شناسایی ساز و کار اصلی کرونا در بدن

شناسایی ساز و کار اصلی کرونا در بدن

سلول‌های ریه به محل تجمع سیتوکین تبدیل می‌شوند، پاسخ ایمنی که منجر به ذات الریه حاد و به ویژه پنومونی COVID-۱۹ است.

کد خبر : ۸۰۰۰۳
بازدید : ۸۹۵۴
شناسایی ساز و کار اصلی کرونا در بدن
داروساز ایتالیایی، آنالیسا چیوسولو گفت: " براساس تحقیقات، COVID-۱۹ به هموگلوبین آسیب می‌زند و با ایجاد اختلال در توانایی گلبول‌های قرمز در انتقال اکسیژن در بدن، موجب اختلال در عملکرد ریه‌ها و منجر به سندرم پریشانی حاد می‌شود. "

اگر تئوری نامه وی تأیید شود، این مسئله بسیاری از موارد حل نشده درباره کرونا‌ویروس جدید، از جمله افزایش آسیب پذیری مردان به ویژه مرد‌های دیابتی را به این بیماری ویروسی جدید و همچنین شیوع پایین زنان باردار و کودکان را برطرف می‌کند.

علاوه بر این، درک این مکانیسم ممکن است به تشخیص سریعتر مؤثرترین دارو‌ها برای درمان ویروس منجر شود.

به گفته این دانشمند، SARS-CoV-۲ برای بقا - و احتمالاً برای تکثیر - به پورفیرین‌ها احتیاج دارد، بنابراین به هموگلوبین که اکسیژن را در خون حمل می‌کند، حمله می‌کند که منجر به کمبود اکسیژن در بدن می‌شود. پیامد اکسیژن کمتر تجمع دی اکسید کربن است.

وی گفت: "سلول‌های ریه به محل تجمع سیتوکین تبدیل می‌شوند، پاسخ ایمنی که منجر به ذات الریه حاد و به ویژه پنومونی COVID-۱۹ است. "

"مقدار هموگلوبین موجود در خون ممکن است یک عامل مهم برای ارزیابی عفونت SARS-CoV-۲ باشد: " در آقایان، مقدار هموگلوبین طبیعی از زنان بالاتر است. این شیوع بالاتر پنومونی COVID-۱۹ در مردان نسبت به زنان را توضیح می‌دهد.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید