خروج از شهر‌ها و مسافرت‌های جدید ممنوع شد

خروج از شهر‌ها و مسافرت‌های جدید ممنوع شد

رییس‌جمهور در جلسه دولت، ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان کرونا، بویژه خانواده کادر بهداشت و درمان، بر اساس گزارش وزیر بهداشت از شیوع بیماری و با توجه به کنترل موج اول وبرای پیشگیری از موج جدید شیوع، ابلاغ کرد سفر‌های جدید ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

کد خبر : ۷۸۵۱۲
بازدید : ۵۳۷۶
خروج از شهر‌ها و مسافرت‌های جدید ممنوع شد
علی ربیعی، سخنگوی هیئت دولت، صبح امروز در حاشیه نشست هیئت دولت، با بیان اینکه ما موج اول شیوع کرونا را کنترل کردیم و در برخی شهر‌ها ورودی و خروجی بیماران ما به یک تعادلی رسیده و تخت خالی هم داریم، گفت: این نشان دهنده کنترل بیماری است، اما ممکن است موج جدید بیماری داشته باشیم.

وی افزود: متأسفانه برخی هموطنان به توصیه‌های بهداشتی توجه نکردند و ممکن است سطح تماس بیشتری داشته باشند و موج دوم بیماری شیوع پیدا کند.

ربیعی تصریح کرد: امروز رییس‌جمهور در جلسه دولت، ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان کرونا، بویژه خانواده کادر بهداشت و درمان، بر اساس گزارش وزیر بهداشت از شیوع بیماری و با توجه به کنترل موج اول وبرای پیشگیری از موج جدید شیوع، ابلاغ کرد سفر‌های جدید ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

وی افزود: از مسافران تقاضا می‌شود سفر خود را مدیریت نموده و زودتر به شهر‌های خود برگردند. همچنین با دستور رییس جمهور در جلسه امروز دولت علاوه بر تعطیلی ادارات که روال آن اعلام شده است فعالیت‌ها در حوزه کسب و کار مگر در موارد حساس و روزمره مردم تا پانزدهم فروردین محدود می‌شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه هیچ مشکلی درتامین مایحتاج روزانه مردم نیست و تمامی فروشگاه‌های تامین مایحتاج عمومی ۲۴ ساعته باز خواهند بود، اظهار داشت: افرادی که براساس طرح غربالگری ابتلای آن‌ها به کرونامشخص شده است موظف به تبعیت از دستورات وزارت بهداشت بوده و در صورت عدم رعایت و حرکت آزادانه مورد پیگرد قرار خواهند گرفت.

ربیعی خاطرنشان کرد: تمام پارک ها، بوستان‌ها و محل‌های تراکم جمعیت تعطیل خواهد شد. باید در کنار هم بااعتماد به نظام سلامت وتصمیمات دولت از این مرحله سخت عبور کنیم. این سیاست‌ها بایدبه یک قرارداد اجتماعی بین همه ما تبدیل شود. مشارکت همه هموطنان، سبب کاهش طول دوره بیماری و هزینه‌های انسانی خواهد بود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید