فقیرترین کشور‌های جهان کدامند؟

فقیرترین کشور‌های جهان کدامند؟

در جایگاه نهم فقیر‌ترین کشور دنیا کشور ماداگاسکار قرار گرفته است که سرانه تولید ناخالص ملی آن بنابر آخرین آمار‌ها هزار و ۵۱۰ دلار بوده است و امید به زندگی در این کشور نیز ۶۵ سال تخمین زده شده است.

کد خبر : ۷۸۸۵۰
بازدید : ۵۱۰۷
با وجود اینکه ثروت جهانی طی سال‌های اخیر بسیار رشد کرده است، اما این ثروت به طور مساوی بین همه کشور‌های دنیا تقسیم نشده است و همه کشور‌های دنیا در یک سطح از رفاه قرار نمی‌گیرند.

ثروت جهانی درطی سال‌های اخیر رشد بی سابقه‌ای را تجربه کرده است، ولی این ثروت به طور مساوی بین تمام کشور‌ها تقسیم نمی‌شود به عنوان مثال کشور‌های آمریکا شمالی که کم‌تر از ۵ درصد جمعیت کره زمین در آنجا زندگی می‌کنند بیشتر از یک چهارم تولید ناخالص جهانی را به خود اختصاص داده اند و این اتفاق در حالی میافتد که ۲۵ درصد جمعیت دنیا در کشور‌های جنوب آسیا ساکن هستند، اما تولید ناخالص آن‌ها کم‌تر از ۴ درصد است.

تولید ناخالص داخلی شاید شاخص مطمئنی برای مقایسه ثروت کشور‌ها باشد، ولی این شاخص ثروت ایجاد شده توسط تمام شهروندان یک کشور را حساب نمی‌کند و برای در نظر داشتن درآمد تمام شهروندان یک کشور بهتر است از شاخص سرانه تولید ناخالص ملی استفاده شود.
فقیرترین کشور‌های جهان کدامند؟
در این گزارش برای بررسی ۱۰ کشور فقیر دنیا از داده‌های بانک جهانی استفاده شده است و شاخص‌های سرانه تولید ناخالص ملی و امید به زندگی برای بررسی فقیرترین کشور‌ها در نظر گرفته شده اند.

می‌توان گفت: تقریبا تمام کشور‌هایی که در جایگاه اول تا دهم فقیرترین کشور‌های دنیا واقع شده اند در قاره آفریقا هستند و علت این اتفاق را می‌توان اقتصاد‌های وابسته به کشاورزی و استعمار خارجی قلمداد کرد.

اکثر این کشور‌ها دارای منابع غنی و ظرفیت بالا برای رشد و توسعه هستند و با این وجود این کشور‌ها مستعدترین حالت را برای به وجود آمدن فساد در دستگاه‌های اداریشان دارند و می‌توان گفت: درهیچکدام از این کشور‌ها امید به زندگی از ۷۰ سال تجاوز نمی‌کند.

جایگاه دهم فقیر‌ترین کشور دنیا متعلق به کشور کوموروس است این کشور یک مجمع الجزایر آتشفشانی است که در ساحل شرقی آفریقا و در آب‌های گرم اقیانوس هند واقع شده است.

بر اساس آخرین آمار‌ها سرانه تولید ناخالص ملی این کشور هزار و ۵۷۰ دلار بوده است و امید به زندگی در این کشور نیز ۶۳ سال است.
فقیرترین کشور‌های جهان کدامند؟
در جایگاه نهم فقیر‌ترین کشور دنیا کشور ماداگاسکار قرار گرفته است که سرانه تولید ناخالص ملی آن بنابر آخرین آمار‌ها هزار و ۵۱۰ دلار بوده است و امید به زندگی در این کشور نیز ۶۵ سال تخمین زده شده است.

نام سیئرا لئون نیز که کشوری در غرب آفریقا و در اقیانوس اطلس قرار گرفته است در جایگاه هشتم این فهرست آمده است سرانه تولید ناخالص ملی این کشور هزار و ۴۸۰ دلار است و امید به زندگی در این کشور تنها ۵۱ سال است.

جایگاه هفتم این فهرست به کشور موزامبیک تعلق می‌گیرد که سرانه تولید ناخالص ملی آن بنابر آخرین آمار‌ها هزار و ۲۰۰ دلار بوده است و امید به زندگی در این کشور نیز تنها ۵۸ سال است.

کشور مالاوی با سرانه تولید ناخالص ملی هزار و ۱۸۰ دلار در جایگاه ششم این فهرست قرار گرفته است امید به زندگی در این کشور نیز تنها ۶۳ سال است.

در جایگاه پنجم فقیر‌ترین کشور دنیا نام کشور نیجر آمده است که درغرب آفریقا واقع شده است؛ سرانه تولید ناخالص ملی این کشور ۹۹۰ دلار است و امید به زندگی در آن تنها ۶۰ سال است.
فقیرترین کشور‌های جهان کدامند؟
چهارمین کشور فقیر دنیا کنگو نام دارد؛ سرانه تولید ناخالص ملی این کشور تنها ۸۷۰ دلار است و امید به زندگی نیز در آن جا تنها ۵۹ سال است.

سومین کشور فقیر دنیا نیز بروندی نام دارد که سرانه تولید ناخالص ملی آن تنها ۷۷۰ دلار است و امید به زندگی در این کشور نیز تنها ۵۷ سال است.

در جایگاه دوم فقیرترین کشور دنیا نام کشور جمهوری آفریقا مرکزی آمده است که سرانه تولید ناخالص ملی آن تنها ۷۳۰ دلار است و امید به زندگی در این کشور نیز تنها ۵۲ سال است.

سرانجام فقیرترین کشور دنیا لیبریا نام دارد که در غرب آفریقا قرار گرفته است و هم مرز با گینه و ساحل عاج است؛ سرانه تولید ناخالص ملی در این کشور تنها ۷۱۰ دلار است و امید به زندگی در آنجا نیز تنها ۶۲ سال است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید