جایزه "ترنر" به ۱۰ هنرمند نیازمند داده می‌شود

جایزه "ترنر" به  ۱۰ هنرمند نیازمند داده می‌شود

اقدام امسال برای تقسیم جایزه به طور مساوی میان ده هنرمند، در پی اقدام سال گذشته برگزارکنندگان جایزه صورت می‌گیرد که جایزه پنجاه هزار دلاری را میان چهار کاندیدای دریافت جایزه ترنر تقسیم کردند.

کد خبر : ۸۰۷۸۴
بازدید : ۴۵۱۱
جایزه
مجسمه‌ای ساخته اسکار ماریلو، که در سال ۲۰۱۹ از نامزد‌های دریافت جایزه ترنر بود
جایزه "ترنر " که مهم‌ترین جایزه هنری بریتانیا محسوب می‌شود امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و وضعیت ناشی از همه‌گیری این ویروس برگزار نخواهد شد. نگارخانه تیت بریتانیا که از سال ١٩٨٤ اهدای این جایزه را سازماندهی کرده، گفته برگزاری نمایشگاه سالانه نامزد‌های این جایزه در شرایط کنونی بسیار دشوار است.

نگارخانه تیت گفته به جای برگزاری این نمایشگاه، قرار است با توجه به وضعیت دشوار امسال ۱۰ جایزه ۱۰ هزار پوندی (۱۲ هزار دلاری) به١٠ هنرمند داده شود. اسامی این ده نفر قرار است در ماه آینده میلادی معرفی شود.

این جایزه به هنرمندان نام‌داری، چون دیمین هرست، کریس اوفیلی، آنیش کاپور، گریسون پری و استیو مک‌کوئین اعطاء شده است. آخرین باری که این جایزه اعطا نشد در سال ١٩٩٠ و به دلیل ورشکستگی حامی مالی این جوائز بود.

الکس فارکوارسون، مدیر تیت گفته "بسته شدن این گالری و اجرای مقررات مربوط به حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی در عین حال که بسیار مهم است، اما اختلال زیادی هم در زندگی و سرزندگی هنرمندان ایجاد کرده است. "

او گفته "از آنجا که برگزاری نمایشگاه سالانه این جایزه در شرایط کنونی غیر ممکن است بنابراین ما تصمیم گرفتیم با تقسیم جایزه از تعداد بیشتری از هنرمندان در این شرایط دشوار حمایت کنیم و من فکر می‌کنم جی ام دبلیو ترنر که می‌خواست ثروتش را برای حمایت از هنرمندان باقی بگذارد این تصمیم ما را تایید خواهدکرد. "

جایزه ترنر به نام جی ام دبلیو ترنر نقاش بریتانیایی نام گذاری شده که امیدوار بود بخشی از ثروتش را در راه کمک به نقاشان منظره و هنرمندان «مردی که فقیر» هستند خرج کنند. او در ۱۸۵۱ درگذشت.

جایزه
یکی از چهار اثری که در سال ۲۰۱۹ برنده جایزه ترنر شد این کار از تای شانی بود

الکس فارکوارسون گفت: "من می‌دانم که مخاطبان ما از این که امسال جایزه ترنر برگزار نخواهد شد ناراحت می‌شوند، اما همه ما می‌توانیم امیدوار باشیم که سال آینده دوباره شاهد برگزاری آن خواهیم بود".

اقدام امسال برای تقسیم جایزه به طور مساوی میان ده هنرمند، در پی اقدام سال گذشته برگزارکنندگان جایزه صورت می‌گیرد که جایزه پنجاه هزار دلاری را میان چهار کاندیدای دریافت جایزه ترنر تقسیم کردند.

هیات داوران جایزه ترنر در ۱۲ ماه گذشته از صد‌ها نمایشگاه هنری دیدن کرده‌اند تا فهرست نامزد‌های جایزه ترنر را انتخابکنند. اما در نهایت گالری تیت تصمیم گرفت به خاطر شرایط موجود و همچنین به دلیل بلاتکلیفی ناشی از آن ۱۰ هنرمند را انتخاب و به هر کدام ١٠ هزار پوند اعطا کند.

در سال‌های گذشته، داوران در این مقطع زمانی فهرست نامزد‌های دریافت جایزه ترنر را اعلام می‌کردند و این هنرمندان برای برپایی نمایشگاهی دعوت می‌شدند و در نهایت برنده نهایی جایزه در ماه سپتامبر معرفی می‌شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید