باید و نباید‌های مصرف ویتامین D

باید و نباید‌های مصرف ویتامین D

تا به حال هیچ درمان اثبات شده پیشگیرانه‌ای برای این بیماری کرونا وجود نداشته و داروی خاصی هم از نظر پزشکی و استاندارد‌های مقالات پزشکی برای بیماری‌های عفونی ویروسی تعریف نشده است.

کد خبر : ۷۸۶۸۲
بازدید : ۱۲۹۱۸
باید و نباید‌های مصرف ویتامین D
مازندران یک پزشک فوق تخصص بیماری‌های گوارشی با بیان اینکه این روز‌ها با توجه به شیوع بیماری کرونا بر مصرف ویتامین‌های محلول در چربی مثل ویتامین D. بسیار تاکید می‌شود، گفت: اکثر مردم دچار کمبود ویتامین D. هستند و باید سعی در جبران کمبود این ویتامین در بدن کرد چراکه برای مقابله با ویروس کرونا مقدار مشخصی از مصرف ویتامین D. تعریف شده است به عنوان مثال برای فرد بالغ ویتامین D. با سطح بالای ۵ را می‌توان در نظر گرفت.

سید حسن عابدی ولوکلایی با بیان اینکه مصرف دارو در وضعیت کرونایی با ۲ نوع تفکر ایجاد می‌شود، اظهار کرد: یکی از این تفکر‌ها با تفکر پیشگیرانه و یکی دیگر از این تفکر‌ها نیز تفکر درمان‌های خانگی یا درمان‌های اولیه بوده است.

وی تصریح کرد: تا به حال هیچ درمان اثبات شده پیشگیرانه‌ای برای این بیماری کرونا وجود نداشته و داروی خاصی هم از نظر پزشکی و استاندارد‌های مقالات پزشکی برای بیماری‌های عفونی ویروسی تعریف نشده است.

این پزشک فوق تخصص بیماری‌های گوارش با اشاره به اینکه استفاده بیش از حد ویتامین می‌تواند معضلات جدیدی در بدن افراد ایجاد کند، گفت: استفاده زیاد از ویتامین‌های محلول در آب و هم ویتامین‌هایی که در محلول چربی وجود دارند، می‌توانند معضلات جدیدی را در بدنمان به وجود آورند.

عابدی ولوکلایی خاطرنشان کرد: ویتامین‌های محلول در آب شامل ویتامین‌های B. و C. بوده است که مصرف زیاد آن باعث عوارض بیماری‌های کلیوی و اختلالات رفتاری در فرد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه توصیه می‌شود مردم از مصرف خودسرانه مکمل‌های دارویی برای مقابله با بیماری کرونا به طور جدی خودداری کنند، افزود: مصرف خودسرانه دارو بیماری و مشکلات گوارشی جدیدی در فرد ایجاد می‌کند.

این پزشک فوق تخصص بیماری‌های گوارشی ادامه داد: افرادی که این روز‌ها به آزمایشگاه‌ها دسترسی ندارند، توصیه می‌کنیم سه روز متوالی روزانه یک عدد ویتامین ۵۰ D. هزار مصرف کنند، پس از آن سه روز به صورت هفتگی و سپس از هفتگی به ماهی یکبار این ویتامین مصرف شود.

عابدی ولوکلایی با اشاره به اینکه اگر فردی مشکوک به بیماری کرونا باشد باید وارد یک چرخه درست شود که در حال حاضر این چرخه درست برای ما تعریف شده است، افزود: از طرف وزارت بهداشت سایت‌هایی تنظیم و شماره تلفنی به ما اختصاص داده شد که با مراجعه به آن می‌توانیم از سلامت خود توسط کارشناسان مربوطه آگاه شویم و این امر یک راهکار بسیار خوب برای اطمینان از بیماری کرونا بوده است.

وی تاکید کرد: استفاده خودسرانه دارو برای مقابله با بیماری کرونا در صورتی که اگر علائم اولیه کرونا در بدنمان شروع شده باشد، ممکن است ما را از درمان‌هایی که فعلاً تایید شده است، دچار مشکل و از طرفی هم سیکل قرنطینه ما را خراب کند چراکه اغلب دوره انتقال این بیماری بدون علامت بوده است.

این پزشک فوق تخصص بیماری‌های گوارشی با اشاره به اینکه توصیه می‌شود افراد سالم و افراد دارای بیماری زمینه‌ای هم از هر گونه مصرف خودسرانه دارو را برای درمان ویروس کرونا اجتناب کنند.

گفت: امروزه گوش دادن به سایت‌های مختلف باعث شده هر کسی که در منزل خود نشسته به صورت غیر حرف‌ای اطلاعات عجیب و غریبی را در فضای مجازی به مردم رد و بدل کند که این امر متاسفانه بازار داغی را برای دلالان فراهم کرده است.

عابدی ولوکلایی بیان کرد: این امر سبب شده که هم اکنون قیمت فروش داروی زینک پلاس چهار برابر شده که متاسفانه مردم هم در این روز‌ها بی‌رویه این دارو را مصرف می‌کنند.

وی با بیان اینکه این ویروس مثل شلیک یک تفنگ بوده که به صورت هدفمند از یک فرد به فردی دیگر اصابت می‌کند، اظهار کرد: برای محافظت از آن لازم است که خود را در برابر این بیماری ایمن نگه داریم و توصیه‌های بهداشتی و خود مراقبتی را رعایت کنیم.

این پزشک فوق تخصص بیماری‌های گوارشی تصریح کرد: رعایت فاصله حدود یک و نیم متری با افراد، خودداری از روبوسی کردن با افراد، قرار دادن تهویه مناسب در داخل خانه، استفاده از ظرف معمولی پر آب بر روی بخاری جهت مرطوب کردن منازل، استفاده از بخار اکالیپتوس برای مرطوب کردن راه‌های تنفسی خود از عواملی هستند که می‌توانند در خود مراقبتی افراد نسبت به این بیماری موثر واقع شوند.

عابدی ولوکلایی در خصوص استفاده از تغذیه مناسب در این شرایط بحرانی خاطرنشان کرد: مصرف گوشت قرمز، مصرف یک یا یکی و نصف تخم مرغ در روز، مصرف شیر و سبزیجات به اندازه کافی برای مقابله با این بیماری ضروری هستند بنابراین سعی شود سبزیجات را قبل از مصرف حتما با مواد ضدعفونی بشوئیم.

وی یادآور شد: افرادی که در برابر این بیماری از خود مراقبت می‌کنند، از شلیک این گلوله در امان هستند و بنابراین خواهشی که از مردم داریم این است که ماسک زدن در فضای شلوغ یا در خانواده‌های پر جمعیت حتماً اجباری باشد تا بتوانیم از این فضای بیماری به خوبی خارج شویم.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید