بلاک‌چین چیست؟ همه چیز درباره blockchain

بلاک‌چین چیست؟ همه چیز درباره blockchain

شبکه blockchain به طور خودکار خود را در فواصل معین تأیید می‌کند، و یک سیستم خود ممیزی ایجاد می‌کند که صحت داده‌های موجود را تضمین می‌کند. گروه‌هایی از این داده‌ها به عنوان “بلوک” شناخته می‌شوند و از آنجا که این بلوک‌ها به صورت رمزنگاری به هم پیوسته اند دستکاری آن‌ها سخت‌تر می‌شود. تغییر هر قطعه از داده‌ها در blockchain به مقدار زیادی از توان محاسباتی نیاز دارد.

کد خبر : ۸۱۸۹۸
بازدید : ۵۸۵۲
بلاک‌چین چیست؟ همه چیز درباره blockchain
بلاک‌چین چیست؟ بیت کوین وابسته به یک سیستم دفتر کل مرکزی است که به عنوان blockchain معروف است. احتمالاً این blockchain قدرتمندترین نوآوری در ارتباط با بیت کوین است، زیرا صنایع بی شماری از خدمات مالی تا مراقبت‌های بهداشتی، در مورد چگونگی استفاده از این فناوری برای مصارف خاص خود، در حال تحقیق اند؛ بنابراین شایسته است که بپرسید: بلاک‌چین چیست؟
معرفی فناوری blockchain

قدرت اساسی فناوری blockchain توانایی آن در توزیع اطلاعات است. بانک اطلاعاتی blockchain در یک مکان واحد نگهداری نمی‌شود که مورد تخریب، نفوذ و یا کنترل واقع شود، بلکه در تعداد زیادی رایانه (در مورد بیت کوین، ده‌ها هزار نفر) نگه داری می‌شود.

شبکه blockchain به طور خودکار خود را در فواصل معین تأیید می‌کند، و یک سیستم خود ممیزی ایجاد می‌کند که صحت داده‌های موجود را تضمین می‌کند. گروه‌هایی از این داده‌ها به عنوان "بلوک" شناخته می‌شوند و از آنجا که این بلوک‌ها به صورت رمزنگاری به هم پیوسته اند دستکاری آن‌ها سخت‌تر می‌شود. تغییر هر قطعه از داده‌ها در blockchain به مقدار زیادی از توان محاسباتی نیاز دارد.

یک نقطه ضعف قابل توجه blockchain، در مقایسه با سایر انواع بانک‌های اطلاعاتی، این است که این راه اندازی توزیع شده نیاز به محاسبات مداوم از چندین منبع مختلف دارد تا بتواند به کار خود ادامه دهد.

مانند بیت کوین، اختراع blockchain به شخص یا گروهی نسبت داده می‌شود که ما آن را به نام Satoshi Nakamoto می‌شناسیم. اما در واقع، ایده یک دفترکل مرکزی را می‌توان در مقاله تحقیقاتی در سال ۱۹۷۶ با عنوان "مسیر‌های جدید در رمزنگاری" جستجو کرد. برای سال‌های طولانی این مفهوم به عنوان ناامن و بسیار پیچیده تلقی می‌شد، اما وقتی سرانجام با بیت کوین جفت شدند، مزایای امنیت و توزیع این فناوری آشکار شد.

اکنون، استفاده‌های جدیدی برای blockchain توسط شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و Deloitte در حال تولید است که معتقدند ماهیت غیرمتمرکز و قابل اثبات بودن آن، پتانسیل عظیمی را فراتر از ارز‌های دیجیتالی ایجاد می‌کند.

فقط زمان خواهد گفت که فناوری blockchain تا چه حد می‌تواند پیش برود…

منبع : آی ماینر

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید