چگونه مرطوب کننده خانگی تهیه کنیم؟

چگونه مرطوب کننده خانگی تهیه کنیم؟

هرچند، مرطوب کردن پوست، حس خوبی در پوست شما ایجاد می‌کند، اما فواید آن منحصر به این نیست. مصرف مرطوب کننده کمک می‌کند تا در آینده پوست شما شفاف، صاف و بدون چین و چروک باشد.

کد خبر : ۸۰۲۴۷
بازدید : ۵۷۹۳
مرطوب کننده دمِ دست‌ترین محصول مراقبت از زیبایی است و شاید همین امر سبب شود، قدرت آن را دست کم بگیرید. همچنین، ممکن است فکر کنید، تنها فایده این محصول رطوبت رسانی به پوست است. در ادامه می‌خوانید مرطوب کننده چقدر برای سلامت پوست مهم است.


استفاده از کرم مرطوب کننده چه کمکی به پوست ما می‌کند؟

چگونه مرطوب کننده خانگی تهیه کنیم؟

هرچند، مرطوب کردن پوست، حس خوبی در پوست شما ایجاد می‌کند، اما فواید آن منحصر به این نیست. مصرف مرطوب کننده کمک می‌کند تا در آینده پوست شما شفاف، صاف و بدون چین و چروک باشد. مطالبی که در ادامه می‌خوانید از سایت https://lafarrerr.com/ جمع آوری شده‌اند.

۱. موجب جوان سازی پوست می‌شود.
یکی از بهترین راهکار‌ها برای مقابله با چین و چروک و شاداب نگه داشتن پوست، گنجاندن کرم مرطوب کننده با کیفیت در روتین مراقبتی پوست است. به خصوص در ماه‌های سرد، مرطوب نگه داشتن پوست واقعاً به بهبود بافت و ظاهر پوستتان کمک می‌کند.
۲. خشکی پوست را درمان می‌کند.
با مصرف منظم کرم رطوبت رسان، پوست خود را از خشکی و پوسته پوسته شدن محافظت می‌کنید. هیچ چیز ناخوشایند‌تر از این نیست که قسمت‌هایی از پوستتان لک یا تغییر رنگ داشته باشد. پس، برای داشتن چهره‌ای صاف، تأثیرگذار و یکنواخت، از مرطوب کننده‌ها کمک بگیرید.


۳.از ایجاد جوش جلوگیری می‌کند.
ممکن است تعجب کنید، اما باید صورت خود را کاملاً مرطوب نگه دارید تا بدون آکنه باشد و از چرب شدن آن جلوگیری شود. هنگامی که پوست شما خشک می‌شود، غدد چربی پوست برای جبران خشکی آن، چربی (سبوم) اضافی تولید می‌کنند. بنابراین، منافذ پوستتان مسدود می‌شود و جوش می‌زنید.


۴.التهاب و قرمزی پوست را کاهش می‌دهد.
افرادی که پوست تحریک پذیری دارند، مواردی مانند قرمزی، اگزما و لکه‌های خارش دار را خیلی تجربه می‌کنند. اگر پوست شما هم حساس است، به دنبال مرطوب کننده صورت حاوی ترکیبات آرام بخش، مانند بابونه و آلوئه ورا باشید. این مواد از چهره‌ی شما محافظت می‌کند و به آن ظاهر مطلوبی می‌بخشد.

ساخت مرطوب کننده خانگی

چگونه مرطوب کننده خانگی تهیه کنیم؟

اگر پوستی صاف و درخشان می‌خواهید، آبرسانی و مرطوب کردن پوست را دست کم نگیرید. مرطوب کننده ها، آب موجود در پوست را حفظ و از خشکی آن جلوگیری می‌کنند. پس، اگر می‌خواهید سلامت پوست خود را حفظ کنید، باید در برنامه‌ی روزانه‌ی مراقبت از پوست خود، مرطوب کنند را بگنجانید.

اگر زمان و حوصله تهیه یک مرطوب کننده خانگی را دارید، با ما همراه شوید. مرطوب کننده‌هایی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، به آسانی آماده می‌شوند و مهم‌تر اینکه کاملاً طبیعی هستند.

۱. مرطوب کننده‌ی روغن نارگیل

روغن نارگیل یک مغذی عالی و خارق العاده است. علاوه بر این، روغن نارگیل ضد باکتری، ضد میکروب و ضد قارچ است؛ بنابراین، مانند یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند. همچنین، به دلیل اینکه سرشار از ویتامین E. است، پوست را ترمیم و تقویت می‌کند.

این روغن، از ترک خوردگی و ایجاد چین و چروک‌های زودرس جلوگیری می‌کند و پوست را صاف و یکنواخت می‌سازد.

روغن اسطوخودوس نیز یک آنتی اکسیدان قوی است و در مقابل تأثیرات رادیکال‌های آزاد از پوستتان محافظت می‌کند. (آنتی اکسیدان‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد مانند جارو عمل می‌کنند؛ رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برند و سلول‌های تخریب شده را ترمیم می‌کنند.)


مواد لازم و روش تهیه

نصف فنجان روغن ارگانیک نارگیل
۱ قاشق سوپ خوری ویتامین E. مایع
۱۲ قطره اسانس روغنی اسطوخودوس
ابتدا، روغن نارگیل را حرارت دهید تا ذوب شود. سپس، ظرف حاوی روغن نارگیل را در ظرفی پر از آب گرم قرار دهید. بقیه‌ی مواد را به روغن نارگیل بیفزایید و آن‌ها را به خوبی ترکیب کند. (تا زمانی که همه‌ی مواد کاملاً ترکیب شوند.) پس از اینکه روغن نارگیل دوباره جامد شد، مرطوب کننده شما آماده می‌شود.

۲. مرطوب کننده‌ی روغن زیتون

طبق تحقیقات، ویتامین E. برای پوست بسیار سودمند است. خواص مرطوب کنندگی عالی دارد و جای جوش را درمان می‌کند. همچنین روغن زیتون و روغن نارگیل به کار رفته در این مرطوب کننده، رطوبت پوست را حفظ و از کم آبی و خشکی آن جلوگیری می‌کنند.


مواد لازم و روش تهیه

نصف فنجان روغن زیتون
۲ عدد کپسول ویتامین E. ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل
۱ قاشق غذاخوری موم عسل
روغن نارگیل و روغن زیتون را با موم عسل در یک ماهیتابه مخلوط کنید. این مواد را روی اجاق گاز بجوشانید تا کاملاً ذوب شوند. کپسول‌های ویتامین E. را باز و به محتویات ماهیتابه اضافه کنید. مرطوب کننده‌ی شما بعد از سرد شدن، آماده‌ی مصرف است.

۳. مرطوب کننده‌ی آلوئه ورا

این مرطوب کننده علاوه بر اینکه پوست شما را نرم و انعطاف پذیر نگه می‌دارد، چین و چروک آن را کم می‌کند. همچنین به سفتی و استحکام پوستتان کمک می‌کند.

آلوئه ورا برای پوست شما معجزه می‌کند؛ به ویژه در طی زمستان که با خشکی بیش از حد درگیر می‌شوید. همچنین، موجب جوان سازی سلول‌های فیبرولاست در پوست می‌شود. این سلول‌ها در مقابل پرتو‌های مضر فرابنفش (UV) از پوستتان محافظت می‌کنند.

روغن بادام نیز به داشتن سطوح بالای ویتامین E. و D. معروف است؛ در نتیجه، قدرت آبرسانی این مرطوب کننده را بیشتر می‌کند. افزون بر این، روغن بادام ناراحتی‌های پوستی و خشکی آن را التیام می‌بخشد.

مواد لازم و روش تهیه

۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل
۴ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
۲ قاشق غذاخوری روغن بادام
در یک ظرف تمیز روغن بادام را با ژل آلوئه ورا مخلوط کنید. سپس، روغن نارگیل ذوب شده را به آن بیفزایید. مرطوب کننده شما آماده است.

سخن پایانی

قدرت مرطوب کننده را دست کم نگیرید. اگر بهترین کرم مرطوب کننده مناسب پوست‌تان استفاده کنید، بدون شک از مزایای آن بهره مند می‌شوید.

برای اینکه به مصرف کرم عادت کنید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز در زمان مشخصی از آن استفاده کنید، مثلاً بعد از دوش گرفتن یا اصلاح صورت. این زمان‌ها برای استفاده از مرطوب کننده ایده آل هستند، زیرا پوست شما هنوز نمناک است و این رطوبت کمک می‌کند لوسیون راحت‌تر به داخل پوست نفوذ کند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید