بیشترین علت مرگ در کرونایی‌ها چیست؟

بیشترین علت مرگ در کرونایی‌ها چیست؟

این ویروس همچنین می‌تواند باعث التهاب عضله قلب یا همان میوکاردیت شود. التهاب عضله قلب یا همان میوکاردیت بسیار خطرناک است؛ چراکه تخریب یا مرگ سلول‌های عضله قلب را به دنبال دارد.

کد خبر : ۸۰۶۰۱
بازدید : ۹۰۹۵
بیشترین علت مرگ در کرونایی‌ها چیست؟
یک فوق تخصص بیماری‌های قلب و عروق، با بیان اینکه بیشترین علت مرگ در بیماران کرونایی، گرفتاری ریه است، گفت: درگیر شدن ریه با ویروس کووید- ۱۹، می‌تواند باعث نارسایی قلبی شود.
دکتر محمدرضا محمدحسنی درباره برخی نگرانی‌ها مبنی بر تاثیر ویروس کرونا بر روی قلب و عروق، گفت: بیماری کرونا در فردی که قلب سالمی دارد، می‌تواند عروق ریز یا همان میکرو واسکولار (تخریب رگ‌های خونی کوچک نظیر مویرگ ها) و عروق درشت قلب یا همان عروق کرونری (رگ‌های قلب) را درگیر کند.

وی با بیان اینکه بیماری کووید- ۱۹ می‌تواند باعث نارسایی در دهلیز و بطن راست قلب شود، اظهار داشت: به دلیل درگیر شدن ریه، دهلیز راست و بطن راست قلب می‌تواند دچار نارسایی شود.
این ویروس همچنین می‌تواند باعث التهاب عضله قلب یا همان میوکاردیت شود. التهاب عضله قلب یا همان میوکاردیت بسیار خطرناک است؛ چراکه تخریب یا مرگ سلول‌های عضله قلب را به دنبال دارد.

محمدحسنی با اشاره به اینکه درگیر شدن قلب با ویروس کرونا می‌تواند باعث آریتمی (اختلال ریتم قلبی) شود که خود این آریتمی هم می‌تواند بسیار خطرناک باشد، گفت: بنابراین قلب یکی از اعضای هدف کرونا ویروس است.
بر این اساس زمانی که تشخیص داده شد که بیمار‌ی به کرونا مبتلا شده، یکی از بررسی‌هایی که بر روی بیمار انجام می‌شود، از سوی پزشکان قلب خواهد بود. اگر فرد مبتلا به بیماری قلبی شده باشد، درمان و مراقبت‌های پزشکی دقیقی بر روی وی صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: یکی از اعضای اصلی و مهم بدن ریه است، به همین دلیل در بیماری کووید-۱۹ باید مانع درگیری قلب و ریه شد. با انتقال کرونا به بدن، ممکن است گرفتاری‌های زیادی برای فرد ایجاد شود.
اگر بیماری کووید-۱۹ با عروق کرونری یا همان رگ‌های قلب درگیر شود، می‌تواند سکته قلبی را برای فرد به دنبال داشته باشد. بیماری‌های عروق ریز و یا تخریب رگ‌های خونی کوچک نظیر مویرگ‌ها می‌تواند باعث درد و سوزش سینه شود.

این فوق تخصص بیماری‌های قلب و عروق با بیان اینکه بیشترین علت مرگ در بیماران کرونایی، گرفتاری ریه است، گفت: ویروس کووید-۱۹ می‌تواند مغز، قلب، کلیه را هم درگیر کند. همچنین بر اساس آمار‌های به دست آمده، مشخص شد که از هر پنج بیمار کرونا یک نفر دچار آسیب قلبی شدید می‌شود.
ضربان قلب این بیماران می‌تواند دچار آریتمی یا بی نظمی شود. بر همین اساس افرادی که بیماری مزمن زمینه‌ای مانند بیماری قلبی، دیابت و آسم دارند، باید مراقبت‌های بیشتری از خود داشته باشند؛ چراکه ویروس کرونا این افراد را بیشتر از دیگران تهدید می‌کند.

بنابر اعلام روابط عمومی سامانه ۴۰۳۰، محمد حسنی همچنین گفت: میزان پیشگیری‌هایی که توسط مردم انجام می‌شود، زیاد نیست. برای اینکه بتوانیم به پیشگیری ایده‌آل برسیم، افراد باید صد‌ها نکته مهم را رعایت کنند. افراد باید از رفت و آمد‌های غیر ضروری خودداری کنند و در جمع‌های خانوادگی هم شرکت نداشته باشند.
همچنین مردم باید حتما از دستکش و ماسک استاندارد استفاده کنند. زمانی که وارد خانه می‌شوند کفش خود را در بیرون از منزل بگذارند و لوازمی که خریداری می‌کنند را به صورت بهداشتی استریل کنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید