مسکن ملی متری چند؟

مسکن ملی متری چند؟

از سوی دیگر در طرح‌های مشارکتی ممکن است سازنده بخواهد واحد‌های لوکس تری بسازد که طبیعتاً قیمت آن تا متری ۴.۵ میلیون تومان هم برسد.

کد خبر : ۷۸۴۴۸
بازدید : ۳۹۹۱
مسکن ملی متری چند؟
در روز‌های اخیر یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت عمران پرند، قیمت هر متر مربع واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن در این شهر را ۳.۵ تا ۴ میلیون تومان اعلام کرده و گفته بود که ممکن است در بعضی واحد‌ها قیمت تا متری ۴.۵ میلیون تومان هم برسد.

در این رابطه محسن وطن خواهی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند به ایسنا گفت: احتمالاً منظور از رقم‌های متری ۴ میلیون تومان و بیشتر مربوط به واحدهایی​ است که به شکل مشارکتی در شهر جدید پرند اجرا می‌شود و البته تعداد آن‌ها زیاد نیست و حدود ۳۰۰۰ واحد است.

تحویل اولین واحد‌های مسکن ملی پرند در شهریور ماه
وطن خواهی درباره زمان تحویل اولین واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید پرند گفت: بعضی از پروژه‌های مسکن ملی به پیشرفت فیزیکی مناسبی رسیده و به طور قطع تا قبل شهریور ماه سال جاری اولین واحد‌ها را در پرند به متقاضیان تحویل می‌دهیم. دومین مرحله نیز احتمالاً بهمن ماه خواهد بود و انشاالله تمام واحد‌های مسکن ملی پرند در سال جاری به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم واحد‌های ثبت نامی طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید پرند با لحاظ قیمت زمین و محوطه سازی از متری ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان مدنظر وزارت راه و شهرسازی فراتر نرود تصریح کرد: با وجود آنکه قیمت آهن آلات و مصالح ساختمانی حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده، تمام سعی ما این است که واحد‌های پروژه اقدام ملی با همان نرخ‌های سابق که اعلام شد به دست متقاضیان برسد.

وطن خواهی گفت: حدود ۲۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید پرند اجرا می‌شود که از این تعداد ۱۰ هزار واحد به صورت ثبت نامی است و مابقی به شکل قرارداد‌های مشارکتی با دستگاه‌های دولتی و یا بخش خصوصی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با بیان اینکه در مرحله اول حدود ۱۰ هزار متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در پرند ثبت نام کردند اظهار کرد: احتمالا این تعداد با ریزش مواجه می‌شود. تا پیش از شیوع ویروس کرونا مراحل تکمیل ثبت نام از متقاضیان طرح اقدام ملی و همچنین مسکن مهر انجام می‌شد که فعلاً متوقف شده، اما احتمالاً از ۱۵ فروردین به بعد مجدداً کارگزاری پرند فعالیت خود را شروع می‌کند.

وی درباره تفاوت واحد‌های ثبت نامی و واحد‌های مشارکتی مسکن ملی در پرند گفت: واحد‌های مسکن ملی در هر دو بخش ثبت نامی و مشارکتی از کیفیت بالاتری نسبت به مسکن مهر برخوردار است. استاندارد‌های مقاوم سازی در هر دو پروژه یکی کیست، اما مسکن ملی از نظر نما، شکل و نصبیات، مرغوب‌تر از مسکن مهر خواهد بود.

وطن خواهی افزود: از سوی دیگر در طرح‌های مشارکتی ممکن است سازنده بخواهد واحد‌های لوکس تری بسازد که طبیعتاً قیمت آن تا متری ۴.۵ میلیون تومان هم برسد.

طرح اقدام ملی تولید و عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ در سه قالب ثبت نام، قرارداد با دستگاه‌های اجرایی و مشارکت با سازندگان پیش می‌رود. در مرحله اول نام‌نویسی از ۲۴۰ هزار نفر در آبان ماه ۱۳۹۸ انجام شد که ۱۴۰ هزار نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند.
مرحله دوم ثبت نام نیز در اسفند ماه ۱۳۹۸ به انجام رسید که با توجه به امکان نام نویسی از طریق پیامک تعداد کل ثبت نام کنندگان در مراحل اول و دوم به حدود ۱.۶ میلیون نفر رسید. قرار است اسامی افراد واجد شرایط تا ۴۵ روز کاری که تقریباً از ابتدای سال ۱۳۹۹ محاسبه خواهد شد اعلام شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید