کرونای سیاسی، علت افزایش شیوع

کرونای سیاسی، علت افزایش شیوع

بر اساس آخرین آمار حدود ۹ میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و ۴۷۰ هزار نفر جان خود را از دست دادند.

کد خبر : ۸۱۶۹۹
بازدید : ۴۶۳۳
سیاسی شدن کرونا، علت افزایش شیوع
تدروس ادهانوم گبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی، فقدان همبستگی جهانی را تهدیدی بزرگتر از کرونا دانست

تدروس ادهانوم گبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی، درباره شیوع کرونا در جهان هشدار داد که اکنون "جهان به شدت نیازمند وحدت ملت‌ها و همبستگی جهانی است و سیاسی کردن شیوع باعث تشدید آن شده است. "او روز دوشنبه ۲۲ ژوئن در یک سمینار آنلاین گفت: "اکنون بزرگترین تهدیدی که با آن رو به رو هستیم فقدان همبستگی جهانی و رهبری جهانی است نه این ویروس. "

رئیس سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که همه‌گیری همچنان با سرعت ادامه دارد و تاثیرات اقتصادی و سایر اثرات آن تا دهه‌ها احساس خواهد شد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، سازمان بهداشت جهانی را به "سوء مدیریت شدید و پنهانکاری در مورد گسترش ویروس کرونا و همسویی با منافع چین" متهم کرده کمک مالی آمریکا و روابطش با این سازمان را قطع کرده است.

بر اساس آخرین آمار حدود ۹ میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و ۴۷۰ هزار نفر جان خود را از دست دادند. پیشتر سازمان بهداشت جهانی درباره افزایش آمار مبتلایان جدید در شبانه روز گذشته هشدار داده و گفته بود که بیشتر موارد مربوط به قاره آمریکا است.

سیاسی شدن کرونا، علت افزایش شیوع
شیوع کرونا در میان گروه‌های بومی در برزیل قربانیان زیادی به جا گذاشته است

این سازمان اعلام کرده بود که بیش از ۱۸۳ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در شبانه روز گذشته ثبت شده که این بالاترین آمار روزانه ابتلا به کرونا در جهان است که بیش از ۶۰ درصد موارد ابتلا هم مربوط به آمریکای شمالی و جنوبی است.

از نظر میزان شیوع کرونا همچنان آمریکا بدترین وضعیت را دارد و پس از آن برزیل در مقام دوم قرار دارد. آمار رسمی مرگ در اثر کرونا در برزیل به بیش از ۵۰ هزار نفر رسیده است.

برزیل همچنان مرزهایش را به روی خارجی‌ها بسته نگاه می‌دارد
در پی ادامه آمار بالای مبتلایان به کرونا در برزیل، مقامات این کشور ۱۵ روز دیگر مرز‌های این کشور را به روی غیربرزیلی‌ها بستند. شهروندان و ساکنان این کشور و همچنین کامیون‌های حامل مواد ضروری و غذایی می‌توانند وارد برزیل شوند.

دیروز، یکشنبه ۲۱ ژوئن، وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد که با مرگ ۶۴۱ نفر دیگر در یک شبانه روز گذشته، آمار مرگ در اثر کرونا در این کشور به ۵۰ هزار و ۶۱۷ نفر رسیده است. در همین مدت زمان همچنین ۱۷ هزار مورد جدید ابتلا شناسایی شده است.

آمریکا تنها کشوری است که میزان شیوع کرونا در آن بیشتر از برزیل بوده است. آخرین آمار رسمی کرونا در آمریکا حاکی از ابتلای دو میلیون و دویست هزار نفر به بیماری کووید۱۹ و مرگ ۱۲۰ هزار نفر در اثر کروناست. تازه‌ترین آمار رسمی موارد مرگ در اثر کرونا در بریتانیا از ماه مارس گذشته و حتی قبل از اجرای محدودیت‌ها علیه شیوع کرونا کمتر بوده است.

بر اساس آمار وزارت بهداشت بریتانیا ۱۵ نفر در شبانه روز گذشته در اثر کرونا جان باختند. مجموع آمار رسمی مرگ در اثر کرونا ۴۲ هزار و ۶۴۷ نفر است. همچنین گزارش شده که در مجموع نتیجه آزمایش ۳۰۵ هزار و ۲۸۹ نفر در بریتانیا مثبت بوده است.
سیاسی شدن کرونا، علت افزایش شیوع
سینمایی در پاریس پس از ماه‌ها تعطیلی باز شده است، عروسک‌ها برای حفظ فاصله گذاری اجتماعی قرار داده شده است

همزمان و با وجود خطر شیوع کرونا در سائو پائولو بزرگترین شهر برزیل، و چند شهر دیگر دیروز تظاهراتی علیه سیاست‌های ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری راستگرای برزیل که از انکارکنندگان خطر شیوع کرونا بوده است، برگزار شد. همزمان تظاهراتی هم از سوی طرفداران رئیس جمهور برگزار شد.

تا کنون یک وزیر بهداشت دولت برزیل به دلیل مخالفت با سیاست‌های رئیس جمهور درباره کرونا، برکنار شد و وزیر بعدی هم پس از مدت کوتاهی از سمت خود استعفا داد. سایر کشور‌های آمریکای لاتین، از جمله شیلی و پرو، در حال حاضر شاهد شیوع گسترده ویروس کرونا هستند.

این در حالی است که در بسیاری از کشور‌ها محدودیت‌های مقابله با کرونا و مقررات قرنطینه رو به کاهش است.
سیاسی شدن کرونا، علت افزایش

'موج دوم کرونا' در کره جنوبی
با وجود ثبت تعداد کمی از موارد جدید ابتلا به کرونا در کره جنوبی، مقامات بهداشتی این کشور معتقدند که این کره جنوبی با موج دوم کرونا رو به رو شده است. امروز، دوشنبه ۲۲ ژوئن، مقامات بهداشتی کره جنوبی از ابتلای ۱۷ مورد جدید ابتلا به کرونا خبر دادند که بیشتر آن‌ها از کارکنان ادارات و مغازه‌ها بودند.

این کشور در زمینه مقابله با شیوع کرونا کارنامه موفقی داشته، اما حالا به نظر می‌رسد باز با مشکل همه‌گیری این بیماری رو به روست. مسئولان شهر دائجون، در جنوب سئول جمع شدن در اماکن عمومی همچون کتابخانه‌ها و موزه‌ها را ممنوع کردند.

شهردار سئول هم هشدار داد که اگر موارد جدید در سه روز آینده به طور متوسط بیشتر از ۳۰ نفر شود و میزان تخت‌های پر شده بیمارستان‌ها بیش از ۷۰ درصد باشد، دوباره مقررات سختگیرانه‌ای را به اجرا خواهد گذاشت. کره جنوبی، مقررات تعطیلی همگانی اجرا نکرد، اما به جای آن از روش‌های فاصله گیری اجتماعی داوطلبانه در کنار سیستم شناسایی مبتلایان و انجام آزمایش در سطح وسیع را اجرا کرد.

از زمان شناسایی اولین مورد ابتلا در ۲۰ ژانویه، ۲۸۰ نفر در اثر بیماری کووید-۱۹ در این کشور جان باختند و بیش از ۱۲ هزار مورد مثبت بیماری شناسایی شده است. تخمین زده شده که در حال حاضر ۱۲۷۷ نفر در این کشور به کرونا مبتلا هستند. مقامات بهداشتی کره جنوبی می‌گویند که موج اول کرونا تا ماه آوریل بوده است؛ و از ماه مه به ویژه در کلوپ‌های شبانه شهر سئول، پایتخت موارد ابتلا افزایش یافته است.

در آن دوران میزان ابتلا از حدود هزار مورد در روز به صفر رسید و حتی برای سه روز متوالی همچنان مورد جدیدی پیدا نشد.
سیاسی شدن کرونا، علت افزایش
مقامات بهداشتی کره جنوبی می‌گوید که با موج دوم شیوع کرونا رو به رو شده‌اند

در سایر کشور‌ها
در پی به خشونت کشیده شدن اعتراض خیابانی به محدودیت‌های مربوط به شیوع کرونا در شهر لاهه هلند، صد‌ها نفر بازداشت شدند. پلیس برای متفرق کردن جمعیت از خودرو‌های آب‌پاش استفاده کرد. معترضان به محدودیت‌های مربوط به شیوع کرونا خواستار پایان یافتن تعطیلی‌ها و لغو محدودیت‌ها در سراسر هلند هستند.

دولت چین ۹ مورد تازه ابتلا به کرونا در پکن را در ۲۴ ساعت گذشته گزارش کرده است. در ۱۰ روز گذشته این اولین‌باری است که شمار مبتلایان تک رقمی شده و این کمترین تعداد ۲۲ روز گذشته در چین محسوب می‌شود. بیش از ۲۳۰ مورد ابتلا به کرونا در پایتخت چین ثبت شده است. افزایش شیوع کرونا در پکن پس از آن است که شواهدی از وجود کووید-۱۹ در یک بازار مواد غذایی و ماهی دیده شده بود.

با کاهش محدودیت‌های مرتبط با شیوع کرونا در فرانسه، حضور در سر کلاس در مدارس از امروز (دوشنبه ۲۲ ژوئن) برای دانش آموزان زیر پانزده سال اجباری است. فقط دبیرستان‌هایی که سه سال آخر آموزش متوسطه را در بر می‌گیردند از این دستورالعمل دولتی مستثنی شده‌اند.
در هفته‌های اخیر مدارس برای خانواده‌هایی که مایل به فرستادن فرزندان خود بودند بصورت داوطلبانه باز شده بود. سینماها، استخر‌های عمومی و بار‌ها و رستوران‌ها باز شده است.

وضعیت شیوع کرونا در آمریکا در چهار نمودار:
سیاسی شدن کرونا، علت افزایش شیوع
سیاسی شدن کرونا، علت افزایش شیوع
سیاسی شدن کرونا، علت افزایش
سیاسی شدن کرونا، علت افزایش
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید