حیوان خانگی؛ ناقل مکانیکی کرونا

حیوان خانگی؛ ناقل مکانیکی کرونا

همانگونه که امکان انتقال ویروس کرونا به انسان از طریق لمس دست گیره‌ها و کلید‌های برق و دکمه آسانسور و درب تاکسی و... وجود دارد، تماس با حیوانات ناقل کرونا نیز موجب ابتلای انسان به کرونا می‌شود.

کد خبر : ۷۸۴۸۲
بازدید : ۹۷۷۶
سگ و گربه؛ ناقل مکانیکی کرونا
یک دامپزشک در خانه ماندن را بهترین راهکار برای جلوگیری از ابتلا به کرونا دانست و یادآور شد: صاحبان حیوانات خانگی در روز‌هایی که با شیوع گسترده کرونا مواجه هستیم، از بیرون بردن حیوانات خود خودداری و قرنطینه خانگی را در مورد حیوانات رعایت کنند.

دکتر فرزام هاتفی با اشاره به مثبت شدن دو مورد آزمایش کرونا در حیوانات خانگی، اظهار کرد: این امکان وجود دارد که حیوانات آلوده به ویروس کرونا شوند، اما تاکنون بیمار نشده اند.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا در محیط یک روز و بر روی سطوح فلزی تا چند روز زنده می‌ماند، تصریح کرد: حیوانات نیز در صورت تماس با سطوح آلوده به ویروس کرونا، آلوده می‌شوند و می‌توانند این ویروس را از طریق مخاطات خود به انسان منتقل کنند.

این دامپزشک با اشاره به احتمال سرایت کرونا از انسان به حیوان و بالعکس، افزود: اگر صاحب یک حیوان خانگی کرونا داشته باشد و شرایط خودقرنطینگی را رعایت نکند، حیوان او نیز آلوده می‌شود. در واقع حیوانات خانگی مانند سگ و گربه به ناقل ویروس کرونا تبدیل می‌شوند.

هاتفی، حیوانات اهلی و خانگی را ناقل مکانیکی ویروس کرونا دانست؛ نه ناقل بیولوژیکی و خاطرنشان کرد: همانگونه که امکان انتقال ویروس کرونا به انسان از طریق لمس دست گیره‌ها و کلید‌های برق و دکمه آسانسور و درب تاکسی و... وجود دارد، تماس با حیوانات ناقل کرونا نیز موجب ابتلای انسان به کرونا می‌شود.

وی در خانه ماندن را بهترین راهکار برای جلوگیری از ابتلا به کرونا دانست و یادآور شد: صاحبان حیوانات خانگی در روز‌هایی که با شیوع گسترده کرونا مواجه هستیم، از بیرون بردن حیوانات خود خودداری کنند.

این دامپزشک، با تاکید بر لزوم قرنطینه کردن حیوانات در خانه، خاطرنشان کرد: رعایت بهداشت فردی و عمومی، شست وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، حفظ فاصله ۱.۵ تا دو متری از دیگران، ضد عفونی کردن سطوح با کمک محلول یک به ۱۰ وایتکس و آب و... برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ضروری است لذا همین موارد درخصوص حیوانات نیز رعایت شود.

هاتفی با بیان اینکه فرد مبتلا به کرونا باید کمترین برخورد با با سایر اعضای خانواده داشته باشد، تصریح کرد: بهتر است این قرنطینه شامل حیوانات و پرندگان نیز شود، زیرا لوازم فرد بیمار نیز عامل انتقال کروناست و ممکن است حیوانات خانگی را آلوده کند.

وی شست وشوی حیوانات با استفاده از مواد مخصوص آنان و رعایت مسائل بهداشتی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: در صورت مشاهده علائم بیماری در حیوان خانگی ترجیحا یک نفر آن حیوان را با رعایت شرایط بهداشتی به دامپزشکی منتقل کند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید