کرونا و استقلال دانش‌آموزان

کرونا و استقلال دانش‌آموزان

جرالد هاتر، متخصص مغز و اعصاب که در زمینه شیوه‌های یادگیری پژوهش می‌کند معتقد است یادگیری در خانه به شیوه آنلاین، می‌تواند برای دانش آموزان مفید باشد.

کد خبر : ۸۱۲۸۰
بازدید : ۶۷۶
کرونا و استقلال دانش‌آموزان
جرالد هاتر، متخصص مغز و اعصاب معتقد است تدریس دیجیتال به دلیل تعطیلی مدارس در پاندمی کرونا، می‌تواند تأثیر مثبتی بر استقلال دانش‌آموزان داشته باشد. او می‌گوید سیستم آموزش کنونی به قرن گذشته تعلق دارد و باید تغییر کند.

جرالد هاتر، متخصص مغز و اعصاب که در زمینه شیوه‌های یادگیری پژوهش می‌کند معتقد است یادگیری در خانه به شیوه آنلاین، می‌تواند برای دانش آموزان مفید باشد.

او معتقد است حال که مدارس تعطیل است و دانش آموزان در کلاس‌های آنلاین شرکت می‌کنند، مجبور هستند محتوای دروس را سریعتر بفهمند. او می‌گوید: «دانش آموزان نیاز ندارند زمانی طولانی پشت میزبنشیند و باید در کمتر از چند ساعت، مطلبی را یاد بگیرد که پیشتر یک هفته در مدرسه برای فهمیدن آن وقت داشت.»

البته نتیجه پژوهش‌های این متخصص نشان می‌دهد تنها یک سوم دانش آموزان تجربه موفقی در یادگیری مستقل، بدون حضور معلم دارند. او می‌گوید دو سوم دیگر که در خانه نشسته‌ا‌ند، واقعاً نمی‌دانند که چه باید بکنند و مجبور هستند برگه‌هایی بی‌سر و تهی را که معلم به عنوان مشق به آن‌ها داده، برای تمرین پرکنند. هاتر می‌گوید: «این کودکان اغلب نمی‌دانند که چطور میتوان مطلبی را مستقل آموخت.»

جای تعجب ندارد که بسیاری از دانش آموزان در انتظار بازگشت به مدرسه و یادگیری در شرایطی هستند که می‌شناسند و به آن عادت کردند. جرالد هاتر تصور نمی‌کند که شرایط کنونی تغییر پایدار در سیستم آموزش و پرورش به وجود آورد تا دانش آموزان درازمدت از آن بهره‌مند شوند.

او چندان امیدوار نیست که بعد از پاندمی کرونا، شیوه‌های مدرن یادگیری در مدارس تشویق شود. او می‌گوید تجهیزات مدارس ممکن است مدرن شوند. اما این مدرن‌سازی مثل جایگزین کردن وایت‌برد با تخته سیاه اهمیت چندانی برای یادگیری دانش آموز ندارد.

هاتر می‌گوید: «مهمترین مسئله باید این باشد که هیچ دانش آموزی شادی ذاتی خود برای یادگیری را از دست ندهد.» به عقیده او، نمره دادن و تقسیم کردن دانش آموزان به خوب‌ها و بد‌ها یا سیستم پاداش تنبیه کنونی، متعلق به قرن گذشته است و حال باید به دانش آموزان آموخت، مستقل فکر کنند، یاد بگیرد و استعداد‌های خود را شکوفا کنند.

این پژوهشگر معتقد است برخی از دانش آموزان در ماه‌های اخیر رشد کردند و دریادگیری مستقل شدند. او می‌گوید: «همین حالا هم می‌بینیم که دانش آموزانی هستند که انگیزه دارند و خیلی جدی مباحثی را در اینترنت دنبال می‌کنند. ما والدینی را می‌بینیم که از آزادی و انگیزه فرزندانشان استقبال می‌کنند و از آن‌ها حمایت می‌کنند. این مثال‌ها من را امیدوار می‌کنند.»

هوتر معتقد است شهرداری‌ها و منطقه‌های مختلف شهری و روستایی می‌توانند خود یک سیستم آموزشی باشند و فرصتی برای ورود دانش آموزان به دنیای حرفه‌ای بزرگسالان فراهم کنند. او می‌گوید: «جایی که پیشتر مدرسه بود باید مکانی باشد تا دانش آموزان تجربه و دانش خود را با یکدیگر به اشتراک گذارند.»

منبع: دویچه وله
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید