ماجرای جنجالی توهین سحر قریشی به پاکبان

ماجرای جنجالی توهین سحر قریشی به پاکبان

انتشار گسترده ویدیوی جنجالی سحر قریشی با یک پاکبان در شبکه‌های اجتماعی، موجب شد تا بسیاری از کاربران و برخی رسانه‌ها به این موضوع واکنش نشان دهند. تندترین واکنش را روزنامه خراسان نشان داده و درگزارشی نوشته است: "کسر شأن دانستن ارتباط با افراد پایین دست نکته بعدی نوعی خودشیفتگی در بعضی افراد مشهور و دارای موقعیت اجتماعی بالاست که برای‌شان دردسرساز می‌شود. این افراد فقط خود را مستحق معاشرت با افراد ثروتمند و دارای طبقه بالای جامعه می‌دانند و مراوده و ارتباط با افراد پایین دست را کسر شان خود می‌دانند و از دیدگاه آن‌ها، افراد این چنینی تنها می‌توانند آن‌ها را تحسین و تکریم کنند و حق اظهارنظر و داشتن نظر مستقل را ندارند. "

کد خبر : ۷۹۵۸۸
بازدید : ۱۹۶۱۸
ماجرای جنجالی سحر قریشی وتوهین به پاکبان چیست؟
فرادید | روز‌های گذشته بود که ویدیویی از پیاده روی سحر قریشی بازیگر سینما همراه با دوستانش منتشر شد. ویدیویی که در آن نشان می‌داد سحرقریشی رفتاری غیر متعارف با یک پاکبان داشته است، با این حال این موضوع با واکنش تند فعالان رسانه‌ای و کاربران فضای مجازی مواجه شده است.

به گزارش فرادید، ماجرا از اینجا آغاز شد که در یک ویدیوی کوتاه که عصر (سه شنبه) در شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده‌ای منتشر شد؛ سحر قریشی بازیگر سینما با دوستان خود در حال پیاده روی در یکی از پارک‌های پایتخت هستند و فیلم سلفی می‌گیرند.

در این ویدیو سحر قریشی روپوشی سبز رنگ بر تن دارد و با دوستان خود در حال خندیدن و شوخی است؛ شخصی که فیلم می‌گیرد از قریشی در خصوص آخرین پروژه سینمایی که در این روز‌های کرونایی می‌خواهد بازی کند می‌پرسد و از او می‌خواهد تا مردم رو به ورزش تشویق و ترویج کند؛ تا اینجای ماجرا مشکلی نیست، اما گویی خانم بازیگر در حال خود نیست و در یک صحنه به سراغ پاکبان (کارگر شهرداری) که از فرط خستگی لحظه‌ای بر نیمکت پارک نشسته، می‌رود و ژستی خاص رو به دوربین گرفته و می‌گوید: آقا ببین من لباسم رو با رفیقم (پاکبان) سِت کردم.
ویدیوی جنجالی ونامتعارف سحر قریشی با یک پاکبان

پاکبان مذکور که غافلگیر شده، پس از شنیدن این جمله خطاب به خانم بازیگر می‌گوید: اِ برو. پس از این قریشی به سمت دوستان خود می‌آید و با لحنی تمسخرآمیز و در حالی که قهقهه می‌زند، می‌گوید: میگه برو. همین مونده بود اینم به من بگه برو؛ و فیلم اندکی بعد تمام می‌شود.

پخش این فیلم در شبکه‌های اجتماعی موجب خشم بسیاری از کاربران شد و با هشتگ سلبریتی پوشالی، این رفتار سحر قریشی را تقبیح کردند.

شهرداری و شورای شهر تهران: سحرقریشی عذرخواهی نکند، شکایت می کنیم

رفتار نامتعارف سحر قریشی با یک پاکبان با واکنش تند برخی اعضای شورای شهر و شهرداری تهران مواجه شد. در همین رابطه «حجت نظری» عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در صفحه توئیتر خود نوشت: "لباس پاکبان‌های عزیز که در این روز‌های کرونایی هم چهره شهرمان را پاکیزه نگه داشته‌اند، به رنگ شرافت و غیرت است که بعید می‌دانم با هر رنگی سِت شود. رفتار طبقاتی، توهین‌آمیز و غیرانسانی خانم ‎سحر قریشی با پاکبان محترم محکوم است و انتظار می‌رود هنرمندان مردمی به آن واکنش نشان دهند. "

مجید فراهانی هم نسبت به این مساله واکنش داد. او از پیگیری شکایت مدیریت شهری خبر داد و در صفحه توئیتر خود نوشت: برخورد توهین آمیز سحر قریشی با یک پاکبان فضای سبز شهرداری قابل پذیرش نیست و درصورت عدم برخورد مناسب بیم آن می‌رود که این ناهنجاری به عرف جامعه تبدیل شود. "

او در شرح آنچه در این کلیپ گذشته است، افزود: «روز گذشته در ویدیوی توزیع شده در فضای مجازی بازیگر تلویزیون و سینما، سحر قریشی با خنده و مضحکه کنار رفتگری می‌رود و با تمسخر به دوستانش می‌گوید لباسم را با او ست کرده‌ام و وقتی رفتگر بی نوا به او واکنش نشان می‌دهد با حالتی توهین‌آمیز به آن دیگری رفیقش می‌گوید «همین مانده بود که فقط این به ما بگوید برو..» پاکبانان و کارگران امروز با حداقل حقوق و مزایا بیشترین زحمت را برای رفت و‌روب و تمیزی شهر و بوستان‌ها می‌کشند و حداقل انتظار برخورد محترمانه و قدرشناسانه با این فداکاری‌ها داریم؛ لذا درصورت عدم عذرخواهی رسمی خانم سحر قریشی، به عنوان نماینده مردم قدرشناس تهرانی پیگیر شکایت مدیریت حقوقی شهرداری تهران از خانم سحر قریشی خواهم بود تا خدای ناکرده اینگونه رفتار‌های ناپسند تبدیل به هنجار جامعه نگردد. "

غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: "کاش بجای تبرج خودمان در برابر لنز دوربین‌های اغواگر، آدم‌ها را فارغ از شغل و لباس می‌دیدیم و لحظه‌ای تصور می‌کردیم اگر یک روز نباشند چه اتفاقی می‌افتد؟! شاید از نزدیک می‌دیدیم در این روز‌های کرونایی؛ زیبایی شهرمان را مدیون پاکبانان سبزپوش هستیم. "

واکنش ها به ویدیوی جنجالی سحر قریشی

انتشار گسترده این ویدیو در شبکه‌های اجتماعی موجب شد تا بسیاری از کاربران و برخی رسانه‌ها به این موضوع واکنش نشان دهند. تندترین واکنش را روزنامه خراسان نشان داده و درگزارشی نوشته است: "کسر شأن دانستن ارتباط با افراد پایین دست نکته بعدی نوعی خودشیفتگی در بعضی افراد مشهور و دارای موقعیت اجتماعی بالاست که برای‌شان دردسرساز می‌شود. این افراد فقط خود را مستحق معاشرت با افراد ثروتمند و دارای طبقه بالای جامعه می‌دانند و مراوده و ارتباط با افراد پایین دست را کسر شان خود می‌دانند و از دیدگاه آن‌ها، افراد این چنینی تنها می‌توانند آن‌ها را تحسین و تکریم کنند و حق اظهارنظر و داشتن نظر مستقل را ندارند. "

در ادامه این گزارش آمده است: "در شرایطی بدتر، بعضی از آن‌ها بر این تصور هستند که ارتباط با افراد ضعیف و فرودست به وجهه آن‌ها آسیب می‌زند و به قول معروف از کلاس‌کاری آن‌ها کم می‌کند. معیار عزت و احترام را بشناسیم به انسان‌های با اخلاق از همان دوران کودکی آموخته شده که به تمامی افراد فارغ از موقعیت و درآمد آن‌ها احترام بگذارند و تمامی انسان‌ها بدون توجه به رنگ پوست و جنسیت و درآمد، قابل احترام هستند. "

علی رزاقی بهار روزنامه نگار و مدیرگروه مجلات همشهری نیز نوشت: "در دنیای هنر سلبریتی تعریف و مفهوم دارد، با کدام تعریف و مفهوم سحرقریشی و امثالهم سلبریتی هستند؟ سلبریتی با تعاریف جهانی‌اش محمدرضا_شجریان، کیهان کلهر، محمود دولت آبادی و امثالهم هستند. سحر قریشی، ریحانه پارسا و... بازیگران خیلی معمولی هستند که نباید بزرگشان نکنیم. "

کاربری هم در توییتر نوشت: "تو شرایطی که پاکبان‌های مظلوم شهر، خستگی ناپذیر و بدون تجهیزات تو خط مقدم مبارزه با کرونا می‌جنگند، این مدل رفتار یه مثلا سلبریتی شرم آوره! "
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید