استفاده از میزِ مشترک ممنوع، به جای زنگ زدن صدا بزنید و به هم خودکار قرض ندهید

استفاده از میزِ مشترک ممنوع، به جای زنگ زدن صدا بزنید و به هم خودکار قرض ندهید

صاحبانِ کسب وکار‌ها دستورالعمل‌های دولت را غیرواقعی و نامنطبق با زندگیِ روزمره ارزیابی کرده‌اند و می‌گویند این دستورالعمل‌ها فاقدِ اطلاعاتِ کافی درباره ابزارهایِ محافظتی‌ایست که کارگران و کارمندان به آن‌ها نیاز دارند. در دستورالعمل‌های دولتِ بریتانیا نشانی از بازگشاییِ رستوران‌ها و نوشیدنی‌فروشی‌ها وجود ندارد؛ مگر فروشگاه‌هایی که غذای بیرون‌بر عرضه می‌کنند. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که دولت این دستورالعمل‌ها را به مدت ۶ تا ۱۲ ماه اجرا خواهد کرد که امید‌ها برای بازگشتِ زودهنگام به وضعیتِ عادی را ناامید می‌کند.

کد خبر : ۸۰۰۳۰
بازدید : ۵۲۱۴
استفاده از میزِ مشترک ممنوع، به جای زنگ زدن صدا بزنید و به هم خودکار قرض ندهید
بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا گفته است که محدودیت‌ها بسیار تدریجی برداشته خواهد شد.
فرادید | میلیون‌های بریتانیایی درحالی کم‌کم برای بازگشت به محیط‌های کاری آماده می شوند که گفته می‌شود تماس‌های اجتماعی همچنان با محدودیت‌های سنگین در این کشور برقرار خواهد بود و همه ملزم هستند دستورالعمل‌های دولت درباره چگونگیِ کار کردن در دوران کرونا را رعایت کنند.

وزرای کابینه بریتانیا در حالِ آماده‌سازیِ پرونده‌ای برای بازگشت به کار هستند که شیوه کارکردِ ۷ بخشِ اقتصادی در آن منعکس شده است. این مراحل با جزئیات مطرح می‌شود و کارفرمایان در صورتیکه کارمندان خود را به محیطِ کاری فرا می‌خوانند باید این نکات را به دقت رعایت کنند.

پیش‌نویسِ این طرحِ پیشنهادی به دستِ دیلی‌میل رسیده و این روزنامه بخشی از دستورالعمل‌ها را پیش از اعلانِ رسمیِ دولت منتشر کرده است. دستورالعمل‌های صادرشده حاکی از آن است که روابطِ اجتماعی احتمالاً به مدتِ یکسال با محدودیت‌های شدید مواجه خواهد بود.

برطبقِ دستوراتِ این پیش‌نویس به کارفرمایان گفته خواهد شد تا سالن‌های غذاخوری و تمامِ مکان‌های اشتراکی (مانند سالن‌ها، لابی‌ها و...) را ممنوع‌الورود و تعطیل کنند و به کارمندان اعلام کنند که غذا‌های بسته‌بندی از خانه بیاورند و در مکانِ مخصوص خود میل کنند.

الگویِ کارِ شیفتی برای محدود کردنِ تعداد کارمندانی که در یک زمان در محلِ کار حضور دارند باید اجرا شود. به‌این‌ترتیب، ترافیکِ سنگینِ مربوط به ساعات اوج رفت‌و‌آمد نیز کمتر خواهد شد و فشارِ کمتری به وسایلِ نقلیه عمومی وارد می‌آید.

دسترسی به ابزار و وسایلِ اشتراکی مانند دستگاهِ فتوکپی محدود خواهد شد. مناطقی از محوطه محیط کار از دسترس خارج خواهد شد تا فاصله لازم بین افراد رعایت شود و آن‌ها نتوانند در نزدیکی یا مقابل یکدیگر بنشینند.

میز‌های اشتراکیِ ادارات که در آن چندین نفر اطرافِ یک میزِ گرد یا مستطیلی مستقر می‌شوند، ممنوع خواهد بود. کارمندان حتی اجازه ندارند به یکدیگر خودکار، مداد یا مواردِ مشابه را قرض دهند.

میلیون‌ها کارمند «اگر امکانش فراهم باشد» همچنان به دورکاری ادامه خواهند داد.
استفاده از میزِ مشترک ممنوع، به جای زنگ زدن صدا بزنید و به هم خودکار قرض ندهید
دولت انگلستان دستورالعمل‌هایی را برای مشاغل و بخش‌های اقتصادی مختلف تهیه کرده است که ممکن است تا یکسال برقرار باشد. دولت از این وضعیتِ با عنوانِ «وضعیتِ عادیِ جدید» نام برده است.

به شرکت‌ها گفته شده تا افرادِ «آسیب‌پذیر» شاملِ زنانِ باردار، افرادی که بالای ۷۰ سال سن دارند و کسانی که دارای اضافه وزن و به‌شدت چاق هستند، را به محلِ کار فرانخوانند و حتی اگر لازم است وظایف محول‌شده به این افراد را تغییر دهند تا آن‌ها بتوانند از خانه کار کنند.

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که دولت این دستورالعمل‌های را به مدت ۶ تا ۱۲ ماه اجرا خواهد کرد که امید‌ها برای بازگشتِ زودهنگام به وضعیتِ عادی را ناامید می‌کند.

به کارفرمایان و کسب‌وکار‌ها گفته شده است که محدودیت‌ها به صورتِ «تدریجی» از بعد از زمستان برداشته خواهد شد.
هشدار‌ها برای ادامه دادن به محدودیت‌ها ناشی از هشدار‌های مشاورانِ پزشکیِ دولت است که گفته‌اند احتمالاً کرونا به بیماریِ فصلی تبدیل خواهد شد.

یک منبع از بخشِ صنعت گفته است: «اگر کرونا زمستان هم دوام داشته باشد، این اقدامات به مدتِ طولانی‌تری اجرا خواهد شد.»

سایرِ اقداماتِ مطرح‌شده در این پیش‌نویس متوجه «نظافتچی‌های منازل»، «آشپزها»، «لوله‌کش‌ها» و مشاغلِ خدماتیِ دیگر مانند «مربیانِ ورزشی» است.

برای مثال، شرکت‌ها باید برای هر خانه از یک نظافتچیِ مشخص استفاده کنند و شرکت‌هایی که وظیفه رساندن محصولات و غذا‌ها به در منازل را برعهده دارند به‌جای زنگ زدن باید با صدا زدن صاحب‌خانه را خبر کنند.

این اقدامات همچنین رانندگانِ تاکسی را ملزم می‌کند در صورتِ امکان از طروقی که به لمس پولِ نیازی ندارد، هزینه را از مسافر دریافت کنند.

درضمن، به فروشندگان در عرصه‌های مختلف گفته شده خریداران خود را متقاعد کنند که «تنهایی» برای خرید به فروشگاه مراجعه کنند تا از تجمع و تشکیلِ صف در فروشگاه‌ها پیشگیری شود.

در دستورالعمل‌های دولتِ بریتانیا نشانی از بازگشاییِ رستوران‌ها و نوشیدنی‌فروشی‌ها وجود ندارد؛ مگر فروشگاه‌هایی که غذای بیرون‌بر عرضه می‌کنند.

نمایندگانِ اتحادیه‌های تجاری به وزاری کابینه بریتانیا گفته‌اند در صورتیکه امنیتِ کارگران تضمین نشود آن‌ها دست از کار خواهند کشید. یک منبعِ دولتی گفته است مخالفتِ اتحادیه‌ها یکی از «بزرگترین مشکلاتِ» دولتِ بریتانیا برای بازگشت به کار و خاتمه دادن به قرنطینه‌ای خواهد بود که هر روز ۲ میلیارد پوند به اقتصاد این کشور لطمه وارد می‌کند.

صاحبانِ کسب وکار‌ها دستورالعمل‌های دولت را غیرواقعی و نامنطبق با زندگیِ روزمره ارزیابی کرده‌اند و می‌گویند این دستورالعمل‌ها فاقدِ اطلاعاتِ کافی درباره ابزارِ محافظتی‌ایست که کارگران و کارمندان به آن نیاز دارند.

منابع دولتی گفته‌اند که وزرای کابینه احتمالاً در فکرِ طولانی‌تر کردنِ قرنطینه برای ۳ هفته دیگر هستند.

نخست‌وزیرِ بریتانیا، بوریس جانسون، در یک پیامِ ویدیویی گفته است برداشتنِ محدودیت‌ها به صورتِ تدریجی خواهد بود، زیرا «بدترین چیز می‌تواند برداشتنِ زودهنگام و یکباره همه محدودیت‌ها باشد که می‌تواند منجر به موجِ دومِ شیوعِ ویروسِ کرونا شود.»

بسیاری از نمایندگانِ حزبِ توری از مجلسِ عوامِ بریتانیا خواستارِ هر چه زودتر برداشته شدنِ قرنطینه هستند. آن‌ها هشدار داده‌اند که «در صورتِ سقوطِ مشاغل و کسب‌وکار‌ها تعدادِ زیادی از افراد دچار بدبختی می‌شوند.»

استورات گراهام برَِدی، از حزب توری از وزرا درخواست کرده تا «این اقدامات و محدودیت‌ها را بردارند.»

در پاسخ به این گفته‌ها، وزیرِ بهداشتِ بریتانیا، تام هنکوک گفته است: «هدفِ اولیه محافظت از نیرو‌های سازمانِ خدماتِ بهداشتیِ بریتانیا است تا همیشه برای حمایت از شما و خانواده‌هایتان وجود داشته باشد.»

برطبق برنامه‌های دولتِ بریتانیا، هر کارفرمایی که بیشتر از ۵ کارمند دارد باید یک ارزیابی از وضعیتِ خطر‌های کاری ارائه دهد.

وزارتِ دفاعِ بریتانیا، بن والاس، گفته است که اگر شرکت‌ها چاره‌ای ندارند، می‌توانند گاهی قوانینِ فاصله اجتماعیِ دو متر را نقض کنند، اما سایر موارد مانند نصبِ موانعِ پلاستیکی الزامی است.

بریتانیا همچنین قرار است در کنار تمامِ در‌ها وسایلِ شستشوی دست را بگذارد، مسیر‌های عبور و مرور در ادارات، قطارها، ایستگاه‌ها و مغازه‌ها را طوری طراحی کند که یک-طرفه باشند و برای تعدادِ افرادِ ورودی به فروشگاه‌ها محدودیت بگذارد و از خریداران بخواهد اسکانس را از معاملات خود حذف کنند.

ابستگاه‌های عمومیِ قطار نیز قرار است علامت‌گذاری شوند تا فاصله ۲‌متر مشخص شود.

بسیاری از اتحادیه‌ها و شهردارِ لندن، صادق خان، با غیرواقعی دانستن این اقدامات از آن انتقاد کرده‌اند و گفته‌اند پذیرای فشار‌های بیشتر به کارگران و کارمندانِ خود نیستند.

منبع: Daily Mail
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید