افزایش قیمت دلار و سکه

افزایش قیمت دلار و سکه

در ادامه روز خرید‌های معامله‌گران بیشتر شد و این ارز حدود ساعت ۴ بعدازظهر با قیمت ۱۶ هزار و ۲۳۰ تومان معامله شد که ۲۳۰ تومان بیشتر از روز چهارم هفته بود. اسکناس آمریکایی در روز سه شنبه نیز ۳۷۰ تومان رشد کرده بود.

کد خبر : ۷۹۵۹۸
بازدید : ۶۶۱۶
افزایش قیمت دلار و سکه
در پنجمین روز هفته، دلار در کانال ۱۶ هزار تومانی پیشروی کرد و سکه توانست از دو کانال ۶ میلیون و ۲۰۰ و ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی عبور کند. روز چهارشنبه، شاخص ارزی از همان ابتدای روز رفتار افزایشی داشت و معاملات خود را در حوالی محدوده ۱۶ هزار و ۱۰۰ تومانی آغاز کرد که ۱۰۰ تومان بیشتر از روز سه شنبه بود.
در ادامه روز خرید‌های معامله‌گران بیشتر شد و این ارز حدود ساعت ۴ بعدازظهر با قیمت ۱۶ هزار و ۲۳۰ تومان معامله شد که ۲۳۰ تومان بیشتر از روز چهارم هفته بود. اسکناس آمریکایی در روز سه شنبه نیز ۳۷۰ تومان رشد کرده بود.

برخی فعالان باور داشتند، افزایش کمتر دلار در روز چهارشنبه می‌تواند نشانه‌ای از پایان موقت رفتار افزایشی و بازگشت آرامش به بازار باشد. آن‌ها به این مساله اشاره می‌کنند که این ارز روز چهارشنبه مدت زیادی در محدوده ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومانی گرفتار بود و توان بالا یا پایین رفتن از آن را نداشت.
با این حال، افزایشی‌های بازار معتقد بودند که بازار همچنان توان ثبت قیمت‌های بیشتر را دارد. از نظر آن‌ها معامله‌گران در اواسط روز چهارشنبه تصمیم گرفتند کمی از خرید روز‌های قبل سودگیری کنند و در صورتی که قیمت به زیر سطح حمایتی ۱۶ هزار تومانی نرود، خریداران بار دیگر به بازار باز خواهند گشت.
به باور افزایشی ها، اتفاق مثبتی در بازار رخ نداده است که انتظار کاهش قیمت‌ها را داشته باشیم. این در حالی است که کاهشی‌ها معتقدند قیمت‌ها فعلی بازار نیز از سوی عوامل بنیادی حمایت نمی‌شوند. در روزی که دلار افزایشی بود، طبیعتا خریداران نیز در بازار سکه فعال‌تر از فروشندگان بودند.
در سومین روز اردیبهشت ماه سکه تمام بهار آزادی حدود ساعت ۴ بعدازظهر با قیمت ۶ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان به فروش می‌رفت. این قیمت ۱۴۵ هزار تومان بیشتر از روز سه شنبه بود و موجب شد که سکه خیز بلندی به سوی سطح مقاومتی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی بردارد.
برخی معامله‌گران فنی باور دارند، فلز گرانبهای داخلی در صورت شکست سطح مقاومتی یاد شده، با سرعت بیشتری به سوی کانال ۷ میلیونی حرکت خواهد کرد. با این حال، این نکته را باید در نظر گرفت که وضعیت بازار سکه تا حد زیادی متاثر از نوسانات دلار در بازار داخلی و تغییرات قیمت طلای جهانی است. دیروز از یک سو دلار افزایشی بود واز سوی دیگردر بازار‌های جهانی، طلا توانست در اواسط روز به کانال هزار و ۷۰۰ دلاری بازگردد.
به نظر می‌رسد برگشت طلا به بالای مرز یاد شده در انتظارات افزایشی بازیگران بازار سکه موثر بود. سکه در روز سه شنبه که رشد قیمت دلار بسیار تندتر بود، تنها ۴۰ هزار تومان رشد را به ثبت رسانده بود و دلیل اصلی آن روند نزولی اونس در بازار‌های جهانی تا اواخر روز سه شنبه بود.
به این ترتیب می‌توان گفت: طلا در روز چهارشنبه حداقل نقش محرکی را داشت که افزایش سکه را تسریع کرد. در این میان، عده‌ای از فعالان باور دارند، آنچه بیشتر روند قیمت سکه در آینده را تحت تاثیر قرار خواهد داد، تغییرات بهای دلار در بازار داخلی خواهد بود.
دلار در روز چهارشنبه به واسطه بالا رفتن نرخ حواله درهم و نوسان‌گیری بازیگران فنی روند صعودی خود را ادامه داد. با این وجود بسیاری از فعالان باور داشتند، عامل اصلی که در ۲ روز اخیر موجب صعود بهای دلار شد، نزول بهای نفت در بازار‌های جهانی است. آن‌ها عنوان می‌کنند حتی شاید بیشتر از سقوط نفت، افزایش انتظارات مبنی بر پایین ماندن قیمت آن، معامله‌گران ارزی را خریدار کرده است.
در این صورت می‌توان گفت: وضعیت بازار ارز نیز تا حدی به بازار جهانی نفت گره خورده است. به‌رغم افزایش روز‌های اخیر در بازار ارز و سکه، به نظر می‌رسد هم چنان بازار اول سرمایه‌گذاری برای افراد عادی و معامله‌گران بزرگ بورس تهران باشد، جایی که هر روز رکورد‌های جدیدی ثبت می‌شود.
البته بسیاری از فعالان باور دارند در صورتی که وضعیت بازار سهام تغییر کند، ممکن است بخشی از سرمایه‌ها وارد بازار ارز و سکه شوند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید