موارد جدید ابتلا به کرونا بدون عارضه است

موارد جدید ابتلا به کرونا بدون عارضه است

دکتر ماریا ون کرک هوف، رییس بخش بیماری‌های واگیر با ریشه حیوانی سازمان بهداشت جهانی می‌گوید هرچند کووید ۱۹ می‌تواند از طریق بیماران بدون عوارض منتشر شود، اما این راه معمول انتشار آن نیست.

کد خبر : ۸۱۲۷۶
بازدید : ۴۶۸۵
موارد جدید ابتلا به کرونا بدون عارضه است
دولت سنگاپور می‌گوید در دست‌کم نیمی از موارد جدید ابتلا به کووید ۱۹ عارضه‌ای گزارش نشده است.

دولت سنگاپور در هفته‌های اخیر برای کنترل اپیدمی کووید ۱۹ بر تعداد آزمایش‌های ویروس کرونا افزوده است. تاکنون در سنگاپور بیش از ۳۸ هزار نفر به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که یکی از بالاترین شاخص‌های ابتلا به ویروس در آسیاست.

لارنس وانگ، وزیر توسعه ملی و یکی از روسای تیم ضربتی کووید ۱۹ سنگاپور می‌گوید در پی این آزمایش‌ها مقامات درمانی متوجه شده‌اند که «در مقابل هر مورد ابتلا با عوارض، دست کم یک مورد ابتلا بدون عوارض وجود دارد.»

وانگ به آمار دقیق موارد آلودگی بدون عوارض اشاره نکرد. تنها در دو هفته گذشته ۶۲۹۴ نفر در سنگاپور - عمدتا کارگران مهاجر - به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. او به خبرگزاری رویترز گفت: «به همین دلیل ما در مورد طرح‌های بازگشایی (اجتماعی) بسیار محتاط هستیم.»

وانگ گفت: هرچند مبتلایان بدون عوارض به خاطر آن که عطسه یا سرفه نمی‌کنند ویروس را کم‌تر پخش می‌کنند، اما موارد سرایت‌های بدون عارضه به ویژه میان بیمارانی که نزدیک به هم زندگی می‌کنند دیده شده است.

او افزود: «مردم می‌پرسند چرا اقتصاد را سریع‌تر بازگشایی نمی‌کنیم؟ ما باید برخورد محتاطانه‌تری داشته باشیم. هنوز موارد ابتلای بدون عوارض در جامعه وجود دارد که ردیابی نشده است.»

دولت سنگاپور در نظر دارد کلیه ساکنانش را با ابزاری به «بلوتوث» مجهز کند که یا به گردن انداخته یا در کیف دستی حمل می‌شود و می‌تواند هرنوع تماس اجتماعی ناقل ویروس را ردیابی کند.
وانگ گفت: نخستین بلوتوث‌ها تا پایان ماه ژوئن در اختیار یک گروه آزمایشی قرار خوهد گرفت. او افزود دولت محرمانه و خصوصی بودن کلیه داده‌های این ابزار را تضمین می‌کند.

گفته‌های مقامات درمانی سنگاپور با اظهارات یک مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی در تضاد است که می‌گوید «بسیار بعید» است مبتلایان بدون عوارض، ویروس را به دیگران انتقال دهند.

برخی افراد که آزمایش کرونایشان مثبت است هیچ‌گونه عارضه‌ای احساس نمی‌کنند و تنها به این دلیل مورد آزمایش قرار می‌گیرند که با مبتلایان به کووید ۱۹ در تماس بوده‌اند.

دکتر ماریا ون کرک هوف، رییس بخش بیماری‌های واگیر با ریشه حیوانی سازمان بهداشت جهانی می‌گوید هرچند کووید ۱۹ می‌تواند از طریق بیماران بدون عوارض منتشر شود، اما این راه معمول انتشار آن نیست.

او گفت: «با توجه به داده‌هایی که در اختیار ماست، این هنوز امری نادر است که یک فرد بدون عارضه ویروس را به فرد دیگری منتقل کند.»

هفته گذشته، مقامات چین گفتند حدود ۳۰۰ مورد ابتلای بدون عوارض را در شهر ووهان، مرکز اپیدمی کرونا، ردیابی کرده‌اند که عامل سرایت ویروس نبوده‌اند.

هرچند دکتر کرک هوف یافته‌های سازمان بهداشت جهانی را مثبت خواند، اما افزود به منظور آن که دانشمندان بتوانند حقیقتا پاسخ بدهند که آیا ویروس می‌تواند از طریق بیماران بدون عارضه به دیگران سرایت کند، به تحقیقات بیش‌تری نیاز است.

او افزود: «آن چه قصد داریم رویش تمرکز کنیم موارد ابتلای همراه با عوارض است. اگر در واقع تمام موارد ابتلا با عوارض را ردیابی کرده و از سایرین جدا کنیم و سپس افرادی را که با آن‌ها در تماس بوده‌اند در قرنطینه قرار دهیم از میزان شیوع ویروس به میران قابل توجهی خواهیم کاست.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید