دوران شیوع کرونا در خانه بمانید و پوست خود را پاکسازی کنید

دوران شیوع کرونا در خانه بمانید و پوست خود را پاکسازی کنید

استفاده مرتب از آبرسان، مرطوب کننده، ضدآفتاب و سایر محصولات مراقبت از پوست، در این روزهای کرونایی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

کد خبر : ۸۱۳۴۱
بازدید : ۵۹۱۵

این روزها شیوع کرونا تغییرات زیادی در سبک زندگی هرکدام از ما به وجود آورده، تغییراتی که برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری، لازم و حیاتی ست. یکی از این کارها، شستن مرتب دست‌هاست! موضوع بسیار مهمی که ممکن است در آینده با خشکی پوست و عوارض ناشی از آن همراه باشد؛ بنابراین استفاده مرتب از آبرسان، مرطوب کننده، ضدآفتاب و سایر محصولات مراقبت از پوست، در این روزها از اهمیت بیشتری برخوردار است. در این مقاله قصد داریم، شما را با نحوه مراقبت از پوست در دوران شیوع کرونا بیشتر آشنا کنیم.

دوران شیوع کرونا در خانه بمانید و پوست خود را پاکسازی کنید

استفاده از پاک کننده صورت را فراموش نکنید.

به گزارش https://lafarrerr.com/ شما باید صورت خود را دست کم یک بار صبح و یک بار قبل از اینکه بخوابید بشویید. برای تمیز کردن سطح پوستتان می‌توانید به انتخاب خود از یک پاک کننده صورت استفاده کنید. پاک کننده‌های صورت به شما در برطرف کردن لکه‌های تیره که در اثر آفتاب سوختگی یا آلودگی های محیطی بوجود آمده‌اند کمک می‌کنند.

پاک کننده ها در شکل، اندازه و انواع مختلفی استفاده می شوند، مثل فوم، ژل، روغن، کرم، بالم و لایه بردار.

ژل شستشوی صورت

ژل های شستشوی صورت شفاف هستند و همان طور که از نام شان مشخص است، شبیه ژله اند. این نوع از شوینده‌های صورت، در اصل برای پاک کنندگی عمیق پوست طراحی شده اند و برای برطرف کردن انسداد منافذ پوست بسته شده، مؤثر هستند. همچنین، چربی اضافه و باکتری هایی که عامل ایجاد آکنه هستند را از بین می‌برند.

فوم شستشوی صورت

اگر دنبال فوم سبکی هستید که پوست تان را به طور کامل پاک کند؛ این محصول برای شما مناسب است. فوم های شستشوی صورت نه تنها آرایش سبک و آلودگی ها را از روی پوست پاک می کنند، بلکه موجب نرمی و لطافت پوست نیز می شوند.

از ضد آفتاب استفاده کنید.

بهترین راه برای محافظت از پوست در مقابل آسیب های ناشی از نور خورشید چیست؟

شاید جواب این باشد که باید از نور خورشید دور بمانیم. اما اجتناب از قرارگرفتن در برابر نورخورشید، روشی غیرمنطقی و محال است، به خصوص اینکه اشعه خورشید نقش مهمی در عوض کردن روحیه ما دارد. بنابراین، بهترین راه حل برای محافظت از سطح پوست و لایه های زیرین آن، استفاده از ضد آفتاب است.

آیا تفاوتی بین کرم های ضد آفتاب "شیمیایی" و "معدنی (فیزیکی)" وجود دارد؟

ضد آفتاب های شیمیایی و معدنی که حاوی زینک اکسید (اکسید روی) هستند، به صورت متفاوتی از پوست محافظت می‌کنند.

ضد آفتاب معدنی، که به عنوان "فیزیکی" نیز شناخته می شود، به عنوان یک " لایه ی محافظ" روی پوست عمل می کند و از همان لحظه ای که از آن استفاده می کنید، شروع به فیلتر نور خورشید می کند.

ضد آفتاب های فیزیکی معمولاً سفید و غلیظ هستند که روی پوست شما مشخص می شوند. گفته می شود که روی (زینک) نیز مقداری خواص ضد التهابی و درمانی دارد.

ضدآفتاب شیمیایی در واقع جذب پوست شما می شوند و باید 20 دقیقه قبل از بیرون آمدن و در معرض خورشید قرار گرفتن از آن استفاده کنید.

در نهایت، با وجود تفاوت هایی که بین این دو نوع ضد آفتاب وجود دارد، هیچ کدام بهتر از دیگری نیست. ضدآفتابی را انتخاب کنید که در استفاده از آن احساس راحتی می کنید.

حتما از آرایش پاک کن استفاده کنید.

دوران شیوع کرونا در خانه بمانید و پوست خود را پاکسازی کنید

با پاک کردن کامل آرایش هر شب قبل از خواب، با آسیب‌های پوستی خداحافظی کنید و خطر ابتلا به دانه‌های زیرپوستی، جوش، قرمزی، جوش سرسیاه و سایر لک‌های پوستی‌ را کاهش دهید. قرار دادن یک پاک‌کننده آرایش در روتین شبانه مراقبت از پوست برای داشتن پوستی نرم و مرطوب اهمیت دارد‌.

با پاک کننده صورت، آرایش به خوبی شسته نمی شود.

به یاد داشته باشید که شوینده صورت یا فیس واش مانند پاک کننده صورت عمل نمی‌کند. شوینده صورت به پاکسازی کامل مواد آرایشی از پوست کمک نمی‌کند. بنابراین بهترین گزینه برای پاک کردن آرایش، استفاده از پاک‌کننده‌های آرایش است. بعد از استفاده از پاک‌کننده آرایش، برای به پایان رساندن روتین شبانه مراقبت از پوستتان می‌توانید از یک شوینده صورت آبرسان استفاده کنید.

سرم ویتامین C بسیاری از مشکلات پوستی را برطرف می‌کند.

ویتامین سی یک ماده رایج ضد پیری است. این ماده قدرتمند نه تنها باعث ایجاد کلاژن می‌شود، بلکه ایمنی پوست را نیز بالا می‌برد؛ بنابراین لازم است به طور منظم، بخشی از رژیم مراقبت پوست شما باشد. اگر در اواخر دهه 30 یا 40 سالگی هستید، سرم ویتامین سی را به برنامه پوستی خود اضافه کنید.

ویتامین C همچنین با تحریک تولید کلاژن به کاهش چین و چروک زودرس کمک می‌کند. کلاژن، پروتئین ساختاری پوست است که باعث خاصیت ارتجاعی آن می‌شود.

از کرم آبرسان و مرطوب کننده غافل نشوید.

استفاده روزانه از مرطوب‌کننده برای پوست سالم بسیار حیاتی است، اما برخی همچنان استفاده از آن را در راستای تمایل به زیبایی می‌دانند. در حالی‌که هر روش مراقبتی پوست، در صورت بی‌توجهی به رطوبت رسانی‌ و آبرسانی پوست، کامل نخواهد بود.

با ملایمت کرم مرطوب کننده بزنید.

رفتار ملایم با پوست بسیار مهم است. باید مرطوب کننده را به آرامی برروی پوست خود بمالید و چرا که کشیدن محکم پوست باعث آسیب دیدگی و بروز چین و چروک می شود. با استفاده از نوک انگشتان تمیز خود و به آرامی با حرکات دایره ای کرم مرطوب کننده را بمالید. برای زدن کرم دور چشم بهتر است از انگشت حلقه خود استفاده کنید زیرا این انگشت کمترین فشار و آسیب را به ناحیۀ ظریف زیر چشم وارد می‌‌کند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید