بهترین روش‌های درمان زخم را بشناسید

بهترین روش‌های درمان زخم را بشناسید

بهترین روش‌های درمان زخم؛ اثر زخم، فرآیند طبیعی بدن ما برای تولید مجدد و بازسازی است. زمانی که دِرِم، که زیر سطح پوست واقع شده، آسیب می‌بیند، بدن فیبر‌های کُلاژن تولید می‌کند، کلاژن نوعی پروتئین است. این پروتئین زخم و اپیدرم را پر می‌کند، و اپیدرم (سطح پوست) می‌تواند مجدداً خود را بسازد و ترمیم شود.

کد خبر : ۸۱۵۳۱
بازدید : ۲۹۶۹
بهترین روش‌های درمان زخم را بشناسید
فرادید | درمان زخم وراهکار‌های درمان زخم‌های سوختگی و دیابتی، تشخیص و درمان زخم‌های سوختگی و دیابتی و همچنین زخم بستر فرآیندی پیچیده است.

در کیلنیک درمان زخم نیلسار، تشخیص و درمان انواع زخم‌ها با استفاده از تکنیک‌های جدید وکیوم تراپی، پانسمان‌های نوین، لیزر کم توان، تکنیک PRP، تکنیک استفاده از امواج اولتراسوند انجام می‌پذیرد.

اثر زخم، فرآیند طبیعی بدن ما برای تولید مجدد و بازسازی است. زمانی که دِرِم، که زیر سطح پوست واقع شده، آسیب می‌بیند، بدن فیبر‌های کُلاژن تولید می‌کند، کلاژن نوعی پروتئین است. این پروتئین زخم و اپیدرم را پر می‌کند، و اپیدرم (سطح پوست) می‌تواند مجدداً خود را بسازد و ترمیم شود.

برای کمک کردن به این فرآیند، کرم‌های کلاژن دار یا اسید هیالورونیک در داروخانه‌ها در دسترس هستند، می‌توان این دارو‌ها را روی سطح زخم، زیر پانسمان بمالید. این مواد ترمیم دِرِم و در نتیجه اپیدرم را سرعت می‌بخشند.

درمان زخم های دیابتی

در روش‌های نوین بهترین روش درمان زخم پای دیابتی استفاده از ترمیم به روش مرطوب می‌باشد.

ترمیم زخم بیماران مبتلا به دیابت با تاخیر و نقص همراه است. این مسئله موجب شده بیماران دیابتی با عوارضی مانند عفونت زخم، قطع عضو و هزینه‌های درمانی بالا و مواردی دیگر همچون مرگ و میر مواجه بشوند.

در سایت درمان نیلسار دسته بندی انواع زخم‌ها و برسی انواع درمان‌های زخم و موضاعات علمی همانند از بین بردن محل سوختگی و همچنین تکنیک‌های پیشرفته دمان زخم در دسترس تمام بیماران است.

بهترین روش‌های درمان زخم را بشناسید

آشنایی با انواع سوختگی

سوختگی بر اثر عوامل متعددی می تواند ایجاد شود که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

سوختگی های حرارتی

این سوختگی ها بر اثر تماس پوست با حرارت بالا ایجاد می شود. این سوختگی رایج ترین نوع سوختگی می باشد. سوختگی ممکن است با آب جوش، آب باتری ماشین یا هر مایع داغ دیگری اتفاق بیافتد. در این نوع سوختگی حتما محل سوختگی را با آب سرد بشورید. با این کار از پیشرفت سوختگی جلوگیری خواهید کرد.

سوختگی های الکتریکی

این سوختگی به علت برق گرفتگی های خفیف یا شدید اتفاق می افتد. ممکن است یک برق کار در زمان کار یا هر انسان دیگری در کار با لوازم برقی یا زدن پریز به برق یا هر علت دیگری دچار سوختگی با برق گرفتگی شود. حتما فرد برق گرفته شده را از نظر ایست قلبی چک کنید و به علت امکان پرت شدن مهره های گردن و کمر از نظر شکستگی بررسی شوند.

سوختگی های شیمیایی

این سوختگی ها بر اثر تماس مواد شیمایی بازی یا اسیدی با پوست بوجود می آیند و البته خطرات مواد بازی بیشتر از مواد اسیدی می باشد. این سوختگی ها می تواند توسط شوینده های خانگی یا مواد صنعتی اتفاق بیافتد. در این سوختگی سعی نمایید تمام لباس های مصدوم را دربیاورید و محل سوختگی را با آب 15 تا 30 دقیقه بشویید.

سوختگی های تابشی

این سوختگی ها بر اثر تماس پوست با اشعه بوجود می آید. مانند تماس با نور مستقیم خورشید، اشعه بیمارستانی و دستگاه های صنعتی.

بهترین روش‌های درمان زخم را بشناسید

علت عفونت پای دیابتی

تمامی بیماران دیابتی را از لحاظ وجود عفونت مورد بررسی قرار داده سلولیت، از شایع ترین تظاهرات تشخیص عفونت می باشد که به صورت عفونت پوست و بافت زیر جلدی قرمز و اریتم بروز می کند. در واقع مرحله چهارم شامل طیف وسیعی از تظاهرات است که تحت عنوان دسته بندی می شوند. از لحاظ بالینی سه دسته عفونت پای دیابتی وجود دارد : دسته بندی و درجه بندی عفونت پای دیابتی عفونت زخم که تحت عنوان عفونت موضعی نامیده شده و شامل سلولیت کمتر از 2 سانتی متر از سطح زخم می باشد. عفونت منتشر شونده که بیش از 2 سانتی متر از سطح زخم را فرا گرفته و تحت عنوان عفونت منتشر شونده نامیده می شود. عفونت بافت عمقی که تحت عنوان عفونت حاد عمیق نامیده می شود.

درمان های پای دیابتی

عفونی کنترل میکروبیولوژی کنترل زخم کنترل عروقی کنترل مکانیکی کنترل متابولیکی کننرل… انواع زخم پای دیابتی زخم های نوروپاتیک: زخم های نوروپاتیک بیشتر در سطح …. برجسته ایجاد می شود. که با ایجاد یک کالوس (پینه) آغاز می شود. زخم های ایسکمیک: زخم های ایسکمیک بیشتر در نوک انگشتان است و عمده محل ایجاد این زخم قاعده انگشتان است. زخم های نوروایسکمیک: زخم های نوروایسکمیک اغلب در حاشیه پا و بالای برجستگی استخوانی ایجاد می شوند.اولین علامت بعد از نقاط قرمز رنگ ایجاد تاول می باشد.

روش های از بین بردن جای سوختگی

با روش طبیعی سوختگی به علل متفاوتی ایجاد می شود، از جمله گرمازدگی، برق گرفتگی، یا با موداد شیمیایی و … . پس از سوختن ممکن است بسته به نوع سوختگی که سوختگی درجه اول باشد، سوختگی درجه دوم، سوم یا چهارم، درد تا چند روز یا بیشتر همراه ما باشد اما پس از بهبود سوختگی ممکن است جای سوختگی(اسکار زخم) از بین نرود. در ادامه روش هایی برای بهبود جای زخم سوختگی ذکر گردیده است: درمان جای سوختگی با روغن بادام روغن بادام خاصیت مرطوب کننده دارد، که باعث می شود پوست را نرم و مرطوب کرده و لک های بوجود آمده بدلیل سوختگی را از بین می برد. چندین بار در روز روغن را به پنبه آغشته کرده و بر روی جای زخم بمالید. درمان جای سوختگی با گوجه فرنگی گوجه فرنگی از قدیم به عنوان مرهم مناسبی برای سوختگی شناخته شده است. استفاده از عصاره این میوه برای درمان جای سوختگی که حداقل یک هفته قبل ایجاد شده مناسب می باشد. چند بار در روز عصاره این میوه را بر روی زخم بمالید. درمان جای سوختگی با لیمو پس از گذشت چند روز از سوختگی هنگامی که التهاب برطرف شده بود، پنبه آغشته به آبلیمو را به مدت ده دقیقه بر روی جای زخم گذاشته، و این کار را روزی چند بار تکرار کنید تا جای زخم بر طرف شود.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید