اصول تایپ سریع؛ چگونه سریع تایپ کنیم؟

اصول تایپ سریع؛ چگونه سریع تایپ کنیم؟

چگونه سریع تایپ کنیم؟ افزایش سرعت تایپ برای همه ما موضوعی بسیار مهم است. در بسیاری از موقعیت‌های کاری، تایپ سریع می تواند مهارتی اساسی باشد که شما را از سایر متقاضیان متمایز می‌کند.

کد خبر : ۸۰۶۲۰
بازدید : ۸۰۷۵

اصول تایپ سریع؛ چگونه سریع تایپ کنیم؟

فرادید | افزایش سرعت تایپ برای همه ما موضوعی بسیار مهم است. در بسیاری از موقعیت‌های کاری، تایپ سریع می‌تواند مهارتی اساسی باشد که شما را از سایر متقاضیان متمایز می‌کند.

در اینجا شش اصل را به شما نشان می‌دهیم که به افزایش سرعت تایپ کمک می‌کنند. قرار نیست با این روش‌ها راه صد ساله را یک شبه بروید. اما اگر به آن‌ها عمل کنید، یک پله بالاتر از رقبای خود خواهید ایستاد و خواهید توانست یک تایپیست حرفه‌ای شوید.

۱. از سرعت تایپ فعلی خود آگاه شوید

قبل از شروع بهتر است بدانید که وضعیت سرعت فعلی تایپ شما چقدر است. برای تست سرعت تایپ ابزار‌های مختلفی وجود دارد. ما توصیه می‌کنیم، به صفحه تست سرعت تایپ در یوتایپ بروید، یکی از متن‌ها را انتخاب کنید و سرعت تایپ خود را محک بزنید. پس از اینکه سرعت تایپ خود را دانستید، شاید دوست داشته باشید بدانید که سرعت تایپ خوب و استاندارد چقدر است.


۲. تایپ سریع تکنیک دارد!

تایپ کردن شامل ۸۰ درصد مهارت، ۱۰ درصد دقت، و ۱۰ درصد سرعت است. کسانی که در این کار تخصص دارند، می‌گویند که اگر موقعیت صحیح دست‌ها را نشناسید و تکنیک نداشته باشید، ممکن است به مرور زمان کمی سریعتر شوید، اما کیفیت تایپ شما افزایش نخواهد یافت. شما چه در تایپ فارسی، و چه در تایپ انگلیسی باید تکنیک صحیح انگشت‌گذاری و تایپ را بلد باشید.

هر چقدر هم سریع باشید، تایپ دو انگشتی (با انگشت‌های اشاره) از لحاظ سرعت به گرد پای تایپ ده انگشتی هم نخواهد رسید!

آنچه یادگیری تایپ را برای شما تسهیل می‌کند، استفاده از تکنیک صحیح و حرفه‌ای است. پس تکرار عادات نادرست را کنار بگذارید و تصمیم به یادگیری روش درست بگیرید! آیا وقتش نرسیده که تایپ ده‌انگشتی را یاد بگیرید؟ همین الان شروع کنید و درس اول آموزش تایپ ده انگشتی یوتایپ را به رایگان انجام دهید.

اصول تایپ سریع؛ چگونه سریع تایپ کنیم؟
۳. خطا، فرصتی برای پیشرفت

وقتی برای اولین بار شروع به فراگیری تایپ سریع می‌کنید، زیاد خطا می‌کنید. موفقیت شما بستگی به این دارد که به خطا‌های خود چگونه نگاه می‌کنید؛ شکست یا فرصتی برای پیشرفت؟

ذهنیت شما نسبت به خطا‌ها نقش مهمی در کیفیت یادگیری دارند؛ بنابراین اگر خطا‌ها را فرصتی برای پیشرفت ببینید، سرعت یادگیری شما افزایش چشمگیری خواهد داشت.


۴. از تکرار غافل نشوید

تایپ کردن رابطه مستقیمی با حافظه عضلانی دارد. به این معنی که عضلات شما بعد از مدتی با تکنیک‌هایی که یاد گرفته اید، سازگار می‌شوند. بهترین و کوتاه‌ترین راه برای تقویت حافظه عضلانی، تکرار است. تکرار!

با تکرار تمرینات تایپ ده انگشتی، حرکت انگشتان در حافظه عضلانی شما ثبت می‌شوند. اگر در حال گذراندن دوره‌های آنلاین تایپ در یوتایپ هستید، برای خود هدف گذاری کنید. باید قبل از رفتن به مرحله بعدی، تکنیک مرحله‌ای را که در آن هستید، به طور کامل فرا بگیرید.

ممکن است این کار خیلی وقت گیر باشد، اما باعث می‌شود درس‌های بعدی را (که بر اساس تکنیک‌های درس‌های قبلی طراحی شده اند) راحت‌تر فرا بگیرید.

اصول تایپ سریع؛ چگونه سریع تایپ کنیم؟
۵. در هنگام تایپ درست بنشینید

نحوه صحیح نشستن پشت رایانهکسانی که در حال فراگیری تایپ سرعتی هستند، گاهی از اهمیت شیوه نشستن پشت کامپیوتر یا لپ تاپ غافل می‌شوند. بد نشستن نه تنها به عضلات شما آسیب می‌زند، بلکه سطح انرژی شما را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اگر شیوه صحیح نشستن را رعایت کنید، انگشتان شما در جای صحیح خود قرار می‌گیرند. سرعت و دقت تایپ هم تا حد زیادی تحت تاثیر شیوه نشستن قرار دارد. هنگام تایپ کردن باید پا‌های شما روی زمین قرار گرفته و مچ دست‌های شما هم سطح کیبورد باشد. به این صورت، در بلندمدت، از درد مچ، درد کمر و درد گردن در امان خواهید بود. برای اینکه در این زمینه بیشتر بدانید، نوشته شیوه صحیح نشستن و حالت درست دست‌ها در هنگام تایپ را رد همین وبسایت مطالعه کنید.


۶. به کیبورد نگاه نکنید

کسانی که دو انگشتی تایپ می‌کنند، یک نگاهشان به صفحه کلید و یک نگاهشان به مانیتور است و اگر قرار است از روی متنی تایپ کنند، باید سه جا را نگاه کنند: متن اصلی، کیبود و صفحه کلید. این کار باعث کندی و خستگی زودهنگام چشم و مغز می‌شود.

اما وقتی شروع به یادگیری تایپ ده‌انگشتی می‌کنید، تمرین می‌کنید که دیگر به صفحه کلید نگاه نکنید. ممکن است در ابتدا تعداد خطا‌های تایپی شما بیشتر شود، اما به تدریج و با تمرین بیشتر جای حروف الفبا را روی کیبورد در حافظه عضلانی شما جای می‌گیرد و بدون فکر به جای دکمه‌ها، به سرعت تایپ می‌کنید و جلو می‌روید!

ممکن است وسوسه شوید حین تایپ کردن به کیبورد نگاه کنید. اما این کار مانع از یادگیری شما خواهد شد. یک ترفند تمرینی خوب این است که در هنگام تمرین تایپ ده انگشتی یک ورق کاغذ یا یک تکه پارچه یا حوله بر روی کیبورد و دستان خود بیندازید تا هنگام تایپ نتوانید به صفحه کلید نگاه کنید!

اصول تایپ سریع؛ چگونه سریع تایپ کنیم؟
کلام آخر

به خاطر داشته باشید که بهترین راه برای بالا بردن سرعت تایپ، تمرین است. البته تمرین کردن راه میانبر نیست و به تلاش مستمر نیاز دارد. اما با این حال بهترین و مطمئن‌ترین راه برای رسیدن به نتیجه دلخواه است. تنها برای یک ماه و فقط ۲۰ دقیقه در روز تمرین تایپ کنید، و تاثیر این تمرین مستمر را تا آخر عمر بر مهارت‌های تایپ خود خواهید دید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید