خروج برزیل از سازمان جهانی بهداشت؟!

خروج برزیل از سازمان جهانی بهداشت؟!

تهدید رئیس جمهوری برزیل در حالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ، همتای آمریکایی او خروج کشورش از سازمان جهانی بهداشت را رسما اعلام کرده است.

کد خبر : ۸۱۱۴۴
بازدید : ۵۰۲۹
خروج برزیل از سازمان جهانی بهداشت؟!
ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل تهدید کرد که کشورش به دلیل آنچه او «پیش داوری‌های ایدئولوژیک» سازمان جهانی بهداشت خواند از این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد خارج خواهد شد.

تهدید رئیس جمهوری برزیل در حالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ، همتای آمریکایی او خروج کشورش از سازمان جهانی بهداشت را رسما اعلام کرده است. ژائیر بولسونارو از ابتدای شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» تلاش کرد که خطر این بیماری را کم اهمیت جلوه دهد.
او همچنین مانند رئیس جمهوری ایالات متحده از مصرف داروی هیدروکسی کلروکین برای پیشگیری از ابتلا به ویروس جدید کرونا و معالجه بیماری «کووید ۱۹» دفاع می‌کند.

دانشمندان در مورد تاثیر داروی هیدروکسی کلروکین در پیشگیری از ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا یا معالجه «کووید ۱۹» اتفاق نظر ندارند.

رئیس جمهوری راست افراطی برزیل از مخالفان اجرای قرنطینه و دیگر محدودیت‌های اعمال شده برای جلوگیری از شیوع ویروس جدید کرونا در این کشور است. او بار‌ها از فرمانداران و شهردار‌هایی که دست به اجرای قرنطینه زده اند انتقاد کرده است. از ژائیر بولسونارو به عنوان «ترامپ استوایی» یا «ترامپ برزیل» یاد می‌شود.

از سوی دیگر وزیر بهداشت برزیل در آخرین آماری که جمعه شب از شیوع ویروس جدید کرونا در این کشور ارائه کرد اشاره‌ای به شمار کل جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس در برزیل نکرد. بنا به اعلام وزارت بهداشت برزیل روز جمعه ۱۰۰۵ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» جان باختند.

خروج برزیل از سازمان جهانی بهداشت؟!
تدفین یکی از جان‌باختگان بر اثر ابتلا به کرونا در برزیل

بررسی‌ها نشان می‌دهد که شمار قربانیان شیوع این بیماری همه گیر در برزیل از ۳۵ هزار نفر فراتر رفته است. برزیل اکنون پس از آمریکا و بریتانیا بیشترین خسارت جانی را از شیوع ویروس جدید کرونا دیده است.

تعداد افرادی که نتیجه تست کرونای آن‌ها در برزیل مثبت اعلام شده بیش از ۶۴۵ هزار نفر است. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان صحت این رقم را به دلیل عدم وجود تست کافی در برزیل زیر سوال می‌برند.
منبع: یورو نیوز
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید