ستاره بینی؛ فال و سرگرمی یا یک کارعلمی؟

ستاره بینی؛ فال و سرگرمی یا یک کارعلمی؟

ستاره بینی معمولاً به عنوان یک عقیده درک می‌شود که پدیده‌های نجوم، به عنوان مثال، صورت فلکی در بدو تولد یا کاهش فاز عطارد، به نوعی بر وقایع روزمره در زندگی ما تأثیر می‌گذارد و خصوصیات شخصی ما را تعیین می‌کند.

کد خبر : ۸۱۹۹۲
بازدید : ۱۵۷۷
ستاره بینی؛ فال و سرگرمی یا یک کارعلمی؟
خواندن فال یک سرگرمی محبوب است، اما علم در این باره چه می‌گوید؟ - همه به دنبال چیزی هستند که برایشان نزدیک‌تر است.

یک قطعه فال: "اگر آماده باشید که خود را وقف یک کار کنید، الهام، شما را پیدا می‌کند؛ در صورت تسلیم شدن به اختلال معمول و از دست دادن اراده، قدرت شما تضعیف می‌شود و می‌توانید دچار مشکلاتی شوید. "

روشن است که حتی از چیزی بی معنی، می‌توان یک درس خوب آموخت.

طبق اعلام انجمن ستاره شناسان آمریکا، ۷۰ میلیون آمریکایی هر روز فال می‌خوانند. براساس مطالعه‌ای که بیست سال پیش توسط "پیو" انجمن دین و زندگی عمومی انجام شده است، ۲۵ ٪ از آمریکایی‌ها معتقدند که موقعیات ستارگان و سیارات بر زندگی روزمره بشر تأثیر می‌گذارد.

در سال ۲۰۱۲، نظرسنجی افکار عمومی نشان داد که ۳۴ ٪ از آمریکایی‌ها طالع بینی را یک رشته "بسیار علمی" یا "کاملاً علمی" می‌دانند. در ضمن معلوم شد که نسبت کسانی که ستاره بینی را "اصلاً علم نمی‌دانند" از دو سوم به حدود نیمی از پرسش شدگان کاهش یافته است.

ستاره بینی معمولاً به عنوان یک عقیده درک می‌شود که پدیده‌های نجوم، به عنوان مثال، صورت فلکی در بدو تولد یا کاهش فاز عطارد، به نوعی بر وقایع روزمره در زندگی ما تأثیر می‌گذارد و خصوصیات شخصی ما را تعیین می‌کند. البته این با نجوم تفاوت فاحشی دارد که به طور علمی اجسام آسمانی، فضای بیرونی و فیزیک گیتی را مطالعه می‌کند.

جنبه ویژه و کاربردی ستاره بینی در حال افزایش است - پیش بینی آینده و شرح نکات معیشتی مربوط به زندگی یعنی فالگویی. مجلاتی مانند The Cut گزارش می‌دهند که در سال ۲۰۱۷، تعداد افراد تماشا کننده وب سایت‌های حاوی فال و ستاره بینی ۱۵۰ درصد بالاتر نسبت به سال پیشین ۲۰۱۶ رشد داشته است.

بدیهی است که بسیاری از افراد سعی می‌کنند حرکت ستاره‌ها را تعبیر کنند و برای مشاوره به آن‌ها مراجعه می‌کنند. ستاره بینی از موقعیات ستارگان حاصل می‌شود - که به نظر می‌رسد یک سرگرمی نسبتاً علمی است. اما آیا شواهد علمی وجود دارد که تأیید کند که ستاره بینی به نوعی بر شخصیت و سرنوشت مردم تأثیر می‌گذارد؟

خب، اگر به طور خلاصه می‌خواهید، نه.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید