بوئینگ ۷۳۷ مکس مجوز پرواز می‌گیرد؟!

بوئینگ ۷۳۷ مکس مجوز پرواز می‌گیرد؟!

مدیر سازمان هوانوردی فدرال ایالات متحده آمریکا برآوردی اعلام کرده بود که مجوز پرواز برای این نوع خاص از هواپیما بعد از تکمیل تست‌های پروازی در هفته‌های آتی صادر خواهد شد.

کد خبر : ۸۱۸۸۷
بازدید : ۵۸۴۱
بوئینگ ۷۳۷ مکس مجوز پرواز می‌گیرد؟!
تست پرواز هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس از فردا دوشنبه ۲۹ ژوئن ۲۰۲۰ آغاز می‌شود تا در صورت موفقیت مراحل صدور مجوز پرواز آن تکمیل شود.

بر اساس خبر کوتاهی که در رویترز آمده و به نقل از منابع آگاه، جمعی از خلبانان و خدمه پروازی سازمان هوانوردی فدرال آمریکا و شرکت هواپیماسازی بوئینگ از فردا دوشنبه ۲۹ ژوئن ۲۰۱۰ به صورت آزمایشی در پروژه‌ای حداقل سه روزه هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس را پس از گذشت بیش از یک سال به پرواز در خواهند آورد.

پیشتر نیز استفان دیکسون، مدیر سازمان هوانوردی فدرال ایالات متحده آمریکا برآوردی اعلام کرده بود که مجوز پرواز برای این نوع خاص از هواپیما بعد از تکمیل تست‌های پروازی در هفته‌های آتی صادر خواهد شد و این جت از حالت زمین گیر بودن در خواهد آمد و باری دیگر می‌تواند به پرواز در آسمان کشور‌های مختلف بپردازد.

بعد از آن که دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس به فاصله کمتر از ۶ ماه در سال گذشته سقوط کردند و بالغ بر ۳۰۰ نفر از مسافران و خدمه پروازی آن جان باختند، تمامی ایرلاین‌های فعال در سراسر جهان پرواز این مدل از هواپیما را در خطوط پروازی خود ممنوع و متوقف اعلام کردند تا نتایج سازمان هوانوردی فدرال آمریکا با همکاری سایر موسسات و نهاد‌های مربوطه در خصوص نقص نرم‌افزاری و سایر مشکلات مربوط به ایمنی آن معلوم و مشخص شود.

هم اکنون بیش از یک سال است که این نوع از هواپیما در سراسر جهان زمین‌گیر شده و مجوز پرواز برای آن صادر نشده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید