بالارفتن آمار قربانیان کرونا در موج‌های دوم و سوم

بالارفتن آمار قربانیان کرونا در موج‌های دوم و سوم

موسسه آلمانی «رابرت کخ» که در امر تحقیقات عفونی و ویروس شناسی متخصص است، پیش‌بینی کرده که امواج بعدی همه‌گیری ویروس کرونا جان ۲۵۰ هزار نفر را خواهد گرفت. 

کد خبر : ۸۰۰۴۴
بازدید : ۶۰۵۳
بالارفتن آمار قربانیان کرونا در موج‌های دوم و سوم
ویروس شناس آلمانی می‌گوید ۶۰ تا ۷۰ درصد از جمعیت به ویروس کرونا آلوده خواهند شد

موسسه آلمانی «رابرت کخ» که در امر تحقیقات عفونی و ویروس شناسی متخصص است، پیش‌بینی کرده که امواج بعدی همه‌گیری ویروس کرونا جان ۲۵۰ هزار نفر را خواهد گرفت. لوتار فیلر، رئیس این موسسه گفته است که «این یک بیماری همه گیر است. در همه‌گیری، این ویروس تا ۶۰ تا ۷۰ درصد از جمعیت آلوده خواهند شد».

فیلر، موج دوم و سوم عفونت‌های ویروس کرونا را پیش‌بینی کرده و تاکید کرد که کشورش باید برای مقابله با آن‌ها آمادگی لازم را داشته باشد. این متخصص آلمانی افزود: «بدیهی است، بسته به اینکه موج دوم چقدر قوی باشد، اگر بخواهیم موج را آهسته کنیم، باید اقدامات خاصی انجام شود.»

آلمان در حال حاضر در تلاش است تا محدودیت‌های اعمال شده در مارس گذشته را برای کند کردن شیوع ویروس، که ۱۱۶۳.۸۶۰ نفر را آلوده کرده است، کاهش دهد، در حالی که تعداد جان‌باختگان در این کشور به شش هزار و ۸۳۱ نفر رسیده است.

چندین کشور از جمله آلمان در آخرین مراحل بازگشت به زندگی عادی هستند و برنامه‌هایی را برای بازگشایی رستوران‌ها و هتل‌ها در دست اقدام دارند.

براساس اظهارات مقامات دولتی، رستوران‌ها میتوانند از ۱۸ مه امسال با کم کردن تعداد مشتریان در داخل رستوران‌ها، و با رعایت اقدامات بهداشتی و احتیاطی، کار خود را آغاز کنند. از ۳۰ مه امسال، هتل‌ها قادر خواهند بود پذیرای گردشگران باشند، اگرچه هیچ مجموعه سونا و استخر فعلا باز نخواهد شد.

روز چهارشنبه، صدراعظم آنجلا مرکل و فرمانداران ایالتی در مورد اقدامات بعدی برای آلمان در زمینه رفع محدودیت‌های اعمال شده برای مهار شیوع ویروس نوظهور مشورت می‌کنند.

اما دولت‌های محلی که مسئولیت اجرای برطرف کردن تعطیلی‌ها را بر عهده دارند، با اعلام پیشنهاد‌های خود برای تسریع بازگشایی اقدام می‌کنند. روز دوشنبه، مقامات در شمال کشو آلمان پیشنهاد دادند رستوران‌ها را در ۱۱ ماه مه و هتل‌ها در ۲۵ مه باز کنند.

ایالت مکلنبورگ-وورپومرن، در منطقه بالتیک، خواسته است روز شنبه رستوران‌ها را افتتاح کنند، زیرا هتل‌ها از ۱۸ مه از مردم محلی دریافت می‌کنند و یک هفته بعد از آن هم میهمانان سایر مناطق آلمان.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید