کروناویروس: قوانینِ آرایشگاه‌داری در اروپا

کروناویروس: قوانینِ آرایشگاه‌داری در اروپا

آرایشگران در آلمان اجازه ندارند مشتریان را در اتاق انتظار نگه دارند، ورق زدنِ مجله در آرایشگاه ممنوع است، استفاده از سشوار ممنوع است و هم مشتری‌ها و هم آرایشگران باید ماسک بزنند. مشتری و آرایشگر نباید با هم مکالمه رو در رو داشته باشند. هر مکالمه‌ای باید از طریقِ آینه صورت گیرد. در اسپانیا آرایشگران فقط ۳۰‌درصد ظرفیتِ پذیرشِ روزانه خود را می‌توانند داشته باشند و افراد باید از قبل وقت بگیرند.

کد خبر : ۸۰۰۷۸
بازدید : ۵۶۵۸
کروناویروس: قوانینِ آرایشگاه‌داری در اروپا
فرادید | آلمان آخرین کشورِ اروپایی است که کم‌کم از قرنطینه خارج می‌شود و درحالیکه در سراسرِ اروپا آرایشگران هنوز با بازگشایی کسب‌وکارِ خود فاصله دارند؛ آلمان با معرفیِ قوانینِ جدید برای آرایشگران به آن‌ها اجازه داده تا فعالیتِ خود را از سر بگیرند.

اما هیچ‌چیز شبیهِ پیش از کرونا نیست.

آرایشگران در آلمان اجازه ندارند مشتریان را در اتاق انتظار نگه دارند، ورق زدنِ مجله در آرایشگاه ممنوع است، استفاده از سشوار ممنوع است و هم مشتری‌ها و هم آرایشگران باید ماسک بزنند.
ّبیشتر بخوانید:

این قوانین را وزرای اقتصاد و امورِ اجتماعیِ آلمان صادر کرده‌اند. برطبق این قوانین باید بین مشتری و آرایشگر ۱.۵ متر فاصله باشد و از خشک کردنِ مو‌ها پرهیز کنند.

آرایشگران باید در هنگامِ شستشوی سر مشتری حتماً دستکش داشته باشند؛ بعد از آن و اطمینان از اینکه هیچ باکتری‌ای وجود ندارد، می‌توانند دستکش را دربیاورند و بدون آن موی مشتری را کوتاه کنند.

مشتری و آرایشگر نباید با هم مکالمه رو در رو داشته باشند. هر مکالمه‌ای باید از طریقِ آینه صورت گیرد.

سالن‌های آرایش همچنین باید اسامی مراجعین خود را یادداشت کنند و تا درصوتِ مشاهده هر نوع عفونتی در آرایشگاه ردگیریِ افراد بیمار آسان باشد.
کروناویروس: قوانینِ آرایشگاه‌داری در اروپا

در اسپانیا آرایشگران فقط ۳۰‌درصد ظرفیتِ پذیرشِ روزانه خود را می‌توانند داشته باشند و افراد باید از قبل وقت بگیرند.

هلند در روز ۱۷ آوریل سالن‌های آرایش را باز کرد و در آن روز هجومِ شهروندان به سایتِ تعیین وقت برای آرایشگاه به قدری بالا بود که سایت از دسترس خارج شد.

اما یک آرایشگر از انگلستان می‌گوید قوانینِ اعلام‌شده برای آرایشگر‌ها اگرچه منطقی است، اما اجرای آن کارِ سختی است؛ به‌خصوص کوتاه کردنِ مو‌های مشتری وقتی او ماسک به صورت دارد. بند‌های ماسک جلوی مسیرِ قیچی، به‌خصوص در نزدیکی گوش‌ها را می‌گیرد. او توضیح می‌دهد: «مگرآنکه ماسکی باشد که روی صورت بچسبد.»

انجمنِ آرایشگرانِ آلمان، گفته است مشتریان می‌توانند ماسک را با دست جلوی دهان نگه‌دارند.

قوانینِ فاصله‌گذاریِ اجتماعی به این معنی است که سالن‌های آرایش نمی‌توانند ظرفیتِ پذیرشِ مشتری خود را پر کنند.

آلمان همچنین دستور داده سالن‌های آرایشی جریان هوای تازه به داخلِ آرایشگاه را مورد توجه قرار دهند. قیچی‌ها و سایر ابزار شاملِ صندلی‌ها باید به‌طور کامل بعد از هر بار استفاده ضدعفونی شوند.

پیش‌بند‌ها و لباس‌های مخصوص آرایشگاه باید بعد از هر بار استفاده مشتری شسته شوند و اگر امکانش فراهم نیست از لباس‌های یکبار‌مصرف استفاده شود.

مشتری‌ها در بدو ورود به سالن باید دست‌های خود را بشویند.

منبع: BBC
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید