دورکاری؛ چرا دور کاری به نفع کسب و کار هاست؟

دورکاری؛ چرا دور کاری به نفع کسب و کار هاست؟

دورکاری؛ چرا دور کاری به نفع کسب و کار هاست؟ مطالعات زیادی نشان داده اند که دورکاری نقش مهمی در کسب و کار‌های آینده دارد. در نظرسنجی‌ای که در مدرسه عالی تجارت لندن بر روی ۶۰۰ مدیر اجرایی و کارآفرین صورت گرفت، ۳۴ درصد این طور عنوان کردند که تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۰ درصد کارمندان شان به صورت دورکاری با آن‌ها همکاری خواهند داشت و ۲۵ درصد گفتند که حداقل ۷۵ درصد از کارمندان شان در دفاتر کاری سنتی حضور نخواهند داشت.

کد خبر : ۸۲۳۴۰
بازدید : ۳۷۷۸
دورکاری؛ چرا دور کاری به نفع کسب و کار هاست؟
فرادید | دورکاری یک نوع مدیریت جدید در کشور محسوب و در این طرح یک ارتباط جدید بین کار و کارمند با مدیر اجرا می‌شود؛ به طوریکه کارمند به جای اینکه در اداره حاضر شود و کار را انجام دهد، کاری که برایش تعریف شده را در خانه انجام می‌دهد و مدیر به جای اینکه کارمند را در اداره نظارت کند، این کنترل از طریق فرایند‌های الکترونیکی از داخل خانه انجام می‌شود.

مطالعات زیادی نشان داده اند که دورکاری نقش مهمی در کسب و کار‌های آینده دارد. در نظرسنجی‌ای که در مدرسه عالی تجارت لندن بر روی ۶۰۰ مدیر اجرایی و کارآفرین صورت گرفت، ۳۴ درصد این طور عنوان کردند که تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۰ درصد کارمندان شان به صورت دورکاری با آن‌ها همکاری خواهند داشت و ۲۵ درصد گفتند که حداقل ۷۵ درصد از کارمندان شان در دفاتر کاری سنتی حضور نخواهند داشت.

صاحبنظران بر این باورند که، دورکاری مزایای بسیاری دارد، در حال حاضر و براساس سیستم موجود کارکنان دولت باید راس ساعت خاصی در محل کار خود حاضر شوند و راس ساعت خاصی نیز به منازل خود بازگردند که این رویه علاوه بر هزینه‌های بالا وقت افراد را نیز هدر می‌دهد.

در دنیای پیشرفته امروز دورکاری یکی از روش‌های مدرن کار کردن است و با توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و فراگیرشدن امکانات بسیاری از جمله اینترنت پرسرعت و ارزان، تلفن همراه، تله کنفرانس، رایانه‌های پرقدرت شخصی و شبکه‌های بی سیم، به سرعت در حال توسعه و گسترش است.

۱. کارکنانِ دورکار بهره‌وری بیشتری دارند

شاید این جمله را بار‌ها شنیده باشید، اما با منطق‌تان جور درنیامده باشد! چطور ممکن است فردی که در خانه کار می‌کند بهره‌وری بیشتری داشته باشد؟ به هر حال، خانه پر از حواس پرتی‌های مختلف است و نظارتی هم در کار نیست! این نگرانی‌ها بجا هستند، اما در عمل، ماجرا متفاوت است. کارمندان دورکار قدر انعطاف بالا و راحتی کارکردن در منزل را می‌دانند. آن‌ها تمام تلاششان را می‌کنند تا این شرایط را حفظ کنند. کارمندان دورکار حاضر‌ند آخر‌هفته‌ها یا حتی تا پاسی از شب و در تعطیلات کار کنند تا زمان‌های تلف‌شده جبران شود و کار را به‌موقع و باکیفیت به شما تحویل دهند.

پژوهش‌ها هم همین مسئله را تأیید می‌کنند. ساعات مفید کار‌کردن برای کارمندان دورکار تقریبا همیشه ثابت است. این کارمندان به‌شکل میانگین هفته‌ای ۴۰ ساعت کار می‌کنند و حتی تعطیلات یا بیماری هم مانع کار آن‌ها نمی‌شود! نظرسنجی شرکت «CoSo Cloud» گفته‌های ما را تصدیق می‌کند:

۲۳ درصد از کارمندان دورکارِ موردپژوهش حاضرند ساعاتی طولانی‌تر از حد معمول کار کنند. ۵۲ درصد از این کارمندان اعلام کرده‌اند که بسیار بعید است مرخصی بگیرند. ۳۰ درصد از دورکاران هم کار بهتری را در زمان کمتر ارائه می‌دهند! در مجموع ۷۷ درصد از افرادی که دورکاری می‌کنند معتقد‌ند بهره‌وری آن‌ها با کارکردن در منزل افزایش یافته است.

نداشتنِ آقابالاسر همیشه هم بد نیست! در واقع بهره‌وری اغلب مردم تحت‌نظارت دائمی کاهش می‌یابد. راحتیِ کارکردن در منزل، فشار و استرس شغلی را کاهش و بهره‌وری را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، حواس‌پرتی‌ها هم همیشه مانع بهره‌وری نیستند! گاهی تمرکز شدید بر یک مسئله، ذهن را منجمد می‌کند و حل مسئله دشوارتر می‌شود. حتما قبول دارید برخی از بهترین ایده‌های ما خارج از محیط کار به ذهنمان خطور می‌کند.

مؤسسهٔ «FlexJobs» پژوهش گسترده‌ای بر روی ۵۵۰۰ کارمند از شرکت‌های مختلف انجام داده است. ۶۶ درصد از این کارمندان معتقد‌ند بهره‌وری‌شان در خارج از شرکت به‌مراتب بیشتر است. ۷۶ درصد از این کارمندان نیز باور دارند حواس پرتی در محیط کار بیشتر از محیط‌های دیگر است!

تمام پژوهش‌ها یک نتیجه را تأیید می‌کنند: کارمندان احساس می‌کنند بهره‌وری‌شان در منزل بیشتر از دفتر کار است. آیا این احساس واقعیت بیرونی هم دارد؟ آیا دورکاری واقعا بهره‌وری کسب‌و‌کار‌ها را افزایش می‌دهد؟ برای یافتن پاسخ، پژوهشی را بررسی می‌کنیم که بهره‌وری کارمندان دورکار را زیر ذره‌بین قرار داده است:

به کارمندان یک مرکز تماس (call center) امکان کارکردن در منزل پیشنهاد شد. برخی از کارمندان این پیشنهاد را پذیرفتند و بهره‌وری آن‌ها درنهایت ۱۳ درصد افزایش یافت. از این میزان، ۹ درصد به‌دلیل افزایش میزان ساعت کار و ۴ درصد به‌دلیل افزایش تعداد تماس‌ها در زمان مشابه بود. علاوه بر بهره‌وری، میزان رضایت شغلی و درآمد این کارمندان هم افزایش یافت؛ البته این پژوهش به‌شکل موقت انجام شده بود. وقتی این شرکت دورکاری را به‌شکلی دائمی اجرا کرد، بهره‌وری کارمندان ۲۲ درصد بهبود یافت!

در پژوهش دیگری از ۱۰۰ مدیرعامل مختلف، شاغل در ۵۰ شرکت متفاوت، در مورد تجربهٔ دورکاری در شرکت آن‌ها سؤال شد. اکثر مدیران معتقد بودند دورکاری بهره‌وری کارمندان را افزایش و میزان غیبت آن‌ها را کاهش داده است.
دورکاری؛ چرا دور کاری به نفع کسب و کار هاست؟

۲. دورکاری بهترین جاذبه برای استخدام و حفظ استعداد‌های برتر است

تعداد افراد جوان در بازار کار روزبه‌روز در حال افزایش است. ارتباطات ازراه‌دور برای این کارمندان جوان ـ. که هم‌اکنون بزرگ‌ترین بخش از متقاضیان کار‌ند ـ. دیگر یک گزینه نیست بلکه بخشی دائمی و اجباری از زندگی روزمره است. درواقع، ۸۵ درصد از جوانان نسل هزاره (متولدان ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۶) کارکردن در منزل را به شیوه‌های دیگر کارکردن ترجیح می‌دهند. پژوهش سالانه درباره جامعهٔ فریلنسر‌های آمریکا هم نشان می‌دهد نیمی از افراد نسل هزاره مشاغل فریلنسری دارند.

البته علاقه به دورکاری فقط به نسل هزاره محدود نمی‌شود. افراد مختلف در هر سنی عاشق آزادی عمل و انعطاف دورکاری‌اند. درواقع، مردم حاضر‌ند حقوق و ردهٔ شغلی پایین‌تری داشته باشند، اما دورکاری کنند! در نظرسنجی شرکت «Mom Corps» علاقه به دورکاری بسیار مشهود است. ۴۲ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعلام کرده‌اند حاضرند حقوق کمتری دریافت کنند و درعوض، دورکار باشند. ۶۲ درصد از شرکت‌کنندگان هم انعطاف‌پذیری را مهم‌ترین عامل در انتخاب شغل دانسته‌اند.

نظر‌سنجی مؤسسهٔ «AfterCollege» هم نتایج مشابهی را نشان می‌دهد. برای افراد تازه‌فارغ‌التحصیل تعادل بین کار و زندگی (۶۷ درصد) و ساعات کاری منعطف (۵۷ درصد) مهم‌ترین جاذبه‌های شغلی‌اند.

علاقه به دورکاری فقط به‌دلیل انعطاف‌پذیری آن نیست. دورکاری مزایای فراوانی برای کارمندان دارد. با دورکاری می‌توان در زمان و هزینه‌ها صرفه جویی کرد؛ چون دیگر نیازی به حمل‌ونقل روزانه ندارید. هزینهٔ خرید و مراقبت از لباس‌های رسمی یا تهیهٔ غذا از رستوران هم با دورکاری از بین می‌رود. ۳۰ درصد از دورکاران آمریکایی معتقد‌ند که سالانه ۵۰۰۰ دلار با دورکاری صرفه‌جویی می‌کنند. این کارمندان اعلام کرده‌اند دورکاری را به هر کار دیگری ترجیح می‌دهند.

دورکاری علاوه بر جذب کارمندان در حفظ آن‌ها هم بسیار مفید است. هزینهٔ از‌دست‌دادن کارمندان دورکار هم بسیار کمتر از دیگر کارمندان است. برای نمونه به زنانی فکر کنید که قصدِ بچه‌دارشدن دارند و تصمیم می‌گیرند شغل خود را ترک کنند. پژوهش‌ها نشان می‌دهند گزینهٔ کارکردن در منزل و ساعات کاری منعطف مانعِ ترک شغل بسیاری از این زنان می‌شود. پژوهشی در این زمینه نشان می‌دهد نیمی از زنان، پس از بچه‌دار‌شدن، تصمیم می‌گیرند شغل خود را ترک کنند یا ساعات کاری‌شان را کاهش دهند؛ البته این درصد در زنانی که دورکاری می‌کنند به ۲۵ درصد کاهش می‌یابد.

در پژوهش دیگری، ۷۹ درصد از کارمندان اعلام کرده‌اند اگر شرکتی ساعات کاری منعطفی داشته باشد، وفاداری آن‌ها به شرکت افزایش می‌یابد. ۳۲ درصد از مشارکت کنندگان در این پژوهش هم شغلی را به‌دلیل منعطف‌نبودن ترک کرده‌اند. پژوهش دانشگاه «Stanford» هم نشان می‌دهد میزان ترک شغل و اصطکاک کاری در مشاغل دورکار ۵۰ درصد کاهش می‌یابد!

گروهی از پژوهشگران که تأثیرات تعاملات ازراه‌دور بر بهره‌وری را تجزیه‌و‌تحلیل می‌کردند هم به نتایج جالبی دست یافتند. تجزیه‌و‌تحلیل آن‌ها نشان می‌دهد پیشنهاد دورکاری به اندازه مشوق‌های مالی در ایجاد انگیزه در کارکنان مؤثر است و حفظ آن‌ها را تسهیل می‌کند.

دورکاری؛ چرا دور کاری به نفع کسب و کار هاست؟
۳. دورکاری هزینه‌های شرکت را کاهش می‌دهد

اغلب کسب و کار‌های نوپا با کمبود بودجه رویارو هستند. برای این شرکت‌ها صرفه‌جویی در هزینه‌ها درست مانند کسب درآمد است. خوشبختانه دورکاری به‌روش‌های مختلف هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد. مثلا به هزینه‌های خرید یا اجاره دفتر کار فکر کنید. فرض کنید برای اجاره هر مترمربع دفتر تجاری مجبور باشید سالانه حداقل ۴۰۰ هزار تومان هزینه کنید! اجارهٔ یک دفتر ۱۰۰متری سالانه ۴۰ میلیون تومان برای کسب‌و‌کار نوپای شما هزینه دارد. هرچه تعداد کارمندان، فضای موردنیاز آن‌ها و شأن شرکت شما افزایش یابد، این هزینه‌ها به‌شکلی سرسام‌آور بیشتر می‌شوند. علاوه بر هزینهٔ اجاره، هزینه‌های اثاثیه و ملزومات اداری، قبوض مختلف، نگهداری و نظافت را هم به مخارج خود اضافه کنید. یک کسب‌و‌کار نوپا با استفاده از دورکاری می‌تواند به‌شکل میانگین، سالانه حدود ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان در هزینه‌هایش صرفه‌جویی کند.

پژوهش‌های جهانی هم تخمین‌های ما را تأیید می‌کنند. گزارش آماری سازمان جهانی محیط‌های کاری (Global Workplace Analytics) نشان می‌دهد دورکاری، به‌شکل میانگین، سالانه (به‌ازای هر کارمند) ۱۱ هزار دلار صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای کسب‌و‌کار‌ها در پی دارد.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای کسب‌و‌کار‌هایی با بیش از ۱۰۰۰ کارمند قطعا میلیاردی خواهد بود! برای نمونه، شرکت «AT&T» با استفاده از یک برنامهٔ دورکاری توانسته است سالانه ۳۰ میلیون دلار در هزینه اجاره دفتر صرفه‌جویی کند. عالی نیست؟ صبر کنید، هنوز ادامه دارد!

پیش‌تر گفتیم بهره‌وری کارمندان دورکار افزایش می‌یابد. این کارمندان هم ساعات بیشتری کار می‌کنند و هم در زمان کوتاه‌تری نتایج بهتری می‌گیرند. این بهره‌وری در عملکرد به‌معنای افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های کسب‌و‌کار‌هاست. شرکت «Cisco Internet Business service Group» نمونه‌ای درخشان در این زمینه است. این شرکت با استفاده از دورکاری و افزایش بهره وری کارمندانش سالانه ۲۷۷ میلیون دلار پول به جیب می‌زند!

کاهش هزینه‌ها و افزایش سودآوری به فضای تجاری و محیط کسب‌و‌کار محدود نمی‌شود. دورکاری و استفاده از تعاملات ازراه‌دور به‌نفع کل اقتصاد و محیط زیست است. صرفه‌جوییِ حاصل از تعاملات ازراه‌دور، سالانه معادل حدود ۱۰ میلیون بشکه نفت خام تخمین زده می‌شود.


۴. کارمندان دورکار شادتر و خشنودتر هستند

شاید بهترین کارمندان را استخدام کنید، اما چه فایده اگر با تمام توان سر کار نیایند! بازده کارمندان در محیط کاری بانشاط‌تر قطعا بیشتر خواهد بود. دورکاری دقیقا همین نقش را ایفا می‌کند. پژوهش تازه‌ای شرایط روحی و روانی بیش از ۳۴۰۰ کارمند مختلف را بررسی کرده است. نتایج پژوهش نشان می‌دهد علاقهٔ کارمندان دورکار به شغل‌شان تقریبا دوبرابر دیگر کارمندان است (۴۵ درصد از دورکاران عاشق شغل خود هستند). ۲۴ درصد از کارمندان دورکار هم کارفرمای خود را دوست دارند!

این مسئله با عقل جور در می‌آید. وقتی در مکانی کار می‌کنید که در آن راحتید، هرگز در ترافیک گیر نمی‌کنید یا با اوج شلوغی مترو روبه‌رو نمی‌شوید. به همین ترتیب، بسیاری از فشار‌های روانیِ روزانه با دورکاری از بین می‌روند. پژوهش شرکت «Regus» نشان می‌دهد ۲۷ درصد از کارمندان، مسافرت‌های روزانه در مسیر منزل تا محل کار را اتلاف وقت و پول می‌دانند.

رفتن از منزل به شرکت برای کارمندان، به‌شکل میانگین، روزانه یک ساعت زمان می‌برد. این زمان برای بسیاری از مردم به روزی سه ساعت هم می‌رسد: معادل با ۷۰۰ ساعت در سال! تصور کنید با این زمان چه کار‌ها که نمی‌توان انجام داد! پژوهشی در این زمینه نشان می‌دهد کارمندان آمریکایی سالانه ۲۵۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار را برای رفت‌و‌آمد بین منزل و اداره هدر می‌دهند و به‌شکل میانگین ۱۱ روز از سال را در ترافیک سپری می‌کنند.

آیا این دلایل برای شادتر و خشنودتر‌بودنِ کارمندان دورکار کافی نیست؟ در پژوهش‌های مختلف، کارمندانی که به‌مدت ۳ تا ۵ سال دورکاری کرده‌اند شادی و رضایت بیشتری را اظهار کرده‌اند.
دورکاری؛ چرا دور کاری به نفع کسب و کار هاست؟

۵. کارمندان دورکار از اضطراب‌های شغلی رنج نمی‌برند

اضطراب شغلی واقعیت دارد و نابودگر است. اضطراب شغلی سلامت روانی و حتی سلامت جسم شما را به مخاطره می‌اندازد. در پژوهشی خلاقانه از مشارکت‌کنندگان خواسته شد ۴۰ فعالیت مختلف را به ترتیب علاقهٔ خود به آن‌ها مرتب کنند. شاید تعجب نکنید که رفتن سر کار در ردهٔ یکی‌مانده‌به‌آخر قرار گرفت. رتبهٔ آخر به ماندن در رخت‌خواب به‌دلیل بیماری رسید! آیا سرکاررفتن این‌قدر عذاب‌آور است؟ گویا هست!

۵۲ درصد از کارمندان شاغل در حرفه‌های مختلف معتقد‌ند که در زمان حضور در محیط کار استرس دارند. ۶۰ درصد از کارمندان معتقد‌ند استرس‌های مربوط به کار در سالیان اخیر افزایش یافته است. این مشکل فقط مربوط به کارمندان نیست و یقهٔ کارفرمایان را هم می‌گیرد. کارمندانی که استرس دارند و علاقه‌ای به شغلشان ندارند، عملکرد شغلی ضعیفی خواهند داشت. این کارمندان اغلب وانمود می‌کنند که مشغول کارند و خودشان را درگیر با کار نشان می‌دهند.

اگر به کارمندان اجازه دهید در منزل کار کنند، همه‌چیز تغییر می‌کند. راحتیِ کارکردن در منزل، استرس شغلی را از بین می‌برد. هرگاه احساس فشار کردید، می‌توانید به‌خوبی استراحت کنید. گفتگو با رئیس یا مدیران هم دیگر استرس‌زا نخواهد بود. یک فراتحلیل، که ۴۶ پژوهش مختلف را بررسی کرده است، این موضوع را تأیید می‌کند. این تجزیه‌و‌تحلیل با بررسی اظهارات بیش از ۱۲۰۰۰ کارمند نشان می‌دهد ارتباطات ازراه‌دور تأثیر مثبتی بر اضطراب شغلی و رضایتمندی از شغل دارد.

علاوه بر شرایط محیط کار، نبودن کنار همسر و فرزندان بزرگ‌ترین حسرت کارمندان است. پژوهش شرکت «FlexJobs» نشان می‌دهد متعادل نبودن زندگی شغلی و خانوادگی برای ۹۱ درصد از والدین شاغل استرس‌آفرین است. ۹۰ درصد از این والدین معتقد‌ند که انعطاف‌پذیری شغلی برای غلبه بر این مسئله مفید است.


۶. افراد دورکار سالم‌تر‌ند

اغلب شغل‌های دفتری نیازمند پشت‌میز‌نشینی در کل مدت روز‌ند. نشستن، در بازه‌ای طولانی، مشکلات فراوانی برای سلامتی در پی دارد و ممکن است به مرگ زودهنگام منجر شود (خطرات زیاد نشستن)! متخصصان ترکیب انواع وضعیت‌های نشسته و ایستاده را توصیه می‌کنند. شما باید به‌ازای هر ۲۰ تا ۲۵ دقیقه نشستن، ۵ دقیقه بایستید و چند دقیقه هم راه بروید. البته گفتنش ساده است و این توصیه معمولا عملی نمی‌شود. همه از این توصیه آگاه‌اند، اما اجرای آن در محیط‌های شغلی معمولا فراموش می‌شود.

نتیجهٔ کم‌تحرکی در محیط کار چیزی نخواهد بود جز اضافه وزن، دیابت، کلسترول بالا و فشار خون بالا! کارمندانی که دورکاری می‌کنند کمتر با این بیماری‌ها مواجه می‌شوند. پژوهشی علمی نشان می‌دهد احتمال گرفتار‌شدن به اضافه‌وزن، اعتیاد به الکل و دیگر مشکلات سلامتی در بین کارمندان دفتری بیشتر از کارمندان دورکار است.

به این بیماری‌ها خطر ابتلا به بیماری‌های واگیردار و انتشار میکروب‌ها را هم اضافه کنید. تحقیقات نشان می‌دهد میزان غیبت به‌دلیل بیماری در افرادی که در دفاتر مشترک کار می‌کنند، در مقایسه با افرادی که دفتر مستقل دارند، بیشتر است. جدا از بیماری‌های واقعی، میزان تمارض در کارمندانی که دورکاری می‌کنند بسیار کمتر از دیگر کارمندان است. پژوهش شرکت «Careerbuilder» نشان می‌دهد ۳۵ درصد از کارمندان، برای گرفتن مرخصی، خود را بیمار نشان می‌دهند! اغلب مرخصی‌ها هم در روز‌های آخر یا اول هفته گرفته می‌شود.

استرس جسمی و روانیِ سفر‌های شغلی و به‌موقع حاضر‌شدن سر کار را هم فراموش نکنید. برای نمونه، ۹۰ درصد از نیروی کار در انگلستان، روزانه حدود یک ساعت را برای رفت‌و‌آمد بین منزل و محیط کار صرف می‌کنند. این رفت‌و‌آمد‌ها برای ۵۵ درصد از این افراد استرس‌آفرین است. اگر ساعت‌های کاری انعطاف‌پذیر باشند، میزان استرس این رفت‌و‌آمد‌ها بسیار کاهش می‌یابد.

۷. انگیزه و درگیری شغلی کارمندان دورکار بیشتر است

حاشیه سود کسب‌و‌کار‌هایی با درگیری شغلی بالا، در مقایسه با کسب‌و‌کار‌هایی که کارمندان بی‌تفاوت دارند، سه برابر بیشتر است! چرا؟ چون کارمندانی که با شغل خود درگیر‌ند انگیزه بیشتری برای کارکردن دارند. شاید تصور کنید کارمندان دورکار درگیری کمتری با شغل خود دارند. تصورتان بیراه نیست. پژوهش‌ها نشان می‌دهند کارمندان دورکار احساس می‌کنند رهاشده یا پس‌زده‌شده‌اند؛ اما این موضوع بیشتر به‌دلیل ضعف مدیریتی بروز می‌کند. شاید حتی کارمندانی که در دفتر گیر کرده‌اند هم از روی حسادت آتش‌بیار معرکه باشند!

چارهٔ کار ایجاد احساس مالکیت در کارمندان است. شما باید کاری کنید که کارمندان حداقل به بخشی از کسب‌و‌کار شما احساس مالکیت داشته باشند. اگر کارمندان بخشی از کسب‌و‌کار را مال خود بدانند، برای موفقیت شغلی آن هر کاری می‌کنند، حتی اگر برای انجام این کار به زحمت بیفتند.

درگیری کارمندان دورکار با شغلشان بیشتر از دیگران است. به ضرب‌المثل «دوری و دوستی» فکر کنید. روابط ازراه‌دور در آغاز دشوارند، اما با گذر زمان قدرت این روابط هم افزایش می‌یابد. برخی پژوهش‌ها نشان می‌دهند احساس مورد‌احترام‌بودن در میان دورکاران بیشتر از دیگر کارمندان است. پژوهشی هم نشان می‌دهد احساس مرتبط‌بودن با شرکت در میان ۸۷ رصد از کارمندان دورکار با استفاده از جلسات ویدئویی (video conferencing) تقویت می‌شود.

شرکت «Pacific Bell» مدعی است تعداد کارمندان غایب در جلسات ویدئویی، در مقایسه با غایبان در جلسات حضوری، ۲۵ درصد کمتر است. کارمندان دورکار در شرکت «AT&T» هم در هفته ۵ ساعت بیشتر از دیگران کار می‌کنند. این موارد نشان می‌دهند وفاداری و درگیری شغلی کارمندان دورکار بیشتر از دیگر کارمندان است.
دورکاری؛ چرا دور کاری به نفع کسب و کار هاست؟

۸. حواس‌پرتی کارمندان دورکار کمتر است

شاید این موضوع تعجب‌آور باشد، اما حقیقت دارد! دفاتر کاری باید محیط کاری بهتری خلق کنند، اما کار تنها اتفاقی نیست که در این دفاتر روی می‌دهد! پژوهشی معتبر نشان می‌دهد که محیط کاری برای ۲۰ درصد از کارمندان، خصومت‌آمیز یا تهدید‌کننده است! تهدید‌ها و خصومت‌ها انواع مختلفی دارند، مانند تعرض جنسی یا زورگویی. نیمی از کارمندان هم شرایط دفتر کار خود را نامطلوب می‌دانند!

حتما بخوانید: ۷ موقعیت دشوار در محیط کار و نحوه برخورد با آن‌ها
حواس‌پرتی در محیط‌های شغلی انواع دیگری هم دارد. مثلا ۷۶ درصد از کارمندان دورکار معتقد‌ند بهره‌وری آن‌ها در منزل بیشتر است، چون همکاران آن‌ها مزاحم کارشان نمی‌شوند. ۶۹ درصد از این کارمندان هم کم‌شدن جلسات کاری را در افزایش بهره‌وری خود مؤثر می‌دانند.

۹. اشتیاق دورکاران به یادگیری و پیشرفت بیشتر است

میانگین مهارت‌ها و شایستگی‌های کارمندان دورکار بیشتر از دیگر کارمندان است! ۷۲ درصد از دورکاران تحصیلات دیپلم یا بالاتر دارند. درآمد ۷۵ درصد از کارمندان دورکار هم بالاتر از میانگین حقوق ۸۰ درصد کل کارمندان است. علاوه بر مهارت‌های حرفه‌ای، ویژگی‌های شخصیتی و شغلی (مانند انضباط شخصی، مدیریت زمان و مهارت‌های ارتباطی) کارمندان دورکار قابل‌توجه است.

هزینه‌های آموزش کارمندان سرسام‌آور است. خبر خوب درمورد کارمندان دورکار این است که آن‌ها تمایل بیشتری به یادگیری و به‌ویژه یادگیری مستقل دارند. آن‌ها می‌دانند که در حال رقابت با مستعد‌ترین کارمندان‌اند؛ پس برای پیشرفت، از هیچ کاری دریغ نمی‌کنند. میزان شرکت افراد دورکار در برنامه‌های آموزشی و توسعه مهارت ۲۵ درصد بیشتر از دیگر کارمندان است.

تنها کارمندان ماهر‌ند که می‌توانند شرایط شغلی‌شان را خودشان تعیین کنند و مدیریت ساعات کاری‌شان را در اختیار داشته باشند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید