ضبط رفتار پلیس با برنامه میانبر آیفون

ضبط رفتار پلیس با برنامه میانبر آیفون

کافی است خطاب به سیری بگویید، «آهای سیری، از من خواستند ماشینم را کنار بزنم.» به این ترتیب، سامانه به طور خودکار شروع به کار می‌کند، موسیقی در حال پخش قطع می‌شود، صفحه نمایش گوشی تاریک، و وضعیت «مزاحم نشوید» فعال می‌شود.

کد خبر : ۸۱۶۱۹
بازدید : ۸۹۷۹
ضبط رفتار پلیس با برنامه میانبر آیفون
با ادامه اعتراض‌های گسترده در بریتانیا و آمریکا علیه رفتار بی‌رحمانه پلیس و مرگ جورج فلوید، «ابزار میانبر» (shortcuts) گوشی آیفون، برنامه‌ای که به کاربران اجازه می‌دهد تا به سرعت تعاملات خود با مجریان قانون را ضبط کنند، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

این ابزار که در سال ۲۰۱۸ میلادی ساخته و ارائه شد، از برنامه میانبر اپل (shortcuts) استفاده می‌کند و درست مانند گزینه «روتین» (Routines) در الکسا، دستیار صوتی هوشمند آمازون، به کاربران آیفون اجازه می‌دهد تا با یک حرکت و در یک کلمه، مجموعه‌ای از کار‌ها را انجام دهند.

کافی است خطاب به سیری بگویید، «آهای سیری، از من خواستند ماشینم را کنار بزنم.» به این ترتیب، سامانه به طور خودکار شروع به کار می‌کند، موسیقی در حال پخش قطع می‌شود، صفحه نمایش گوشی تاریک، و وضعیت «مزاحم نشوید» فعال می‌شود.

همزمان، این ابزار نرم‌افزاری می‌تواند به یکی از شماره تلفن‌های موجود در گوشی کاربران، پیامکی ارسال کند و ضمن اعلام مشخصات جغرافیایی فرد، به آن‌ها اطلاع دهد که فرد از سوی پلیس متوقف شده است.

در پایان ضبط ویدیو، یک کپی از آن به کاربری که با شما در تماس است فرستاده می‌شود و ویدیوی مزبور در انبار اطلاعات مجازی «آی کلاود» اپل و یا برنامه «دراپ باکس»، به عنوان نسخه اضافی ذخیره می‌شود.

این ابزار میانبر، توسط رابرت پیترسون، طراحی شده است که در تارنمای «ردیت» گفت: «به نظرم رسید وقتی پلیس این روز‌ها در بسیاری از جا‌ها مجهز به دوربین لباس (دوربین‌های نصب شده روی یونیفرم پلیس) است... خب ضرری ندارد که در صورتی که از شما بخواهند ماشینتان را کنار بزنید، ویدیویی از این رخداد ضبط کنید. این کار معادل شهروندیِ همان دوربین‌های پلیس است.»

کاربران برای استفاده از این میانبر، می‌بایست برنامک «Shortcuts» را روی گوشی‌های آیفون خود نصب و فعال کنند.

این نرم‌افزار به شما اجازه نمی‌دهد که «میانبر» را اضافه کنید، مگر آن که موارد موجود را فعال کرده باشید. برای انجام این کار، روی دکمه گالری (Gallery) در گوشه پایین سمت راست صفحه نمایش کلیک کنید و سپس یک «میانبر» را برای فعال شدن انتخاب کنید.

کاربران سپس می‌بایست به برنامک تنظیمات (Settings) و از آنجا به میانبر‌ها (Shortcuts) بروند و پس از آن کلید «مجاز بودن میانبر‌های غیرقابل اعتماد» (Allow Untrusted Shortcuts) را فعال کنند.

حالا کاربران می‌توانند میانبر پیترسون را از طریق مرورگر «سافاری» روی گوشی‌های خود پیاده و نصب کنند. همزمان با موج اعتراضات مردم، استفاده از نرم‌افزار‌های زیاد دیگری نیز افزایش یافته است. نصب برنامک تماس کدگذاری شده «سیگنال» نیز به طرز چشمگیری افزایش داشته است. این نرم‌افزار، به تازگی قابلیتی را معرفی کرده است که به طور خودکار چهره کسانی را که از آن‌ها عکس گرفته شده است، محو می‌کند.

از سوی دیگر، «سیتیزن» (Citizen) که به کاربران هشدار‌های مربوط به مکان جغرافیایی می‌فرستد و برای ردیابی پیام‌های پلیس مورد استفاده قرار می‌گیرد، نیز شاهد افزایش چشمگیر کاربران بوده است؛ و دست آخر این که نرم افزار‌های «اسکنر پلیس» نیز از فیس‌بوک و ایسنتاگرام محبوب‌تر شده‌اند.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید