خاورمیانه و آفریقای جنوبی، کانون‌های موج جدید شیوع کرونا

خاورمیانه و آفریقای جنوبی، کانون‌های موج جدید شیوع کرونا

آمار رسمی فقط تعداد مبتلایانی را به حساب می‌آورد که از لحاظ پزشکی تأیید شده‌اند. بدین ترتیب برآورد می‌شود شمار واقعی مبتلایان بسیار بیش از این عدد باشد. تا کنون ایالات متحد بیشترین شمار مبتلایان (۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر) و قربانیان (۱۳۰ هزار نفر) را داشته است.

کد خبر : ۸۱۹۴۹
بازدید : ۵۶۱۶
خاورمیانه و آفریقای جنوبی، کانون‌های موج جدید شیوع کرونا
ماه ژوئن تا کنون بیشترین شمار مبتلایان جدید را در سراسر جهان داشته است
کمتر از شش ماه پس از ثبت اولین مورد مبتلا به کووید ۱۹، آمار رسمی مبتلایان در جهان از مرز ۱۰ میلیون نفر گذشت.در جریان موج جدید افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان، حالا حدنصاب تازه‌ای از این آمار در آمریکای جنوبی و خاور‌میانه ثبت می‌شود.

پنج ماه طول کشید تا شمار مبتلایان در جهان به پنج میلیون نفر برسد، اما فقط در طول یک ماه اخیر این آمار ناگهان دو برابر شد. این ویروس مرگبار پس از ظهور در چین در سال ۲۰۱۹ ابتدا فقط محدود به ناحیه هوبِی بود. این شهر واقع در ووهان را قرنطینه کردند تا از شیوع ویروس جلوگیری کنند. هیچ‌کس حق ورود به این شهر یا خروج از آن را بدون اجازه دولت نداشت.

اما طی چند هفته ویروس در کشور‌های همسایه شامل کره جنوبی، ژاپن و سنگاپور پخش شد. طی یک ماه ویروس جدید کرونا در بیش از یک دوجین کشور منتشر شد. تا اواسط ماه مارس ویروس به بیشتر کشور‌های جهان رسیده بود و سازمان جهانی بهداشت رسماً وقوع همه‌گیری را اعلام کرد.

در چند هفته اخیر آهنگ انتقال ویروس در برخی کشور‌ها مخصوصاً در چین، ایتالیا و سایر کشور‌هایی که در آغاز همه‌گیری بیشترین تعداد مبتلایان جدید را داشتند به عدد ثابتی رسیده است.اما تعداد مبتلایان تازه در سطح جهان هم‌چنان با سرعت چشمگیری رو به افزایش است.


بریتانیا دومین کشوری بود که در ماه می‌آمار مبتلایان و قربانیانش از همه بیشتر شد، اما از آن زمان تا کنون برزیل، روسیه و هند از بریتانیا پیشی گرفته‌اند. حدنصاب شمار کل قربانیان این همه‌گیری نیز آخر این هفته شکست و حالا بیش از نیم میلیون نفر در سراسر جهان در اثر ابتلا به این ویروس قربانی شده‌اند.

با وجود ادامه روند افزایش شمار مبتلایان جدید، آمار روزانه مرگ و میر در هفته‌های اخیر به عدد ثابتی رسیده است.

شاید علت این باشد که بیمارستان‌ها و امکانات پزشکی حالا برای درمان مبتلایان به این ویروس آماده‌ترند، هرچند تا وقتی شمار مبتلایان به طور چشمگیری کاهش نیابد یا درمان یا واکسن مؤثری برای آن پیدا نشود بعید است نرخ مرگ و میر چندان کاهش یابد.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید