شرط فعالیت تالار‌های پذیرایی در دوران کرونا

شرط فعالیت تالار‌های پذیرایی در دوران کرونا

دریافت هزینه بیشتر برای ضدعفونی و تب‌سنجی و ... ممنوع است و تمام هزینه‌ها باید طبق دستورالعمل و ابلاغیه صنف مربوطه باشد.

کد خبر : ۸۱۵۴۲
بازدید : ۶۸۷۷
شرط فعالیت تالار‌های پذیرایی در دوران کرونا
معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ اعلام کرد که فعالیت تالار‌های پذیرایی به شرط پذیرش معادل ۵۰ درصد ظرفیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانعی ندارد.

سرهنگ نادر مرادی درباره فعالیت تالار‌های پذیرایی گفت: تالار‌های پذیرایی یکی از صنوفی بودند که در دوران شیوع کرونا متحمل خسارات زیادی شدند و به همین دلیل در جلساتی با صنف مربوطه و مسئولان ستادمقابله با کرونا به دنبال راه‌کاری بودیم که هم ضمن حفاظت از سلامت و ایمنی مردم شرایط برای ادامه کار تالار‌ها نیز فراهم شود.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز این پیشنهاد مطرح شد که تالار‌های پذیرایی با ۵۰ درصد ظرفیت خود اجازه فعالیت داشته باشند که این پیشنهاد چندی پیش مورد موافقت قرار گرفت و بنا شد تا در آینده نزدیک اجازه فعالیت به تالار‌های پذیرایی داده شود که در حال حاضر این پیشنهاد مورد موافقت قرار گرفت و منعی برای فعالیت تالار‌های پذیرایی به شرط پذیرش معادل ۵۰ درصد ظرفیتشان وجود ندارد.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ با تاکید براینکه علاوه بر فعالیت با ۵۰ درصد ظرفیت تالار‌ها موظف به رعایت دیگر پروتکل‌های بهداشتی هستند، گفت: اگر تالار ۱۰۰۰ نفر ظرفیت داشته باشد باید حداکثر به اندازه ۵۰۰ نفر پذیرش داشته باشد، بر این اساس این نصف شدن جمعیت باید در تمام بخش‌ها باشد و اگر میزی قبلا ۱۰ نفره بود حالا باید پنج نفر بر سر آن بنشینند. همچنین سنجش تب یکی دیگر از مواردی است که باید از تمام مهمانان انجام شود.

مرادی اضافه کرد: علاوه بر آن ضدعفونی بخش‌های مختلف، تست سلامت کارکنان، ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت و ... که تمامی آن‌ها در پروتکل‌های ابلاغی به تالار‌های آمده باید رعایت شود و در صورت عدم رعایت این موارد قطعا با موارد تخلف برخورد خواهد شد.

به گفته معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ، بازرسان صنوف، وزارت بهداشت و پلیس نیز بر رعایت این پروتکل‌ها نظارت خواهند داشت.

وی همچنین در مورد اینکه آیا تالار‌ها حق‌دارند به بهانه ارائه خدمات بهداشتی و ... هزینه بیشتری دریافت کنند، تصریح کرد: دریافت هزینه بیشتر برای ضدعفونی و تب‌سنجی و ... ممنوع است و تمام هزینه‌ها باید طبق دستورالعمل و ابلاغیه صنف مربوطه باشد.

مرادی در مورد ساعت کاری فعالیت تالار‌های پذیرایی نیز اظهارکرد:‌در این خصوص تغییری اعمال نشده و ساعت کار تالار‌های پذیرایی مطابق قبل و همان چیزیست که به مسئول این تالار‌ها اعلام شده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید