بلوای سه گانه رسایی، ناطق نوری و طبری؛ ماجرا چیست؟

بلوای سه گانه رسایی، ناطق نوری و طبری؛ ماجرا چیست؟

پس از اینکه دفتر ناطق نوری ادعا‌های حمید رسایی را کذب خواند و اعلام کرد که علیه او شکایت صورت گرفته، حمید رسایی در کانال تلگرامی خود ادعا‌هایی مطرح شده اش را با جزئیات بیشتری منتشر کرد. او همچنین گفته که برای حضور در دادگاه و ارائه مستندات آمادگی دارد. رسایی در شرح آنچه پیش‌تر مدعی آن شده بود، نوشت: "اکبر طبری در ابتدای دهه شصت، مسئول کتابخانه منافقین در روستای متی کلای بابل بوده است که بعد از ترور برخی از فعالان انقلابی شهر توسط منافقین، وقتی خانه‌های تیمی منافقین مورد بازرسی نیرو‌های سپاه قرار می‌گیرد، طبری که در یکی از خانه‌های تیمی حضور داشته، بازداشت می‌شود، اما به دلیل اینکه مستقیما اقدام مسلحانه‌ای نداشته و اظهار توبه و ندامت می‌کند، پس از مدتی آزاد می‌شود. "

کد خبر : ۸۱۸۵۶
بازدید : ۸۳۰۵
بلوای سه گانه رسایی، ناطق نوری و طبری؛ ماجرا چیست؟
فرادید | روز‌های گذشته بود که حمید رسایی نماینده سابق مجلس مدعی شد که اکبر طبری با علی اکبر ناطق نوری ارتباط گسترده‌ای داشته و به واسطه او وارد مدیریت اجرایی در وزارت کشور و قوه قضائیه شده است. او همچنین مدعی شده که طبری هزینه ساخت بخشی از حوزه علمیه تحت مدیریت ناطق نوری را تقبل کرده است. این موضوع حالا با واکنش دفتر علی اکبر ناطق نوری وبرخی از فعالان سیاسی ورسانه‌ای مواجه شده است.

به گزارش فرادید، حمید رسایی درباره ارتباط علی اکبر ناطق نوری و اکبرطبری در توئیترش مدعی شد و نوشت: "اکبر طبری با سابقه عضویت در ‎گروهک منافقین در زمانی که آقای بشارتی وزیر کشور بوده، با اصرار ناطق‌نوری و بدون نیاز به استعلامات رایج از مراکز امنیتی، به فرمانداری شهرستان نور منصوب می‌شود و در نیمه دهه ۷۰ باز با همان لابی به قوه قضائیه کوچ می‌کند. "

او در ادامه این سلسله توئیت نوشته است: "‏مرحوم آقای مروی در زمان آیت‌الله شاهرودی، طی نامه‌ای خطرات ‎اکبر طبری در قوه قضائیه را یادآور می‌شود. اما چرا ناطق به وظیفه نظارتی‌اش به‌خوبی عمل نکرده که امروز با چنین پرونده‌ای مواجهیم؟! ‏ لازم است در پرونده طبری، روابط وی با ناطق‌نوری مورد بررسی قرار گیرد. خصوصا درباره منبع تأمین هزینه ساخت ‎حوزه علمیه مجلل ناطق‌نوری در لواسان و ارتباطش با طبری، سؤالات مهمی مطرح شده است! "

پس از بازتاب گسترده ادعای حمید رسایی، دفتر ناطق نوری نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و درگفتگو با رسانه‌ها گفت که توئیت‌های رسایی در راستای جریان نفاق و همراه با افترا و دروغگویی و تشویش اذهان عمومی با هدف انحراف در مسیر پرونده محاکمه طبری است.

دفتر ناطق نوری همچنین گفته طبری فرماندار نور نبوده و "مطلقا و در هیچ دوره‌ای نه آشنایی شخصی، نه ارتباط کاری و سازمانی، چه به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم با حوزه علمیه، دفتر جناب آقای ناطق نوری و یا شخص اقای ناطق نداشته است. در ضمن ناطق نوری هیچ توصیه‌ای برای طبری نداشته و در دوره ریاست مرحوم آیت الله شاهرودی بر قوه قضاییه، مخاطرات حضور طبری را به ایشان یادآور شده‌اند که شاهدان آن موجودند. در نهایت ناطق نوری از ریاست دفتر بازرسی دفتر رهبری استعفا داده و برکنار نشده است. "

با این حال دفتر ناطق نوری اعلام کرده به دلیل ادعا‌های کذب از رسایی شکایت می‌کند.
بلوای سه گانه رسایی، ناطق نوری و طبری؛ ماجرا چیست؟

ادامه جنجال از سوی حمید رسایی

پس از اینکه دفتر ناطق نوری ادعا‌های حمید رسایی را کذب خواند و اعلام کرد که علیه او شکایت صورت گرفته، حمید رسایی در کانال تلگرامی خود ادعا‌هایی مطرح شده اش را با جزئیات بیشتری منتشر کرد.

او همچنین گفته که برای حضور در دادگاه و ارائه مستندات آمادگی دارد.

رسایی در شرح آنچه پیش‌تر مدعی آن شده بود، نوشت: "اکبر طبری در ابتدای دهه شصت، مسئول کتابخانه منافقین در روستای متی کلای بابل بوده است که بعد از ترور برخی از فعالان انقلابی شهر توسط منافقین، وقتی خانه‌های تیمی منافقین مورد بازرسی نیرو‌های سپاه قرار می‌گیرد، طبری که در یکی از خانه‌های تیمی حضور داشته، بازداشت می‌شود، اما به دلیل اینکه مستقیما اقدام مسلحانه‌ای نداشته و اظهار توبه و ندامت می‌کند، پس از مدتی آزاد می‌شود. "

اکبر طبری سال ۶۱ تا ۶۳ دوره سربازی را در پلیس راه نور می‌گذراند و از همان جا وقتی آقایان به شهرستان نور تردد داشته‌اند به عنوان نیرو‌های اسکورت پلیس راهنمایی، همراه ایشان شده و باب آشنایی‌اش را باز می‌کند و، چون روابط عمومی قوی و موثری در برقراری ارتباط با افراد داشته بلافاصله پس از سربازی، به عنوان بخشدار منطقه بلده شهرستان نور منصوب می‌شود! وی در حالی به این سمت می‌رسد که آقای اکبر ناطق نوری وزیر کشور و برادر ایشان (احمد) نماینده دور اول و دور سوم به بعد مجلس از حوزه انتخابیه نور و محمود آباد بودند.

طبری بعد از بخشداری در نور، مدتی به وزارت کشور می‌رود تا در دولت دوم هاشمی رفسنجانی در حالی که آقای ناطق نوری رییس مجلس و برادر ایشان، نماینده حوزه انتخابیه نور و محمودآباد بوده‌اند، فرماندار محمودآباد می‌شود! و در دوره آقای شاهرودی به قوه قضاییه کوچ می‌کند.

رسایی در ادامه این مطلب نوشت: "اما قطعه دیگر این پازل، کیومرث نیاز آذری اهل بابل است. وی از سال ۶۰ تا ۶۳ رییس اطلاعات سپاه بابل (زمانی که طبری توسط نیرو‌های سپاه بازداشت می‌شود و پس از سربازی بخشدار بلده نور می‌شود) و پس از آن، مدتی مدیرکل اطلاعات لرستان و در دولت هاشمی رفسنجانی پس از تاسیس وزارت اطلاعات به عنوان اولین مدیرکل اطلاعات استان مازندران انتخاب می‌شود (زمانی که طبری اهل بابل، فرماندار محمودآباد می‌شود) و تا پایان دولت دوم خاتمی نیز در این سمت باقی می‌ماند. نهایتا در ابتدای دولت احمدی نژاد بعد از دو دهه، وقتی از این سمت کنار گذاشته می‌شود، با توصیه آقایان به ریاست دانشگاه‌های آزاد منطقه شمال ایران (گلستان، مازندران و گیلان) منصوب می‌شود. "

او در پایان آورده است: "ارتباط تنگاتنگ نیاز آذری با ناطق نوری و هاشمی رفسنجانی و حضور آن‌ها در ویلای روستای خلیل کلای نیاز آذری مسئله پنهانی نیست از جمله وقتی ناطق و هاشمی در ایام فتنه سال ۸۸ با غیبت در مراسم تحلیف بیت رهبری به آن ویلا می‌روند. ارتباط اکبر طبری با خانواده نیاز آذری و رشوه‌های اخذ شده بابت رهایی فرزند متخلف نیاز آذری، بخش کوچک این ماجرا می‌باشد. "
بلوای سه گانه رسایی، ناطق نوری و طبری؛ ماجرا چیست؟

اکبر طبری در دادگاه

واکنش ها به بلوای رسایی، ناطق نوری و طبری

در روز‌های گذشته ادعا‌های حمید رسایی نماینده مجلس نهم و عضو جبهه پایداری بازتاب گسترده‌ای یافت و البته واکنش‌های متفاوتی را در پی داشت. روزنامه شرق در واکنش به ادعا‌های حمید رسایی در گزارشی تحت عنوان تسویه حساب با ناطق به بهانه طبری نوشته است که آن‌ها به دنبال این هستند که دامن اصولگرایی را از طبری پاک کنند و از او برائت بجویند؛ برای همین یک روز او را به منافقین وصل می‌کنند و روزی دیگر به ناطق نوری.

روزنامه مردم سالاری هم در گزارشی با عنوان "حرکت از «تجلیل تتلو» به «تخریب ناطق نوری» " به ادعا‌های حمید رسایی واکنش نشان داده است. این روزنامه در گزارش روز شنبه خود نوشت: "استفاده از این روش گویی تنها روش برای تندرو‌هایی است که می‌خواهند خود را انقلابی و با بصیرت جا بزنند؛ اما متاسفانه در کارنامه شان اقداماتی است که نه انقلابی است و نه همراه با بصیرت! "

در طرف مقابل، اما برخی از فعالان رسانه‌ای نزدیک به جبهه پایداری از مواضع حمید رسایی دفاع کرده اند.

موافقان حمید رسایی گفته اند که اگر ناطق نوری مخاطرات حضور طبری را به آیت الله شاهرودی یادآور شده، پس دفتر او اسناد آن توصیه‌ها را منتشر کند.

برخی هم نوشته اند که اگر ناطق نوری در زمان حضورش در مسئولیت بازرسی دفتر رهبری به مخاطرات اکبر طبری آگاه بوده، پس چرا این موضوع را پیگیری نکرده است.

با این حال دفتر ناطق نوری از حمید رسایی شکایت کرده و او نیز اعلام آمادگی خود برای حضور در دادگاه را اعلام کرده است. در نهایت باید منتظر نشست و دید که ادعا‌های حمید رسایی توسط دادگاه رد و او محکوم می‌شود، یا اظهاراتش تایید می‌شود؟


۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید