلار کاهش یابد.

او اظهار کرد: تحریم‌های آمریکا علیه ایران باعث رونق تولید ملی شده است چراکه این امر سبب شده واردات کالا محدود و هزینه آن افزایش‌یافته است که در پی آن تولید برخی از کالا‌ها در کشور افزایش یافت که عمدتاً اسم بهترین شرکت‌های تولیدکننده کالا در بازار بورس ثبت‌شده است. البته این امر دلیلی برافزایش حجم معاملات در بازار سرمایه شده‌اند و با صادرات کالا‌های خود سود بیشتری را نصیب سهامداران خود کرده‌اند.

برزنی در پایان بیان کرد: معتقدم در سال ۱۳۹۹ شاهد افزایش قیمت سهام‌های بورس و معاملات خواهیم بود و شاخص بورس با روند افزایشی روبه‌رو خواهد بود.

شما می‌توانید شاخص بورس را در طی یک هفته در نمو دار زیر مشاهده کنید
نرخ سکه و ارز در سال جدید کاهش می‌یابد؟
بیش از ۴۴۵۹۸ میلیارد ریال اوراق بهادار در بورس تهران معامله شد
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس تهران، شاخص کل با ۱۰۴۷۱ واحد افزایش روبرو شد و به رقم ۵۱۲۹۰۰ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن با ۳۲۹۶ واحد افزایش روبرو شد و به رقم ۱۷۷۰۸۰ واحد رسید.

شاخص بازار اول با ۷۳۸۵ واحد افزایش به رقم ۳۶۲۷۳۱ واحد بالغ گردید و شاخص بازار دوم با ۲۲۳۰۴ واحد افزایش رقم ۱۰۸۸۰۹۴ واحد را تجربه کرد.

بیشترین تأثیر مثبت بر شاخص کل را گل گهر، گروه مپنا، فولاد مبارکه اصفهان، چادرملو، بانک ملت، پالایش نفت تهران، توسعه معادن و فلزات، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، فولاد خوزستان، مبین انرژی خلیج‌فارس، پتروشیمی جم، مخابرات ایران و شرکت ارتباطات سیار ایران به نام خود اختصاص دادند.

از سویی دیگر بیشترین حجم معاملات را بانک صادرات ایران (وبصادر ۲)، بانک صادرات ایران، گلوکوزان، بانک ملت، تأمین سرمایه نوین (تنوین ۲)، بانک پاسارگاد، توسعه معادن و فلزات، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، بانک اقتصاد نوین و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمینتاپیکو ۲) به نام خود ثبت کردند.

حال باید دید در سال جدید چه سرنوشتی در انتظار بازار‌های مالی خواهد بود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید