عوارض خطرناک‌ قرنطینه

عوارض خطرناک‌ قرنطینه

«گراهام مدلی»، کارشناس شیوع بیماری‌های عفونی گفته بریتانیا «خود را با اعمال محدودیت‌های گسترده در رفت‌و‌آمد‌ها در مخمصه قرار داده»؛ چیزی که او ادعا می‌کند شاید آسیب‌های بیشتری از ویروس کرونا در پی داشته باشد.

کد خبر : ۷۸۹۱۴
بازدید : ۵۳۴۱
عوارض قرنطینه، از کرونا خطرناک‌تر است
براساس یک گزارش، مشاور ارشد بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا در امور ویروس کرونا از او خواست تا راهی را برای پایان دادن به قرنطینه کشور پیدا کند.

«گراهام مدلی»، کارشناس شیوع بیماری‌های عفونی گفته بریتانیا «خود را با اعمال محدودیت‌های گسترده در رفت‌و‌آمد‌ها در مخمصه قرار داده»؛ چیزی که او ادعا می‌کند شاید آسیب‌های بیشتری از ویروس کرونا در پی داشته باشد.

او زیان‌های اقتصادی را از جمله این آسیب‌های بالقوه دانسته است. مدلی در گفتگو با نشریه تایمز گفت: «منظور من اقتصاد به طور کلی نیست بلکه معیشت مردم است که همواره به پولی که برای کار روزانه‌شان به دست می‌آورند، وابسته هستند.»

او ضمن برشمردن آسیب‌های ادامه قرنطینه گفت: «سلامت روانی، خشونت‌های خانگی، کودک‌آزاری و نیز عدم دسترسی به غذا از جمله دیگر آسیب‌های آن هستند.»

به گزارش این روزنامه، مشاور ارشد بوریس جانسون گفته که بریتانیا احتمالا می‌بایست در مورد استراتژی «ایمنی جمعی» به شکلی تجدید‌نظر کند که ابتلا به بیماری برای مردم با کمترین پیامد‌های مرگبار همراه باشد.

پروفسور مدلی از «مدرسه بهداشت و دارو‌های مناطق گرمسیری»، اداعا کرده که اپیدمی ویروس کرونا پس از پایان قرنطینه و بازگشت مردم به کار دوباره به شکل اجتناب‌ناپذیری اوج می‌گیرد.

او پیش از این با برگزاری بازی‌های فوتبال و بستن مدارس مخالفت کرده و گفته بود: «این امر به نظر خوب می‌آید، اما لزوما مبتنی بر شواهد علمی نیست.»

وی اوایل ماه مارس به مجله «آتلانتیک» گفته بود: «مشکل من این است که خیلی از کشور‌ها در استراتژی‌های خود فراتر از یک ماه فکر نکرده اند.»

او افزود: «وضعیت در بریتانیا متفاوت است. ما تازه در آغاز روندی طولانی هستیم و تلاش می‌کنیم تا به بهترین راه حل برای کاهش پیامد‌های بهداشت عمومی در جامعه دست یابیم».

این در حالی که پیش از این، گفته می‌شد بوریس جانسون به جای اعمال قرنطینه به شکلی که در چین و ایتالیا دیده شده، استراتژی ایجاد مصونیت طبیعی از طریق گسترش شیوع بیماری در مردم را در نظر گرفته بود.

توصیه‌های جدید سازمان بهداشت جهانی درباره استفاده از ماسک
در حالی که موضع دولت بریتانیا مورد انتقاد‌های گسترده قرار گرفته است، مت هنکاک وزیر بهداشت تاکید کرده که سیاست ایمنی جمعی «یک مبحث علمی است، نه هدف و یا استراتژی.»

پروفسور مدلی خود ایمنی جمعی را به عنوان تاثیرات جانبی ناشی از هدف به تعویق انداختن و کاهش اوج بیماری دانسته که معمولا به عنوان «پایین آوردن منحنی شیوع بیماری» از آن یاد می‌شود.

بوریس جانسون بعد از یک هفته رستوران‌ها را تعطیل کرد و در ۲۴ ماه مارس دستور قرنطینه کشور را صادر کرد.

آقای هنکاک روز جمعه پیش‌بینی کرده که شیوع بیماری در بریتانیا در روز عید پاک با بیش از هزار کشته در روز به اوج خود خواهد رسید. او از مردم خواست تا در آخر هفته گرم بریتانیا در خانه بمانند و به همه هشدار داد که «مردم خواهند مرد».

براساس آخرین آمار منتشر‌شده در عصر جمعه، تعداد کل فوتی‌ها با بیش از ۶۰۰ مورد در یک روز به ۳۶۰۵ نفر افزایش یافته است. همچنین دو پرستار به نام‌های آریما نسرین و ایمی اوروک نیز بر اثر ابتلا به ویروس جان باختند.

روت می، مدیر ارشد بخش پرستاری در بریتانیا روز جمعه ضمن در خواست از بریتانیایی‌ها برای پیروی از مقررات قرنطینه گفت: در تعطیلات آخر هفته، هوا، گرم و برای بیرون رفتن وسوسه‌انگیز خواهد بود، اما من از شما می‌خواهم تا ایمی و اریما را فراموش نکنید و به خاطر آن‌ها در خانه بمانید.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید