رامبد جوان و برادران محمودی به حاتمی کیا پیوستند

رامبد جوان و برادران محمودی به حاتمی کیا پیوستند

پس از حاتمی کیا، پرویز شهبازی و رامبد جوان، حالا برادران محمودی هم برای اکران آنلاین پا پیش گذاشته اند. نوید محمودی که به تهیه‌کنندگی برادرش جمشید، فیلم «هفت و نیم» را ساخته است درباره فیلمش گفته است که " این فیلم سال قبل در چند جشنواره خارجی شرکت داشته و جوایزی را هم کسب کرده و از آنجا که اکران آنلاین را فرصتی خوب می‌داند، قصد دارد آن را به صورت اینترنتی نمایش دهد و احتمالا «هفت و نیم»  از فیلم‌هایی خواهد بود که بعد از «خروج» روانه اکران آنلاین می‌شود. "

کد خبر : ۷۹۷۷۹
بازدید : ۴۷۶۳
رامبد جوان و برادران محمودی به حاتمی کیا پیوستند
فرادید | ۱۶ روز از اکران آنلاین فیلم سینمایی "خروج" می‌گذرد و در این مدت توانسته است رضایت کارگردان و تهیه کننده را در گیشه جلب کند. اما حالا این تجربه مثبت باعث شده تا دیگر سینماگران نیز برای اکران آنلاین فیلم‌های خود پا پیش بگذارند.

به گزارش فرادید، "خروج" آخرین ساخته "ابراهیم حاتمی کیا" که تهیه کننده آن سازمان سینمایی اوج است، براساس گزارش‌ها دراین مدت بیش از ۲ میلیارد تومان فروش آنلاین داشته است. حالا پس از "خروج"، فیلم "هفت ونیم" و "طلا" نیز ریسک آنلاین را پذیرفته و در نوبت اکران قرار گرفته اند.

البته محمد حسین لطیفی کارگردان فیلم سینمایی "مرد نقره ای" هم گفته که فعلا باید کمی صبر کرد. به نظر می‌رسد لطیفی نمی‌خواهد با اعتماد به فروش گیشه "خروج" ریسک اکران فیلمش را بپذیرد و منتظر است تا نتیجه اکران فیلم‌های برادران محمودی و پرویز شهبازی را ببیند.

او در این باره گفت: "در اکران اینترنتی احتمال همه جور خطایی می‌رود. اینکه چه کسی کار را ضمانت می‌کند و تا چه میزان هم ضمانت می‌کند، از مسائل مهم است و بنابراین اگر بخواهیم بی‌محابا عمل کنیم، شاید کار مناسبی نباشد و بهتر است فعلا صبر کنیم. "

«مرد نقره‌ای» که پیش از این با عنوان "سبز، سفید، قرمز" وارد مراحل پیش‌تولید شده بود، پس از شروع کار تغییر نام داد.
تازه‌ترین اثر سینمایی محمدحسین لطیفی به تهیه‌کنندگی "پرویز امیری" و با موضوع ایران، هویت ایرانی و افتخارآفرینی نوجوانان و جوانان آماده اکران است.

مهدی سلطانی، بهاره کیان افشار، ایرج نوذری، نادر سلیمانی و بهنوش بختیاری از جمله بازیگران حاضر در این فیلم سینمایی هستند؛ همچنین، «شیدا ترزی اوغلو، ادیپ توت آل، مصطفی یاباش، آلینا آل و زینب کالع و عارف گونگور» بازیگران ترکیه‌ای این پروژه سینمایی هستند که به ایفای نقش در فیلم جدید لطیفی پرداخته اند.
البته کارگردان فیلم سینمایی «من می‌ترسم» نیز از تمایلش برای اکران آنلاین این فیلم سینمایی خبر داده است.

بهنام بهزادی دراین باره گفته است: «با احتیاط و امیدواری حاضرم فیلمم را در شبکه نمایش خانگی نمایش دهم و در همین راستا مذاکراتی هم انجام داده‌ام. تنها نگرانی‌ام روی کار آمدن مافیای پخش آنلاین است که تا پیش از این در سازوکار پخش فیلم‌ها در سینما‌ها حضور داشتند.»
رامبد جوان و برادران محمودی به حاتمی کیا پیوستند

«طلا» ساخته "پرویز شهبازی"

"طلا" یک درام اجتماعی به تهیه کنندگی مشترک "رامبد جوان و محمد شایسته" و کارگردانی "پرویز شهبازی"محصول سال ۱۳۹۷ است که همان زمان گفته می‌شد مستقیم راهی اکران می‌شود، ولی این اتفاق نیفتاد و فیلم به جشنواره سی‌و هفتم فیلم فجر راه پیدا کرد.

این فیلم در آن دوره نامزد دریافت جایزه در دو بخش بهترین فیلم‌نامه و بهترین صدابرداری شده بود و پس از پایان جشنواره به نظر می‌رسید خیلی طول نکشد در سینما‌ها نمایش داده شود، اما باز هم این اتفاق نیفتاد و «طلا» در چند جشنواره خارجی از جمله داکا و جشنواره جهانی فیلم‌های پارسی در استرالیا به نمایش درآمد.

سال ۹۷ تهیه کنندگان «طلا» در نشست رسانه‌ای فیلم در جشنواره فجر درباره پیش‌بینی خود از فروش این اثر در زمان اکران عمومی گفته بودند، «اگر فیلمی خوب ساخته شود، سهمش را از گیشه به دست می‌آورد و اگر مطمئن نبودند که فیلم می‌فروشد اصلاً روی آن سرمایه‌گذاری نمی‌کردند.»، اما حالا بعد از دو سال شرایط بسیار تغییر کرده و «طلا» که در تراکم اکران سال ۹۸ آن هم اکرانی که با انتقاد‌های زیادی مواجه بود، نتوانست رنگ پرده را ببیند حالا در روز‌هایی که بخاظر شیوع کرونا سینما‌ها تعطیل هستند، اکران آنلاین را انتخاب کرده است؛ انتخابی که قطعا هیچ کدام از سازندگانش حتی خواب آن را هم نمی‌دیدند.

"طلا" که بازیگران، چون نگار جواهریان، هومن سیدی، طناز طباطبایی، هدی زین‌العابدین، احترام برومند و مهرداد صدیقیان در آن ایفای نقش می‌کنند، قرار است چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت از طریق اکران آنلاین در فیلیمو و نماوا نمایش داده شود.

در خلاصه داستان این درام اجتماعی آمده است: راهی برای پول دارشدن، خسته از نگاه تحقیر آمیز دور و بری‌ها، احساس تباهی از کارکردن برای دیگران؛ این‌ها دلایلی است که سه نفر را به هم وصل کرده تا یک کار و کاسبی راه بیندازند.

پرویز شهبازی در سال ۱۳۶۸ پس از پایان تحصیلات، تعدادی فیلم کوتاه ساخت و با فیلم سینمایی «مسافر جنوب» وارد سینمای حرفه‌ای شد و «نفس عمیق» سومین فیلم او بود که در سال ۱۳۸۱ ساخته شد و مورد توجه منتقدان و مردم قرار گرفت.

او در کارنامه هنری‌اش علاوه بر «نفس عمیق»، «نجوا» و «مسافرجنوب»؛ فیلم‌های، چون «طلا» (۱۳۹۷)، «مالاریا» (۱۳۹۴)، «دربند» (۱۳۹۱)، «عیار ۱۴» (۱۳۸۷) را دارد.

در سینمای آنلاین بلیط فروشی از طریق دو پلتفرم پخش آنلاین فیلیمو و نماوا انجام می‌گیرد و کاربران می‌توانند در یک بازه زمانی شش ساعته فیلم خریداری شده را تماشا کنند.

رامبد جوان و برادران محمودی به حاتمی کیا پیوستند
«هفت ونیم» ساخته "برادران محمودی"

پس از حاتمی کیا، پرویز شهبازی و رامبد جوان، حالا برادران محمودی هم برای اکران آنلاین پا پیش گذاشته اند. نوید محمودی که به تهیه‌کنندگی برادرش جمشید، فیلم «هفت و نیم» را ساخته است درباره فیلمش گفته است که " این فیلم سال قبل در چند جشنواره خارجی شرکت داشته و جوایزی را هم کسب کرده و از آنجا که اکران آنلاین را فرصتی خوب می‌داند، قصد دارد آن را به صورت اینترنتی نمایش دهد و احتمالا «هفت و نیم» از فیلم‌هایی خواهد بود که بعد از «خروج» روانه اکران آنلاین می‌شود. "

نوید محمودی با وجود پذیرفتن اکران آنلاین فیلمش، انتقاداتی به شیوه وارد می‌داند. او در این رابطه می‌گوید: "واقعیت این است که اگر امکان عرضه فیلم در فضای بیشتری برای صاحبان آثار وجود داشته باشد ممکن است از آن طرف عایدات مالی بیشتری هم به همراه داشته باشد، یعنی اگر من بتوانم فیلم خودم را به تعداد بیشتری پلتفرم ارائه کنم تعداد مخاطبانم هم بیشتر می‌شود، اما در شرایط فعلی ما فقط با دو پلتفرم وی‌اودی با شرایط مناسب و شناخته‌شده روبه‌رو هستیم. "

وی ادامه داد: "من با تنوع در بستر‌های عرضه و اکران خیلی موافقم، اما باید فضای رقابتی هم وجود داشته باشد، ولی الآن چنین فضایی نیست و کسی که بخواهد فیلمش را عرضه کند چندان اختیار عمل ندارد، چون تنوع قیمت در بازار نیست. تا دو سال قبل وقتی می‌خواستید حقوق نمایش خانگی فیلم خود را واگذار کنید، پنج، شش مرکز فعال در این زمینه وجود داشت که امکان مذاکره و گفتگو را فراهم می‌کرد و در نهایت به یکی از آن‌ها که رقم بهتری پیشنهاد می‌کرد فیلم خود را عرضه می‌کردید، اما الان فضا کاملا تغییر کرده و باید حقوق نمایش خانگی و وی‌اودی را یک‌جا بفروشید در صورتی که نسبت به گذشته رقم‌ها تغییر چندانی نکرده است.

این کارگردان افزود: "مثلاً من چهار سال قبل حق پخش خانگی فیلم «چند متر مکعب عشق» را به ازای مبلغی واگذار کردم و امسال فیلم «شکستن همزمان بیست استخوان» را با تغییر ۱۰ درصدی نسبت به آن چهار سال قبل واگذار کردم، یعنی تورم حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد شده، ولی حق واگذاری‌ها و نمایش خانگی همان است، آن هم به این دلیل که امکان عرضه زیادتری وجود ندارد. "

فیلم ماجرای زندگی هفت دختر افغان و ایرانی را در هفت اپیزود به صورت سکانس پلان روایت می‌کند. «هفت و نیم» قصه دخترانی است که جمعه شب مراسم عروسی آن‌ها برگزار شود، اما هر کدام از آن‌ها به نوعی درگیر مسئله‌ای هستند.

ندا جبرئیلی، هستی مهدوی، محمدرضا غفاری، آناهیتا افشار، علی‌رضا کمالی‌نژاد، فرشته حسینی و شیدا خلیق جمعی از بازیگران «هفت و نیم» هستند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید