کرونا علیه ورزش، هنر و فناوری

کرونا علیه ورزش، هنر و فناوری

برخی از این رویداد‌ها قدمتی بیش از چند دهه دارند و تا پیش‌ازاین لغو ناپذیر به نظر می‌رسیدند! برخی از این رویداد‌ها قبلاً فقط به دلایلی در حد بروز جنگ جهانی دوم لغو شده بودند.

کد خبر : ۷۸۴۵۱
بازدید : ۴۶۱۲
کرونا علیه ورزش، هنر و فناوری

لغو نمایشگاه ژنو خودروسازان را از مهم‌ترین برنامه رونمایی از مدل‌های جدید خودرو محروم کرد

امین رحیمی | کرونا پس از بخش سلامت، بیشترین لطمه را به کسب‌وکار‌ها زده است. ضررش آن‌قدر زیاد است که پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی جهان به صفر برسد یا حتی منفی شود. به همین دلیل بود که شورای روابط خارجی آمریکا که اندیشکده‌ای شامل سیاستمداران قدیمی، بانکداران، روسای نهاد‌های امنیتی، محققان و صاحبان رسانه‌ها در آمریکا است دست‌به‌کار شد تا برای نجات اقتصاد این کشور از کرونا کنفرانسی تشکیل دهد، ولی کرونا این گردهمایی را هم تعطیل کرد؛ از ترس شیوع بیماری میان حاضران. کرونا بسیاری از رویداد‌های مهم ملی و بین‌المللی را لغو کرده است.
برخی از این رویداد‌ها قدمتی بیش از چند دهه دارند و تا پیش‌ازاین لغو ناپذیر به نظر می‌رسیدند! برخی از این رویداد‌ها قبلاً فقط به دلایلی در حد بروز جنگ جهانی دوم لغو شده بودند.

زندگی بدون لذت تماشا!
برای خیلی‌ها هیچ‌کدام از این لغو‌ها مهم نیست جز لغو مسابقات ورزشی و از همه مهم‌تر فوتبال. کرونا بلایی سر فوتبال آورد که به‌زودی دل خیلی‌ها برای دیدن یک مستطیل سبزرنگ تنگ خواهد شد. باقی رشته‌های ورزشی نیز بی‌نصیب نمانده‌اند.
این مسابقات ورزشی فعلاً لغو شده و برگزاری‌شان به تعویق افتاده است. اما معلوم نیست چه زمانی دوباره برگزار می‌شوند و به دلیل از دست رفتن فرصت و تعداد زیاد مسابقاتِ لغو شده برای مثال در لیگ‌های فوتبال، امید‌ها برای ازسرگیری این مسابقات درزمانی دیگر مدام کمتر می‌شود.
لغو مسابقات ۷۰ ساله فرمول یک در بحرین، استرالیا و ویتنام نیز در حوزه ورزش حسابی سروصدا کرد و حوصله خیلی‌ها را سر برد! در ادامه به فهرست لغو شده‌های ورزشی نگاهی بیندازیم.

-بازی‌های فوتبال لیگ قهرمان اروپا
-بازی‌های فوتبال مهم‌ترین لیگ‌های اروپا ازجمله در آلمان، اسپانیا، انگلستان و ایتالیا و همچنین بازی‌های لیگ در کشور‌های صاحب فوتبال ازجمله برزیل

-تمامی بازی‌های ملی فوتبال در سراسر جهان به درخواست فیفا
-مسابقات گزینشی کشتی برای کسب سهمیه‌های جهانی در قاره‌های آسیا، اروپا، آفریقا و اقیانوسیه
-تمامی مسابقات بسکتبال جهان به درخواست فیبا ازجمله لیگ پرطرفدار NBA آمریکا

-مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا و قهرمانی جوانان جهان و گزینشی المپیک
-تمامی مسابقات شمشیربازی، هندبال و پینگ‌پنگ به درخواست فدراسیون‌های جهانی این رشته‌ها
-رقابت‌های سالانه اسکی کوهستانی «پیرا منتا» در کوه‌های آلپ فرانسه
-مسابقات جهانی و قاره‌ای رشته‌های تیراندازی با کمان، ژیمناستیک، جودو، دوچرخه‌سواری، شنا، کاراته، تکواندو و بدمینتون

فناوری در کما!
در حوزه صنعت و فناوری مهم‌ترین برنامه‌های لغو شده، رویداد سالانه فیس‌بوک برای توسعه‌دهندگان در کالیفرنیا، کنفرانس بازاریابی جهانی فیس‌بوک در آمریکا، کنفرانس سالانه گوگل، رویداد سالانه مایکروسافت در سیاتل، جشنواره گیمینگ در آمریکا و نمایشگاه صنعت نور و صدای فرانکفورت مربوط هستند. البته از همه بیشتر لغو نمایشگاه خودرو ژنو سوئیس سروصدا کرد و حال عشق‌ماشین‌ها را گرفت!

دلتنگی‌های اهالی فرهنگ و هنر!
در حوزه فرهنگ و هنر تعداد لغو‌های کرونایی زیاد است و حال‌وروز هنردوستان بهتر از ورزش دوستان نیست. نمایشگاه بین‌المللی گردشگری برلین، نمایشگاه کتاب لندن، نمایشگاه کتاب پاریس، جشنواره فیلم «تینک سینما» در لوزان سوئیس، نمایشگاه کتاب بولونیا ایتالیا، جشنواره بین‌المللی فیلم مستند تسالونیکی یونان، اولین دوره جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان، جشنواره فرهنگی و گردشگری شکوفه‌های گیلاس در ژاپن، جشنواره فیلم آرت هنگ کنگ و مراسم جوایز آکادمی بین‌المللی فیلم هند مهم‌ترین رویداد‌های هنری و فرهنگی دنیا هستند که به دلیل شیوع کرونا لغو شدند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید