بهترین کرم‌های ضد لک موجود در بازار ایران را بشناسید

بهترین کرم‌های ضد لک موجود در بازار ایران را بشناسید

بهترین کرم‌های ضد لک موجود در بازار ایران؛ کرم‌های ضد لک، خود انواع بسیار متفاوتی دارند و هر کدام به روشی متفاوت جلوی ایجاد لک‌های تازه را گرفته و لکه‌های به وجود آمده را از روی پوست شما پاک کرده و پوست شما را به حالت طبیعی خود بر می‌گردانند.

کد خبر : ۸۱۳۱۶
بازدید : ۲۳۰۱۱
بهترین کرم‌های ضد لک موجود در بازار ایران را بشناسید
فرادید | امروزه استفاده از کرم‌های ضد لک به عنوان اولین مرحله در درمان بیشتر انواع لک‌های پوستی بسیار رایج است. لکه‌های پوستی به دلایل مختلفی از جمله آفتاب سوختگی، تغییرات هورمونی به خصوص در دوران بارداری، مصرف دارو‌ها و … به وجود می‌آیند. مستقل از اینکه علت ایجاد لک چه باشد، مهم‌ترین روش درمان بسیاری از انواع لک به خصوص لک‌های معمولی تا کمی تیره، استفاده از کرم ضد لک است.

کرم‌های ضد لک، خود انواع بسیار متفاوتی دارند و هر کدام به روشی متفاوت جلوی ایجاد لک‌های تازه را گرفته و لکه‌های به وجود آمده را از روی پوست شما پاک کرده و پوست شما را به حالت طبیعی خود بر می‌گردانند.

در این مطلب سعی ما بر این است تا بهترین کرم‌های ضد لک خارجی موجود در ایران را با هم مقایسه کرده و به لحاظ قدرت درمان لک، میزان عوارض جانبی، قیمت، و روش درمان لک، آن‌ها را به طور کامل نقد و بررسی کنیم.

هر چند کرم‌های ضد لک ایرانی موجود در بازار، به لحاظ کیفیت و اثربخشی بسیار خوب هستند با این حال، همچنان کرم‌های ضد لک خارجی به لحاظ کیفی در جایگاه بالاتری از کرم‌های ضد لک ایرانی قرار می‌گیرند که علت آن کیفیت مواد اولیه بالاتر این محصولات است و به طبع آن قیمت آن‌ها در مقایسه با نمونه‌های مشابه ایرانی بالاتر هم هست.

بهترین کرم‌های ضد لک موجود در بازار ایران را بشناسید

کرم ضد لک دپی وایت‌ای سی ام

کرم ضد لک دپی وایت ACM حاوی کوجیک اسید، نیاسین آمید و ویتامین سی است. ترکیب این سه ماده همراه با اسید لاکتیک (AHA) به عنوان لایه بردار باعث شده است تا کرم ضد لک دپی وایت‌ای سی ام یکی از بهترین و موثرترین کرم‌های ضد لک خارجی در درمان انواع لک (لک ناشی از آفتاب سوختگی، لک بارداری، و لک‌های ناشی از افزایش سن و …) باشد.
مکانیزم اثر کوجیک اسید برای درمان لک به این صورت است که جلوی رسیدن مواد لازم برای تولید رنگدانه‌های پوست (ملانین) را می‌گیرد. کوجیک اسید بهترین و کم خطرترین روش درمان لک است و جزء معدود موادی است که می‌توان برای لک هائی که در دوران بارداری به وجود می‌آیند (ملاسما) از آن استفاده کرد.

نیاسین آمید استفاده شده در ترکیبات کرم ضد لک دپی وایت ACM هم جلوی رسیدن رنگدانه‌های تولید شده به سطح پوست را می‌گیرد و در نتیجه کرم ضد لک دپی وایت ابتدا مانع از تولید رنگدانه‌ها شده (به وسیله کوجیک اسید) و در صورتی که رنگدانه‌ای زیر پوست تولید شود مانع از رسیدن آن به سطح پوست می‌شود (به وسیله نیاسین آمید).

در کنار این دو خاصیت لایه برداری اسید لاکتیک (AHA) کمک می‌کند تا سلول‌های مرده و لک شده زودتر از روی پوست تان برداشته شده و لک‌های پوستی شما سریعتر درمان شوند.

کرم يونيتون 4 آيسيس فارما

کرم ضد لک پونیتون ۴ وایت آیسیس فارما قوی‌ترین کرم ضد لک خارجی موجود در ایران بوده و یکی از قوی‌ترین کرم‌های ضد لک در دنیا است. در ترکیبات این کرم از هیدروکینون، کوجیک اسید ویتامین سی و گلیکولیک اسید استفاده شده است. هیدروکینون قوی‌ترین ماده ضد لک است، اما با توجه به اثرات جانبی زیادی که دارد، امروزه کمتر در کرم‌های ضد لک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با این حال در مواردی که کرم‌های ضد لک معمولی و ضعیف‌تر تنوانند لک‌های پوستی را درمان کنند، کرم‌های حاوی هیدروکنیون برای درمان لک تجویز می‌شوند. هیدروکینون سلول‌های تولید کننده رنگدانه‌های پوستی (ملانوسیت ها) را به طور کامل از بین می‌برد و مانع از تولید رنگدانه در بقیه سلول‌های اطراف محل لک می‌شود.

زمانی که هیدروکینون همراه با کوجیک اسید استفاده می‌شود و کوجیک اسید مانع از رسیدن مواد لازم برای تولید رنگدانه‌ها می‌شود، عملاً تولید رنگدانه‌های جدید زیر پوست در محل لک‌ها به صفر می‌رسد و با لایه برداری پوست و حذف سلول‌های لک شده توسط گلیکولیک اسید، لک‌های پوستی به سرعت درمان می‌شوند.
بهترین کرم‌های ضد لک موجود در بازار ایران را بشناسید

کرم ملاسکرين دپيگمنتانت دوکری

کرم ملاسکرین دپیگمنتانت دوکری حاوی آزالائیک اسید و ویتامین سی است. این کرم فرانسوی یکی از کرم‌های ضد لک خوب با قدرت متوسط است که در مرحله اول درمان لک و برای درمان لک‌های ضعیف و متوسط قهوه‌ای رنگ مورد بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. آزالائیک اسید استفاده شده در ترکیبات کرم ملاسکرین دپیگمنتانت دوکری به دو صورت مانع از ایجاد لک روی پوست شده و لک‌های پوستی را درمان می‌کند.

اول اینکه آزالائیک اسید سلول‌های تولید رنگدانه (ملانوسیت ها) را فریب داده و به این سلول‌ها پیام می‌دهد، رنگدانه‌های پوست (ملانین) به اندازه کافی در پوست هستند و در نتیجه پوست دیگر در محل لک‌ها دانه‌های رنگی تولید نمی‌کند.

از طرف دیگر هم آزالائیک اسید سلول‌های تولید کننده رنگ زیر پوست را در محل لک از بین می‌برد، اما اثرات جانبی آن از هیدروکینون بسیار کمتر است و تاثیر آن در درمان لک تقریبا با هیدروکنیون برابری می‌کند.

کرم ملاسکرین دپیگمنتانت دوکری علاوه بر آزالائیک اسید، گلیکولیک اسید هم دارد که خاصیت لایه برداری قوی دارد و باعث می‌شود سلول‌های تغییر رنگ داده و لک شده از روی پوست برداشته شده و پوست سالم و بدون لک سریعتر بدست بیاید.

کرم‌های ملاسکرین دپیگمنتانت دوکری و ضد لک دپی وایت‌ای سی ام هر دو در ترکیبات شان از گلیسیرین به عنوان ماده مرطوب کننده استفاده شده و به همین دلیل بیشتر برای پوست‌های معمولی و خشک مناسب هستند. هر چند با توصیه پزشک خود می‌توانید آن‌ها را برای درمان لک بر روی پوست چرب هم استفاده کنید.

توجه داشته باشید در صورتی که پس از استفاده پوست تان حساسیت داد یا جوش زدید، حتماً با دکتر خود تماس بگیرید. احتمال دارد به دلیل گلیسیرین موجود در این کرم ها، جوش روی پوست تان به وجود آمده باشد. در این صورت دکتر شما، این محصولات را با محصولات مخصوص پوست‌های خشک جایگزین خواهد کرد.

در کرم ضد لک یونتون ۴ وایت آیسیس فارما از مواد مرطوب کننده استفاده نشده است و می‌توانید این کرم را بر روی تمام انواع پوست استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید که پس از استفاده از این کرم، احتمال دارد پوست تان قرمز شده و یا خیلی خشک شود، به همین دلیل هم لازم است پس از استفاده از کرم یونیتون ۴ وایت از یک کرم مرطوب کننده قوی استفاده نمائید.

نکته مهم در مورد محصولات مراقبت پوست و کرم ضد لک این است که همواره در کنار این کرم‌ها باید از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید تا پوست تان از اشعه‌های ماوراء بنفش خورشید در امان بماند و مجدد لک نشود. اگر همراه با کرم‌های ضد لک خود از ژل‌های شستشو که خاصیت لایه برداری دارند (و حاوی سالی سیلیک اسید یا گلیکولیک اسید هستند) و کرم‌های مرطوب کننده قوی که حاوی هیالورونیک اسید (برای پوست‌های چرب) و گلیسیرین (برای پوست‌های خشک) باشند استفاده کنید، تاثیر کرم‌های ضد لک خیلی بیشتر شده و سرعت نتیجه دهی کرم‌های ضد لک تان بسیار بیشتر خواهد شد.

در پایان توجه داشته باشید که به طور کلی، مدت زمان درمان لک با استفاده از کرم‌های ضد لک معمولا بین ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد و به همین دلیل صبر و استفاده منظم طبق تجویز پزشک برای درمان لک‌ها ضروری است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید