جاسوس‌ها به دنبال اطلاعات محرمانه واکسن کرونا

جاسوس‌ها به دنبال اطلاعات محرمانه واکسن کرونا

در حال حاضر رقابت بین‌المللی برای یافتن واکسن کرونا در جریان است. پژوهشگران، شرکت‌ها و دولت‌ها همگی در این تحقیقات شرکت دارند و تلاش‌هایشان توسط سازمان‌های اطلاعاتی‌شان محافظت می‌شود.

کد خبر : ۷۹۸۶۶
بازدید : ۳۸۰۵
جاسوس‌ها به دنبال اطلاعات محرمانه واکسن کرونا
یک مقام اطلاعاتی آمریکا گفته که سازمان‌های جاسوسی خارجی درصدد شناسایی تحقیقات آمریکا در مورد واکسن کرونا بوده‌اند.

بیل اوانینا، مدیر مرکز امنیتی و ضد اطلاعات ملی آمریکا گفته، دولت این کشور به سازمان‌های تحقیقات پزشکی در مورد این خطر هشدار داده است. اما او نگفته که آیا مواردی وجود داشته که اطلاعات مربوط به این تحقیقات سرقت شده باشد یا نه.

منابع امنیتی بریتانیا هم می‌گویند که شاهد فعالیت مشابهی (از سوی سازمان‌های اطلاعاتی خارجی) در مورد تحقیقاتشان بوده‌اند.

عملیات مافوق سریع
در حال حاضر رقابت بین‌المللی برای یافتن واکسن کرونا در جریان است. پژوهشگران، شرکت‌ها و دولت‌ها همگی در این تحقیقات شرکت دارند و تلاش‌هایشان توسط سازمان‌های اطلاعاتی‌شان محافظت می‌شود.

سازمان اوانینا در مورد چگونگی مقابله با اقدامات سازمان‌های اطلاعاتی خارجی توصیه‌هایی به دولت آمریکا و شرکت‌ها و دانشگاه‌های آمریکا می‌دهد.

او می‌گوید: "ما با صنایع و دولت همکاری نزدیکی داریم تا آن‌ها بتوانند از تحقیقات و داده‌هایشان به بهترین نحو محافظت کنند. این مقام اطلاعاتی آمریکا همچنین می‌گوید: "ما کاملا انتظار داریم که سرویس‌های اطلاعاتی خارجی و حزب کمونیست چین درصدد به دست آوردن اطلاعات در مورد کاری باشند که ما در اینجا انجام می‌دهیم. "

دولت آمریکا در تلاش است با برنامه‌ای که از آن به عملیات مافوق سریع نام برده شده به تحقیقات برای یافتن واکسن کرونا کمک کند. هر کشوری که اولین فرمول مطمئن و ایمن این واکسن را کشف کند ممکن است قادر باشد که در ابتدا آن را در اختیار شهروندان خود قرار دهد.
اوانینا گفته: "ما با هر سازمان تحقیقات پزشکی که سرگرم کار بر روی این واکسن است، در تماس بوده‌ایم و به آن‌ها گفته‌ایم که بسیار مراقب داده‌هایشان باشند. " او می‌گوید: "در دنیای کنونی هیچ چیزی بیشتر از تحقیقاتی که به کشف واکسن کرونا کمک کند، ارزش دزدیدن ندارد. "

حملات بیمارستانی
در اواسط ماه آوریل یک مقام 'اف‌بی‌آی' گفت که برخی تلاش کرده‌اند که به داخل کار تحقیقاتی در مورد کرونا نفوذ کنند. تونیا اوگورتز، دستیار معاون پلیس فدرال آمریکا گفته داده‌های دارویی و پزشکی برای مدت‌های طولانی "اولین هدف جاسوسی‌های سایبری" بوده و سازمان‌هایی که به طور آشکار مربوط به این تحقیقات در مورد واکسن بوده‌اند، بیش از هر چیز هدف بوده‌اند.

در اواخر ماه گذشته هم جان دمرز، دستیار وزیر دادگستری در امور امنیت ملی آمریکا گفت: "دور از عقل" خواهد بود اگر تصور کنیم که چین علاقه‌ای به جزییات چنین تحقیقاتی نخواهد داشت.

مرکز امنیت سایبری کانادا در ماه مارس هشدار داد که "عوامل پیچیده تهدید ممکن است در صدد سرقت اطلاعات سازمان‌هایی برآیند که در تحقیقات مربوط به کووید١٩ دخیل هستند. "

سازمان‌های جاسوسی آمریکا و غرب هم احتمالا علاقمند به فعالیت‌های چین در این مورد هستند. از جمله در مورد تلفات ناشی از کرونا در داخل این کشور و همچنین تحقیقات چین در مورد درمان و واکسن کرونا. همچنین نگرانی مداومی در مورد حمله سایبری به سازمان‌های بهداشتی وجود دارد، حملاتی که می‌تواند به توانایی این سازمان‌ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا صدمه بزند.

دو بیمارستان در جمهوری چک در ماه آوریل خبر دادند که هدف حملات سایبری بوده‌اند. این مساله به درخواستی غیر معمول از سوی وزیر خارجه آمریکا منجر شد. مایک پومپئو در بیانیه‌ای گفت: "ما از عامل دخیل در این قضیه می‌خواهیم که از انجام فعالیت‌های مضر و مختل کننده سایبری علیه سیستم بهداشتی جمهوری چک و دیگر سازمان‌های مشابه در جا‌های دیگر دست بردارد. "
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید