حذف آگهی‌های سیاسی در فیسبوک

حذف آگهی‌های سیاسی در فیسبوک

این شرکت گفته است که در نظر دارد این امکانات را ظرف چند هفته آینده در اختیار کاربران در ایالات متحده قرار دهد و پس از آن به تدریج آن را تا پاییز سال جاری در کشور‌های دیگر نیز به جریان بیندازد

کد خبر : ۸۱۵۵۳
بازدید : ۹۷۲۶
مسدود شدن آگهی‌های سیاسی در فیسبوک
مارک زاکربرگ آمریکایی‌های واجد شرایط را تشویق به رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کرد

مارک زاکربرگ، رئیس فیسبوک، گفته است که در جریان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا در سال جاری، کاربران خواهند توانست پیام‌ها و آگهی‌های سیاسی را مسدود کنند. زاکربرگ در مقاله‌ای که برای روزنامه آمریکایی یو‌اس‌ای‌تودی نوشته همچنین ابراز امیدواری کرده است که بتواند به چهار میلیون آمریکایی کمک کند تا به عنوان "رای اولی" در این انتخابات ثبت نام کنند.

از فیسبوک انتقاد می‌شود که اجازه درج آگهی‌هایی را از سوی سیاستمداران می‌دهد که گاه شامل اطلاعات نادرست است. توییتر در ماه اکتبر سال گذشته انتشار آگهی‌های سیاسی را ممنوع کرد.

مارک زاکربرگ در مقاله خود نوشته است: "به کسانی که پیشاپیش تصمیم خود را در مورد رای در این انتخابات گرفته اند می‌گویم که خواسته شما را شنیدیم - بنابراین امکاناتی را در فیسبوک قرار داده‌ایم که با استفاده از آن‌ها بتوانید آگهی‌های سیاسی را خاموش کنید. "

فیسبوک و اینستاگرام، وابسته به آن، به کاربران اجازه خواهند داد که با استفاده از امکانات جدید نصب‌شده در این شبکه‌ها بتوانند هنگام ظاهر شدن آگهی‌های سیاسی آن‌ها را مسدود کنند. کاربرانی که آگهی‌های سیاسی را مسدود کرده‌اند خواهند توانست در صورت ظاهرشدن مجدد، این موارد را به این شبکه‌ها گزارش کنند.

امکانات جدید از امروز به کار می‌افتد و به کاربران امکان می‌دهد تا آگهی‌های سیاسی، انتخاباتی و مربوط به موضوعات اجتماعی منتشر شده از سوی نامزد‌های انتخاباتی یا سازمان‌ها را مسدود کنند.

این شرکت گفته است که در نظر دارد این امکانات را ظرف چند هفته آینده در اختیار کاربران در ایالات متحده قرار دهد و پس از آن به تدریج آن را تا پاییز سال جاری در کشور‌های دیگر نیز به جریان بیندازد. زاکربرگ در ادامه مقاله خود آمریکایی‌های واجد شرایط رای‌دهی را تشویق کرده است برای رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر ثبت نام کنند.

او نوشته است: "رای دادن صدای شماست. رای دادن مهمترین نماد دموکراسی و بهترین راه برای مطالبه پاسخگویی رهبران ماست و امکان می‌دهد به موضوعاتی بپردازیم که کشورمان گرفتار آنهاست. "

"به اعتقاد من فسبوک این مسئولیت را دارد که نه تنها از محدود شدن حق جلوگیری کند -وضعیتی که به شکلی نامتناسب در مورد جمعیت رنگین پوستان مصداق دارد - بلکه باید فعالانه از مشارکت آگاهانه در انتخابات، ثبت نام برای رای دادن و حضور در مراکز اخذ رای حمایت کند. "

به عنوان بخشی از این برنامه، این شبکه از اوایل ماه ژوئیه امکاناتی را به نام "مرکز اطلاع‌رسانی رای‌دهی" در بالای صفحات فیسبوک و اینستاگرام کاربران آمریکایی قرار خواهد داد. آنان از این طریق به اطلاعاتی در مورد نحوه ثبت نام برای رای دادن و جزئیات رای پستی دست می‌یابند.

فیسبوک گفته است که اطلاعات قابل اعتماد منتشرشده از سوی مراکز انتخاباتی ملی و ایالتی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. این شرکت تخمین می‌زند که تا روز ۳ نوامبر این اطلاعات در دسترس ۱۶۰ میلیون آمریکایی قرار خواهد داشت.

با آماده شدن صحنه سیاسی آمریکا برای مبارزات انتخاباتی، شرکت‌های رسانه اجتماعی در مرکز جنجال‌های سیاسی قرار داشته‌اند. ماه گذشته زاکربرگ به خاطر انتشار پست‌هایی از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هدف انتقاد قرار گرفت، از جمله پستی که توییتر به خاطر "اطلاعات گمراه‌کننده" درباره آن هشدار داده بود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید