ویروس در سینما

حالا هم که حداقل پنج ماه از نمایش آنلاین فیلم‌ها می‌گذرد، دست کم باید دراین حیطه امنیت به وجود می‌آمد، اما عملا هیچ تغییری را شاهد نبودیم. اکران فیلم‌ها در سینما‌ها هم دچار ویروس شده و این روز‌ها ما شاهد مرگ تدریجی سینما هستیم.

کد خبر : ۸۲۳۷۶
بازدید : ۴۳۶۶
جواد نوروزبیگی | تقریبا قبل از عید بود که مصاحبه‌ای انجام دادم و در آن مصاحبه تاکید کردم چرا باید در شرایطی که تمام فروشگاه‌ها و پاساژ‌ها باز هستند، سینما را تعطیل کنیم؟ سینما هم مثل تمام صنعت‌های دیگر، مثل همه صنایع باید گردش اقتصادی داشته باشد.
بسیاری از خبرنگار‌ها و همکاران به من تاختند که چرا اینچنین می‌گویی؟ با عجله تمام سینما‌ها را تعطیل کردند و بدون اینکه به نتایج و عواقب آن فکر کنند، چهار ماه سینما‌ها تعطیل بودند و الان که شرایط از آن روزگار بدترشده در‌های سینما به روی مردم باز است. با توجه به اینکه تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود، اما باید بپذیریم که مردم از سینما فاصله گرفته‌اند.
البته آن تعداد از مخاطبان سینما که همیشه پای ثابت فیلم‌ها بودند و به سینما رفت و آمد داشتند، الان هم از فیلم‌های روی پرده استقبال می‌کنند ولی واقعیت این است که سینما به خاطر بمبی که به واسطه کرونا در آن منفجر شد دیگر مثل سابق مخاطب ندارد.
به نظرم مقصر خود ما بودیم که در شرایط بحرانی به مشکلات سینما دامن زدیم و حالا حالا‌ها هم نمی‌توانیم سینما را از این بحران نجات دهیم، آن هم درست در شرایطی که سینما جان گرفته بود و فیلم‌ها به سوددهی رسیده بودند. متاسفانه اکران آنلاین هم نتیجه مناسب و درخور توجهی نداشت. آنقدر زیر ساخت‌های‌مان ضعیف است که عملا نمی‌توانیم به این بخش امیدوار باشیم.
البته که مسوولان سینما تلاش خودشان را کردند و فیلم‌هایی در ایام قرنطینه برای مخاطب نمایش داده شد، اما روراست باید بگویم که اکران آنلاین نتیجه مالی برای صاحبان فیلم نداشته است. فیلم‌ها با سرعت تمام قاچاق شدند و از ماهواره بگیر تا فضای مجازی، فیلم‌ها را پخش کردند. در این وضعیت با فیلم‌های روز خیلی بد رفتار شد.

حالا هم که حداقل پنج ماه از نمایش آنلاین فیلم‌ها می‌گذرد، دست کم باید دراین حیطه امنیت به وجود می‌آمد، اما عملا هیچ تغییری را شاهد نبودیم. اکران فیلم‌ها در سینما‌ها هم دچار ویروس شده و این روز‌ها ما شاهد مرگ تدریجی سینما هستیم.
البته بگویم که ظرفیت تولید مناسب است، اما اینکه فیلم‌ها در اکران سال آینده چقدر نتیجه بخش خواهد بود، کسی نمی‌داند. توصیه می‌کنم بیاییم در این شرایط اوضاع سینما را جدی بگیریم و برنامه‌ریزی درستی برای اکران فیلم‌ها داشته باشیم تا فاصله مردم را از سینما کم کنیم. نقش صدا و سیما در علاقه‌مندی مردم به سینما بسیار می‌تواند پررنگ باشد اگرچه نتوانسته این وظیفه را به درستی انجام بدهد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید