ناقلان جدید کرونا در نیوزیلند

ناقلان جدید کرونا در نیوزیلند

آردرن نیز اذعان داشته که شاید این تصمیم موجب دل‌خوری بعضی شهروندان نیوزیلند شود، اما تا وقتی فرایندی منضبط و سخت‌گیرانه برای مدیریت اوضاع تدوین نشده، این اقدام ضروری است.

کد خبر : ۸۱۵۵۴
بازدید : ۷۳۳۱
ناقلان جدید کرونا در نیوزیلند
به دنبال ورود دو مسافر مبتلا به کویید- ۱۹ به نیوزیلند، نخست‌وزیر این کشور یک فرمانده ارشد نظامی را مامور کرد تا بر ایست‌های بازرسی مرزی نظارت کند. دو مسافر زن که به تازگی از شهر لندن به این کشور سفر کرده بودند، پیش از انجام آزمایش کرونا، از مقررات دو هفته قرنطینه اجباری مسافران معاف شده بودند.

جاسیندا آردرن این اشتباه را شکستی غیرقابل قبول خوانده و گفت: «هرگز نباید اتفاق می‌افتاد و نمی‌تواند تکرار شود.» این دو مسافر، هر دو از شهروندان نیوزیلند و اعضای یک خانواده هستند که برای دیدار با یکی از اقوام بدحال و روبه مرگ خود به این کشور سفر کرده بودند و در بدو ورودشان از قانون ۱۴ روز قرنطینه اجباری به دلایل دل‌سوزانه معاف شدند.

مقام‌های بهداشتی نیوزیلند حالا سخت تلاش می‌کنند تا ۳۲۰ فردی که با این دو زن در تماس نزدیک بوده‌اند را ردیابی کنند. درمیان این افراد مسافران پرواز بریتانیا و سایر مسافرانی که در هتلی در اوکلند با آن‌ها در قرنطینه بودند، و نیز تمامی پرسنل این هتل و خدمه پرواز قرار دارند. این دو زن اکنون با یکی از بستگان‌شان در قرنطینه به سر می‌برند.

پیش از اعلام خبر دو بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در روز سه‌شنبه، نیوزیلند به مدت سه هفته هیچ مورد ابتلای جدیدی را گزارش نکرده بود. خانم آردرن گفته دو مورد جدید تاثیری بر وضعیت عاری از کووید- ۱۹ در این کشور نداشته‌اند. دارین دیگبی وب، فرمانده نیروی هوایی و دستیار ارشد دفاع، از سوی نخست‌وزیر نیوزیلند منصوب شده تا بر همه قرنطینه‌ها و نیز تاسیسات تحت مدیریت قرنطینه نظارت و سرپرستی کند.

به گفته آردرن، وب هم‌چنین سسیتم و پروتکل‌های مکتوب را برای اطمینان خاطر از اجرای کامل آن‌ها بررسی کرده و می‌تواند در صورت لزوم از منابع نظامی و پرسنل نیز استفاده کند. او گفت: «هیچ جایی برای خطا وجود ندارد، حتی اگر خطای انسانی باشد. این کاملا غیرقابل قبول است و فرایندی که به ما گفته‌اند در حال اجراست، عملا درست اجرا نمی‌شده. وظیفه ما حالا حل این مشکل است.»

دکتر اشلی بلومفیلد، مدیرکل بهداشت نیوزیلند روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: «مسؤولیت کلی درمورد عملیات بهداشتی در تاسیسات قرنطینه و معافیت‌های موبوط به آن به عهده من است. در این مورد اخیر، دو مسافر ورودی باید پیش از ترک محل تحت مدیریت قرنطینه تست کرونا می‌دادند. برای اطمینان از عدم تکرار آن، من مسؤولیت این امر را به عهده می‌گیرم.»

هم‌زمان سیاستی که براساس آن معافیت دلسوزانه به بعضی مسافران تعلق می‌گرفت، درپی این اتفاق تعلیق شده است. آردرن نیز اذعان داشته که شاید این تصمیم موجب دل‌خوری بعضی شهروندان نیوزیلند شود، اما تا وقتی فرایندی منضبط و سخت‌گیرانه برای مدیریت اوضاع تدوین نشده، این اقدام ضروری است.

او گفت: «من نمی‌توانم اجازه دهم که همه دستاورد‌های ما به واسطه عدم‌حمایت و رعایت روند قانونی بر باد برود. این شاید تصمیم‌گیری سخت و آزاردهنده‌ای باشد، اما اقدامی درست برای کشور است.» موارد جدید بیماری درست یک هفته پس از آن رخ داده که آردرن اعلام کرده بود انتقال محلی این بیماری ریشه‌کن شده است.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید