همه چیز درباره کوییک GR محصول جدید سایپا

همه چیز درباره کوییک GR محصول جدید سایپا

گرچه کوییک GR هنوز توسط شرکت سایپا به شکل رسمی رونمایی نشده تا اطلاعات کامل آن نیز منتشر شود، اما براساس تصاویری که از این خودرو به دست خبرنگار فرادید رسیده، تغییرات اساسی این خودرو نسبت به نسخه S. تنها تغییراتی جزئی در اتاق خودرو (داشبورد) و جلوپنجره آن است. براساس شنیده‌ها این خودرو در صورت ورود به بازار و حضور در گالری‌ها، برچسب قیمتی بالایی در محدوده ۱۴۵ میلیون تومان خواهد خورد.  

کد خبر : ۸۲۴۶۷
بازدید : ۳۶۱۴۲
همه چیز درباره کوییک GR محصول جدید سایپا
فرادید | شرکت سایپا برای نخستین بار در اسفند ۱۳۹۵ از خودروی کوییک رونمایی کرد. خودرویی که بر روی پلتفرم تیبا ۲ اجرا و ویژگی‌ها و اجزای جدیدی بر آن افزوده شد. به فاصله چند ما از رونمایی نسخه اولیه کوییک، این شرکت اعلام کرد که بخشی از پیش فروش خودروی کوییک را به مشتریان خود تحویل داده است. ۳ سال بعد و در آبان ماه ۱۳۹۸ شرکت سایپا از نسخه جدید کوییک با پسوند R رونمایی کرد، چند ماه بعد هم کوییک S را به مشتریان معرفی کرد. حالا نیز قرار است شرکت سایپا زودی نسخه فیس لیفت کوییک S با نام کوییک GR را به مشتریات عرضه کند.

به گزارش فرادید، براساس اعلام شرکت سایپا نسخه کوییک S از تجهیزاتی همچون کیسه هوا راننده و سرنشین، فرمان دی‌کات، کامپیوتر سفری، چراغ روشنایی در روز (day light)، سنسور دنده عقب و شیشه و آینه‌های برقی برخوردار خواهد بود. اما قرار است در نسخه GR نمایشگر و سیستم مولتی مدیای ۷ اینچی، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، تنظیم باد لاستیک ها، روکش صندلی چرم، دوربین دنده عقب، رینگ‌های آلومینیومی و رهیاب ماهواره‌ای نیز علاوه بر امکانات کوییک S به مدل GR اضافه شود.

روزهای گذشته شرکت سایپا چند هزار دستگاه از مدل کوییک S را پیش فروش کرده و قرار است به زودی این خودرو‌ها به مشتریان تحویل دهد، اما هنوز مشخص نیست که مدل GR چه زمانی به بازار عرضه می‌شود.

گرچه کوییک GR هنوز توسط شرکت سایپا به شکل رسمی رونمایی نشده تا اطلاعات کامل آن نیز منتشر شود، اما براساس تصاویری که از این خودرو به دست خبرنگار فرادید رسیده، تغییرات اساسی این خودرو نسبت به نسخه S تنها تغییراتی جزئی در اتاق خودرو (داشبورد) و جلوپنجره آن است.

براساس شنیده‌ها این خودرو در صورت ورود به بازار و حضور در گالری‌ها، برچسب قیمتی بالایی در محدوده ۱۴۵ میلیون تومان خواهد خورد.

با این حال شرکت سایپا قصد دارد تا با بهسازی محصولات خود درهر مدل برای طیف بسیار وسیعی از خریداران امکانات و تریم و آپشن مهیا کند. البته انتقادات وایراد‌های وارد شده به مدل‌های کوییک را هم نباید نادیده گرفت، که این انتقادات و ایرادات در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد
کوییک سومین خودروی ملی شرکت سایپا است.

همه چیز درباره کوییک GR محصول جدید سایپا
کوییک GR رقیب سرسخت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۵؟

شرکت سایپا از همان ابتدا خط تولید کوییک را به شرکت زیرمجموعه خود یعنی پارس خودرو منتقل کرد تا بتواند سهم عمده بازار را در اختیار بگیرد. حالا نیز قرار است کوییک S و کوییک GR سهم بازار گسترده پژو ۲۰۶ را به خود اختصاص دهند.
البته از روز نخست تولید کوییک مشخص بود که هدف‌گذاری سایپا تولید محصولی در کلاس پژو ۲۰۶ تیپ ۲ است که با امکانات بیشتر، قدرت بالاتر و ابعاد بزرگتر، در دامنه‌ای وسیع از امکانات و تجهیزات به خریداران عرضه شود. محصولی که در نسخه معمولی از قیمت کمتری نسبت به این ۲۰۶ تیپ ۲ برخوردار بوده و در نسخه فول آپشن و اتومات به زودی با کد GR به بازار می‌آید.
همه چیز درباره کوییک GR محصول جدید سایپا

مشخصات فنی کوییک GR

شرکت سایپا در نسخه GR با تغییر فرم جلوپنجره و نصب یک داشبورد جدید سعی کرده محصولی بهتر از قبل را به مشتریان پیشنهاد کند. کاری که موفقیت‌آمیز بوده و احتمالا در بازار با بازخورد مناسبی روبرو خواهد شد.
متاسفانه کماکان طرح کناری خودرو که با تیبا ۲ اشتراک ظاهری دارد حفظ شده و موتور نیز به سیاق گذشته همان نسخه ۱.۵ لیتری ۸ سوپاپ است که بهتر بود با مدل ۱۶ سوپاپ عوض شود تا راندمان و مصرف بهتری عاید خریداران کند. با این حال کلیت طراحی بهتر از گذشته است و روندی امیدوارکننده دارد.

کوییک GR که طولی معادل ۳.۹۹ متر دارد، با همان موتور ۸۷ اسبی قبلی و یک گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شود ضمن اینکه قطعات تزئینی کابین به روزرسانی شده‌اند. برای نمونه غربیلک فرمان با یک نمونه بهتر تعویض شده و به کلید‌های فرماندهی ادوات مجهز است. با اینکه پوسته داشبورد همان نمونه قبلی است، ولی کنسول میانی به کل عوض شده و با یک آرایش جدید به محصولات روز جهان نزدیک‌تر شده است. اصلاح فرم قرارگیری صفحه نمایش خودرو در کنار طرح دسته دنده و نیز کلید‌های گردان باعث شده تا احساس کنید در کابین یک خودرو جدید قرار دارید.

در طرح بیرونی با اینکه رینگ و لاستیک نسخه اتومات کوییک حفظ شده، ولی جلوپنجره با یک نمونه بهتر و سپری بهبودیافته تعویض گشته که این کار زمینه بهبود فرم چهره خودرو کوچک سایپا را فراهم کرده است. این کاری است درست شبیه آنچه ایران خودرو با دنا انجام داد و با صبر بسیار، مرحله به مرحله دست به تغییر محصول زد. کاری که امروزه گرچه در صنعت خودرو جهان باب نیست، اما حداقلی از حیات را در صنعت خودرو کشور نشان می‌دهد.
همه چیز درباره کوییک GR محصول جدید سایپا

ایرادات و انتقادات به خانواده کوییک

از نظر کارشناسان خودرو و منتقدان، کوییک در نمای ظاهری به ۲ بخش معمولی و ضعیف تقسیم می‌شود، البته نسبت به خودرو‌های تولید داخل مانند تیبا، چهره بهتری دارد، اما در کل چنگی به‌دل نمی‌زند. در نمای جلویی، چراغ‌ها همانند ساینا طراحی شده‌اند که سایپا باید محصول جدید خود را با شکلی جدید عرضه می‌کرد. جلوپنجره نیز بسیار کوچک طراحی شده و همین در چهره کوییک تاثیر منفی گذاشته است. ورودی هوا در قسمت سپر، بسیار غیر معمولی بزرگ طراحی شده و با نمای جلویی هم‌خوانی ندارد و باید هماهنگ با جلوپنجره طراحی می‌شد.

متریال داخلی از پلاستیک سخت و ارزان‌قیمت تهیه شده و از تصاویر هم می‌توان بوی پلاستیک این کابین را حس کرد. طراحی دریچه‌های هوا و داشبورد بسیار ساده و از مد افتاده است و فقط می‌توان از غربیلک فرمان به‌عنوان بخشی جدید در این کابین یاد کرد که آن هم با نمای کلی سازگاری ندارد.

تمام تیپ‌های کوییک که ST، SE، SE-A، SE-A LUX، R، S و GR نام دارند از یک نوع موتور بهره می‌برند. این موتور همان پیشرانه‌ای است که در تیبا، تیبا ۲، ساینا و … استفاده شده است؛ بنابراین تبحر و خلاقیت را اینجا هم می‌توان مشاهده کرد. پیشرانه ۱۵۰۳ سی سی، قدرت ۸۷ اسب‌بخاری را در اختیار کوییک قرار می‌دهد. این پیشرانه زمانی که گیربکس اتوماتیک CVT متصل شود، عملکرد بسیار ضعیفی خواهد داشت.

کیفیت مونتاژ در بیشتر خودرو‌های داخلی مشکل دارد و کوییک نیز بدون شک از این غافله دور نخواهد بود. عدم توازن در فواصل بخش‌های مختلف کوییک کاملا مشخص و قابل مشاهده است. وضع فواصل بین بخش‌های مختلف کوییک حتی از ساینا هم ضعیف تر است و بجای پیشرفت، پس‌رفت را می‌توان اینجا دید.

کوییک پایه ۱۰۶۳ کیلیوگرم وزن دارد و همین وزن نشان می‌دهد که کیفیت سواری این خودرو تا چه حدی می‌تواند شبیه به ساینا باشد. این وزن کم باعث می‌شود، کوییک چسبندگی خوبی به آسفالت نداشته باشد و در زمان بارندگی، این مشکل‌ساز خواهد شد. تکان‌های شدیدی که در تیبا و ساینا وجود دارد، احتمالا به کوییک نیز راه پیدا کرده باشد.
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    از راهنمایی شما بسیار ممنونم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید