نکات مهم استفاده از نوار بهداشتی که هر خانمی باید بداند

نکات مهم استفاده از نوار بهداشتی که هر خانمی باید بداند

رعایت بهداشت ناحیه تناسلی در دوران عادت ماهیانه از اهمیت به مراتب بالاتری برخوردار می‌شود. چرا که دهانه رحم بیشتر از قبل باز شده و حجم ترشحات خارج شده از واژن نیز به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. این در حالی است که فرد در این دوران حداقل برای 2 روز شاهد خونریزی متوسط تا شدید خواهد بود. به همین دلیل استفاده از محصولات بهداشتی مانند تامپون، نوار بهداشتی و دستمال کاغذی در این دوره 3 تا 5 روزه به طور محسوسی افزایش خواهد یافت.

کد خبر : ۷۹۴۵۸
بازدید : ۱۶۴۴۸

نکات مهم استفاده از نوار بهداشتی که هر خانمی باید بداند

بخش مهمی از زندگی هر زنی، به دوران قاعدگی یا عادت ماهیانه گره خورده است. در حال حاضر تقریبا نیمی از جمعیت زنان یا یک‌چهارم جمعیت جهان در سن باروری قرار دارند و هر ماه قاعدگی را تجربه می‌کنند. برای اینکه در این دوران خاص درد و ناراحتی کمتری را تجربه کرده و همچنین از وارد آمدن آسیب‌های جسمی و حتی روحی جلوگیری کنید، دانستن برخی نکات ضروری هستند.

نکته مهمی که بسیاری از بانوان به سادگی از کنارش عبور می‌کنند این است که اگر این دوران را به خوبی پشت بگذارند، تاثیرات مثبتی را در تمام جوانب زندگی خود شاهد خواهند بود. افراد مجرد می‌توانند از دچار شدن به مشکلاتی نظیر افسردگی، وسواس یا عفونت‌های ناحیه تناسلی جلوگیری کرده و خیلی سریع‌تر به زندگی عادی خود بازگردند. از سوی دیگر، افراد متاهل و یا حتی آن دسته از خانم‌های که قصد بارداری دارند نیز با رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی خاص این دوران، می‌توانند در مدت زمان کوتاه‌تری به خواسته خود برسند.

بهداشت قاعدگی؛ مهم اما پرهزینه!

عادت ماهیانه، قاعدگی یا پریود همگی به یک دوره 3 الی 5 روزه اشاره دارند که معمولا هر 21 الی 35 روز اتفاق می‌افتد. در حالی که اکثر خانم‌ها این دوره را با خونریزی و ناراحتی‌های جسمی و روحی خاص خودش، معمولا در 5 روز سپری می‌کنند، اما هستند افرادی که تا 10 روز هم گرفتار این قضایا باشند! اگر سن شروع قاعدگی را 10 سال حساب کنیم، هر زن به طور میانگین در طول عمر خود حداقل 500 بار پریود شده و اگر هر دوره نیز 5 روز به طول بینجامد، می‌توان گفت هر زن به طور متوسط 7 سال از زندگی خود را در این دوره خاص سپری کرده است!

اما این تمام داستان نیست، رعایت بهداشت ناحیه تناسلی در دوران عادت ماهیانه از اهمیت به مراتب بالاتری برخوردار می‌شود. چرا که دهانه رحم بیشتر از قبل باز شده و حجم ترشحات خارج شده از واژن نیز به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. این در حالی است که فرد در این دوران حداقل برای 2 روز شاهد خونریزی متوسط تا شدید خواهد بود. به همین دلیل استفاده از محصولات بهداشتی مانند تامپون، نوار بهداشتی و دستمال کاغذی در این دوره 3 تا 5 روزه به طور محسوسی افزایش خواهد یافت.

طبیعتا این افزایش مصرف رایگان نخواهد بود! بر اساس تحقیقات انجام گرفته در حال حاضر حداقل 20 میلیون خانم ایرانی در سن 10 الی 50 سال قرار دارند و اگر به طور متوسط در طول عمر خود 500 بار پریود شود، هر ماه تقریبا به 2 الی 3 بسته نوار بهداشتی نیاز خواهد داشت. بدین ترتیب می‌توان به راحتی دریافت که رعایت بهداشت در دوران قاعدگی تا چه اندازه‌ای از اهمیت برخوردار است.

نوار بهداشتی، راهکاری مناسب برای همه

نوار بهداشتی اگرچه در دسته محصولات جنسی قرار نمی‌گیرد، اما به صورت غیرمستقیم بر روی سلامت جنسی فرد نیز تاثیرگذار است. در واقع اگر دوره قاعدگی به صورت منظم اتفاق نیفتد و یا بیش از اندازه به طول بینجامد، نه تنها روابط زناشویی زوج‌ها دچار اختلال خواهد شد بلکه ممکن است طولانی شدن این دوره، فرد را در مراقبت مناسب و اصولی از بهداشت ناحیه تناسلی‌اش دچار استیصال کند.

به همین دلیل لازم است با استفاده از ابزارهای کارآمدی مانند نوار بهداشتی و همچنین رعایت نکاتی که در خصوص نحوه استفاده از آنها وجود دارد، این رویداد طبیعی در بدن را به بهترین شکل ممکن پشت سر گذاشت. اما این نکات شامل چه مواردی هستند؟

نکات مهم استفاده از نوار بهداشتی که هر خانمی باید بداند

محصول با کیفیت

بسیاری از برندهای ناشناخته که صرفا تولید با قیمت ارزان اولویت اصلی آنها است، نوارهای بهداشتی غیراستانداردی را به بازار عرضه می‌کنند که ممکن است برای مصرف کننده حساسیت و التهاب ایجاد کنند. این تولیدکنندگان معمولا از پودرها و مواد شیمیایی نامناسبی در نوار بهداشتی استفاده می‌کنند تا قدرت جذب آنها را افزایش دهند. این مواد ممکن است در برخی افراد منجر به حساسیت پوستی شود.

سعی کنید برای خرید نوار بهداشتی به سراغ مدل‌های خیلی نازک نروید، چرا که معمولا این مدل‌ها قدرت جذب بالایی ندارند. اما اگر خواستید یک نوار بهداشتی خیلی نازک و در عین حال با قدرت جذب بالا را تهیه کنید حتما باید به سراغ برندهای معتبر بروید.

جاسازی درست

اولین نکته‌ مهم برای استفاده از نوار بهداشتی را به درستی در جای خود قرار دهید. بدین منظور باید سایز مناسب خودتان را تهیه کرده و سپس با استفاده از چسب نوار و چسبی که بر روی بال‌های آن قرار دارد، نوار بهداشتی را به خوبی به لباس زیر خود محکم کنید. نوار بهداشتی باید دقیقا در وسط لباس قرار بگیرد.

تعویض به موقع

اینکه نوار بهداشتی خریداری شده قدرت جذب بالایی دارد نباید باعث فریب شما شود. در واقع، حتی اگر حجم ترشحات یا خون کم باشد شما باید هر چند ساعت نوار بهداشتی را تعویض کنید. این کار از افزایش رطوبت و فعالیت باکتری‌ها در ناحیه تناسلی جلوگیری خواهد کرد.

لباس زیر مناسب

در دوره قاعدگی باید از لباس‌های زیر نخی استفاده کنید تا باعث ایجاد رطوبت، عرق سوز و یا بوی بد نشوند. علاوه بر این، اگر لباس زیر کمی تنگ‌تر باشد به دلیل جلوگیری از حرکت نوار بهداشتی، می‌تواند از نشت خون و ترشحات دیگر به بیرون نیز پیشگیری کند. همچنین اگر لباس‌ زیر شما ضخامت بیشتری داشته باشد، به هر دلیل اگر این ترشحات از نوار بهداشتی عبور کرد، تا مدتی می‌توانند جلوی یک آبروریزی بزرگ را بگیرد!

نکات مهم استفاده از نوار بهداشتی که هر خانمی باید بداند

نوار بهداشتی مخصوص شب

در طول شب بهتر است از نوار بهداشتی‌هایی که مخصوص همین بازه زمانی هستند استفاده کنید. این نوع از نوارها معمولا دنباله بلندتر و قدرت جذب بالاتری داشته و باعث می‌شوند در طول خواب شبانه خود هیچ استرسی در خصوص نشت خون یا سایر ترشحات به بیرون و کثیف شدن تشک یا ملحفه، نداشته باشید.

از کجا بخریم؟

پیش از رعایت نکات مهم استفاده از نوار بهداشتی، شما باید یک محصول با کیفیت و مرغوب را خریداری کنید. مهم نیست نوار بهداشتی ایرانی یا خارجی می‌خرید، سایز مناسب، حساسیت‌زا نبودن و قدرت جذب نسبتا خوب، عوامل مهم‌تری هستند. اگر برای خرید نوار بهداشتی از سوپرمارکت یا داروخانه محل خود، خجالت می‌کشید یا معذب هستید، خرید اینترنتی نوار بهداشتی یا سایر محصولات جنسی می‌تواند گزینه خوبی باشد.

برای مثال فروشگاه اینترنتی مو تن رو محصولات برندهای معتبری مانند آلویز، مای لیدی، مولپد، کوتکس، پنبه ریز و بسیاری دیگر را عرضه می‌کند که به سادگی چند کلیک می‌توانید آنها را سفارش داده و درب منزل دریافت کنید. علاوه بر این، به لطف تخفیفات روزانه و فروش ویژه مو تن رو، می‌توانید در هزینه‌های ماهیانه خود نیز صرفه‌جویی کنید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید