۲۰۰۰۰ واگنِ قطار هندی، بخش مراقبت‌های ویژه برای کرونایی‌ها

۲۰۰۰۰ واگنِ قطار هندی، بخش مراقبت‌های ویژه برای کرونایی‌ها

با افزایش تعداد بیمارانِ کوید-۱۹ در هند، ۵۰۰۰ تختِ ایزوله طی ۴ روز آماده خواهد شد و اگر لازم باشد واگن‌های بیشتری ظرف مدتِ ۴۸ ساعت به بیمارستان تبدیل خواهند شد. هر واگنِ گندزدایی‌شده قابلیتِ پذیرشِ ۱۶ بیمار را دارد. در هر واگن یک ایستگاهِ پرستاری، کابینِ پزشک و فضایی برای تجهیزاتِ پزشکی در نظر گرفته شده است.

کد خبر : ۷۸۹۸۸
بازدید : ۵۵۶۶
فرادید | با اعلام قرنطینۀ سراسری در هند خطوطِ راه‌آهن این کشور، برای نخستین بار در طی ۱۶۷ سالِ گذشته، از روز ۲۵ مارس تا ۱۴ آوریل به حالت تعلیق درآمد. با افزایشِ گسترشِ ویروسِ کرونا در هند، اکنون شبکه ریلی این کشور تصمیم گرفته تا بیش از ۲۰۰۰۰ واگنِ قدیمی را به بخشِ ایزوله برای بیماران تبدیل کنند.
هند ۲۰۰۰۰ واگنِ قطار را به بیمارستان تبدیل می‌کند

شبکه ریلی هند چهارمین بزرگترین اُپراتورِ ریلی در جهان و بزرگترین کارفرما در هند است.

به گزارشِ دانشگاهِ جان هاپکینز، هند در روز ۱ آوریل، ۴۲۸۸ موردِ ابتلا به کوید-۱۹ و ۱۱۷ مرگِ ناشی از این بیماری را ثبت کرده است. این رقم برای کشوری با جمعیتِ ۱.۳ میلیارد بسیار ناچیز محسوب می‌شود. با اینکه سیستمِ بیمارستانی هند هنوز با انفجارِ جمعیت مواجه نشده است، تبدیلِ واگن‌های قطار به تخت‌های سیارِ بیمارستانی یکی از تمهیداتی است که دولتِ این کشور برای پیشگیری از فشارِ مضاعف بر بیمارستان‌ها در نظر گرفته است.
هند ۲۰۰۰۰ واگنِ قطار را به بیمارستان تبدیل می‌کند

خطوطِ آهنِ هند به طور معمول ۲۰۰۰۰ قطارِ مسافربری در روز را اداره می‌کنند. با اعلامِ قرنطینه، ۶۷۳۶۸ کیلومتر از خطوطِ آهنِ هند - معادلِ ۱.۵ برابرِ خط استوا -بی استفاده مانده و هزاران قطارِ مسافربری زمین‌گیر شده‌اند.

رؤسای خطوطِ آهن دستور داده‌اند که در هر ۱۶ منطقۀ ریلیِ این کشور، واگن‌هایی که دیگر مسافر جا‌به‌جا نمی‌کنند به بیمارستان تبدیل شوند تا در مواقع اضطراری بتوان از آن‌ها استفاده کرد.
هند ۲۰۰۰۰ واگنِ قطار را به بیمارستان تبدیل می‌کند

دات باجپای، مدیرِ اجراییِ اطلاعات و تبلیغات خطوطِ آهن هند گفته است: «۵۰۰۰ تختِ ایزوله طی ۴ روز آماده خواهد شد و اگر لازم باشد واگن‌های بیشتری ظرف مدتِ ۴۸ ساعت به بیمارستان تبدیل خواهند شد.»
هند ۲۰۰۰۰ واگنِ قطار را به بیمارستان تبدیل می‌کند

هر واگنِ گندزدایی‌شده قابلیتِ پذیرشِ ۱۶ بیمار را دارد. در هر واگن یک ایستگاهِ پرستاری، کابینِ پزشک و فضایی برای تجهیزاتِ پزشکی در نظر گرفته شده است.

قطار‌ها به محضِ آماده سازی به مناطقی اعزام می‌شوند که کمبودِ تختِ بیمارستانی در آن‌ها احساس می‌شود.

کمبودِ تخت
حتی پیش از شیوع نیز هند با کمبودِ تخت‌های بیمارستانی مواجه بود. هند به‌طور متوسط برای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیتِ خود ۰.۵ عدد تختِ بیمارستانی دارد.
هند ۲۰۰۰۰ واگنِ قطار را به بیمارستان تبدیل می‌کند
بیشترِ این تخت‌های بیمارستانی در شهر‌ها هستند و امکانِ دسترسی به آن‌ها از ایالتی به ایالتِ دیگر متفاوت است. برای مثال در ایالت بیهار، برای هر ۱۰۰۰‌نفر ۰.۱۱ عدد تختِ بیمارستانی وجود دارد، درحالی که در ایالتِ بنگال غربی به ازای هر ۱۰۰۰‌نفر ۲.۵ عدد تختِ بیمارستانی وجود دارد.

چین برای هر ۱۰۰۰‌نفر جمعیتِ خود ۴ عدد تختِ بیمارستانی داشت.

بیمارستانِ سیار
شبکه خطوطِ آهن در هند تجربه اداره بیمارستان‌های ریلی را دارد. قطارِ لایفلاین اِکسپرس، که در سال ۱۹۹۱ تأسیس شده است، خدماتِ تشخیص در مکان و جراحی‌های پیشرفته به کودکان و بزرگسالان ارائه می‌دهد.

این قطار طی ۲۹ سال خدمت، در بینِ ۱۹ ایالت هند رفت‌وآمد داشته و بیش از یک‌میلیون نفر از خدماتِ درمانی آن استفاده کرده‌اند.
هند ۲۰۰۰۰ واگنِ قطار را به بیمارستان تبدیل می‌کند

این قطار با همکاریِ بنیادِ ایمپکت، خطوطِ ریلی هند و وزارتِ بهداشت این کشور خدمات ارائه می‌دهد و بودجه آن توسطِ مؤسسه بین‌المللیِ فاینَنس، خیریه‌های بین‌المللی و افراد و مؤسسات خیر در هند تأمین می‌شود.

منبع: CNN
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید