خطر اضافه وزن برای مبتلایان به کرونا

خطر اضافه وزن برای مبتلایان به کرونا

دکتر ولش به تایمز گفت: گروه همکاران او دریافتند که به ازای هر چهار و نیم واحد اضافی در شاخص توده بدنی، خطر مرگ بر اثر ویروس کرونا تا ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.

کد خبر : ۸۰۱۲۵
بازدید : ۸۷۱۹
خطر اضافه وزن برای مبتلایان به کرونا
یک تحقیق جدید حاکی است که چاقی مفرط ریسک بستری شدن بر اثر ابتلا به نشانه‌های ویروس کرونا را دو برابر می‌کند. یافته‌های تحلیلگران دانشگاه گلاسکو، پیشنهاد محققان دیگری را تقویت می‌کند که گفته‌اند اضافه وزن می‌تواند از جمله بزرگترین خطر‌ها در ابتلا به کووید۱۹ باشد.

این تیم با مطالعه داده‌های اطلاعاتی ۴۲۰ هزار نفر، دریافت که احتمال بستری شدن در بیمارستان، در میان بیماران دارای چاقی مفرط دو برابر است.

مت هنکاک وزیر بهداشت بریتانیا روز چهارشنبه گفته بود که «عامل سن و همچنین عواملی دیگری، چون چاقی» می‌تواند در آمار بالای موارد مرگ و میر در بریتانیا در مقایسه با دیگر کشور‌های اروپایی نقش داشته باشد.

دکتر پال ولش، استاد علوم پزشکی و بیماری‌های قلبی در دانشگاه گلاسکو به نشریه تایمز گفت: «بدون شک بر اساس آنچه که دیده‌ایم، شاخص توده بدنی (بی‌ام‌آی) بخشی از این تصویر است.»

او گفت: «مطالعات قبلی بر بیماران بستری شده در بیمارستان متمرکز بوده اند؛ و این که چه کسانی به دستگاه کمک‌تنفسی نیاز خواهند داشت و چه کسانی جانشان را از دست می‌دهند. ما در چندین مطالعه مختلف مشاهد‌ه کرده‌ایم که افراد چاق در مبارزه با بیماری پیشرفت نمی‌کنند.»

او افزود: «احتمال این که افراد مبتلا به چاقی مفرط، سر از بیمارستان درآورند بالاتر است.»

دکتر ولش به تایمز گفت: گروه همکاران او دریافتند که به ازای هر چهار و نیم واحد اضافی در شاخص توده بدنی، خطر مرگ بر اثر ویروس کرونا تا ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.

هفته گذشته تحقیقی در دانشگاه لیورپول بر روی ۱۷ هزار فرد پذیرش شده در بیمارستان نشان داد که نرخ مرگ در میان بیماران مبتلا به چاقی مفرط ۳۷ درصد بیشتر است.

دیم آنجلا مک‌لین، معاون مشاور علمی نیز بر رابطه میان اضافه وزن با احتمال مرگ تاکید کرد و اخیرا گفت: «بر اساس مطالعات پیشرفته و مبتنی بر اطلاعات بیماران بستری در بیمارستان‌ها به دلیل ابتلا به کووید۱۹، شواهد دقیقی داریم که نشان می‌دهند وقتی فردی در بیمارستان است، چاقی مفرط یک عامل ریسک در مورد نیاز به مراقبت‌های ویژه و یا مرگ است.»

پیشتر اظهارات پزشکی که گفته بود بوریس جانسون به دلیل «چاقی بارز» از علائم حاد کووید۱۹ رنج برد، باعث مناقشات زیادی شد. دکتر آسم مالوترا در برنامه صبح بخیر بریتانیای آی‌تی‌وی گفت: «این یک مشاهده است، اما با شواهد جور در می‌آید.»

تحقیقات جداگانه‌ای که روز پنجشنبه از سوی استادان دانشگاه پزشکی بریستول منتشر شد حاکی است که سایز بزرگ بدن در دوران کودکی می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی و دیابت نوع دو را در دوران بزرگسالی افزایش دهد.

دانشمندان در این موسسه می‌گویند که یافته‌هایشان نشان می‌دهد که بین دوران کودکی و بزرگسالی «روزنه فرصت» فراهم است تا اثر چاقی در کودکی بر ریسک بیماری در بزرگسالی را کاهش داد.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید