"اوبر" و ردیابی مبتلایان به کرونا

"اوبر" و  ردیابی مبتلایان به کرونا

ردیابی مبتلایان به کرونا، در ایالت‌های مختلف آمریکا، با توجه به تفاوت زیرساخت‌های سلامت متفاوت است. در برخی مناطق، مقام‌های ایالتی مسؤول‌اند و در مناطقی دیگر، مقام‌های شهری یا کشوری درگیر گزارش‌ها می‌شوند.

کد خبر : ۸۲۸۲۸
بازدید : ۹۵۰۱
اوبر یک سرویس هم‌سفری آنلاین است که در کشور‌های بسیاری فعالیت می‌کند

اوبر خدمات رایگانی برای کمک به مقام‌های بخش سلامت عمومی راه‌اندازی کرده است که سرنشینان و رانندگانی را که ممکن است در معرض کووید-۱۹ قرار گرفته باشند ردیابی می‌کند. این اقدام با توجه به آن صورت گرفت که بسیاری از ایالت‌های آمریکا با همه‌گیری ویروس کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کنند. با وجود کند بودن آزمایش‌گیری و کمبود تجهیزات مورد نیاز، شرایط دشوارتر هم شده‌است.

اوبر که برای مدت طولانی داده‌های مربوط به موضوعات جنایی و موارد اورژانسی را در اختیار مقام‌های آمریکا قرار می‌داد، حالا خدمات جدیدی به مقام‌های سلامت همه کشور‌هایی که از این برنامک حمل‌ونقل استفاده می‌کنند ارائه می‌دهد.

این خدمت که به‌طور خاص برای مقام‌های سلامت طراحی شده است، اطلاعاتی درباره افرادی که با اوبر سفر می‌کنند و زمان سفر آن‌ها، فراهم می‌کند تا به ردیابی افراد مبتلا به ویروس یا افرادی که در معرض ویروس قرار دارند کمک شود. اطلاعات مربوط به هر فرد می‌تواند ظرف چند ساعت ارائه شود.

مایک سولیوان، رئیس امور حقوق جهانی اوبر در این باره به رویترز گفته‌است که این کمپانی از ماه ژانویه و پس از دیدار با مقام‌های محلی لس‌آنجلس، بررسی این موضوع را که اطلاعات موجود چگونه به مجریان کمک می‌کند آغاز کرده‌است.

کمپانی اوبر می‌گوید که از آن زمان تاکنون، حدود ۵۶۰ درخواست ارائه اطلاعات مربوط به ویروس کرونا از وزارت‌خانه‌های بهداشت ۲۹ کشور دریافت کرده که تنها ۱۵۸ مورد از این درخواست‌ها از سوی مقام‌های آمریکا بوده‌است. این درحالی‌است که این درخواست‌ها در سال گذشته در سراسر دنیا تنها ده مورد بود.

سولیوان ادامه داد که در جریان کار با مسؤولان بخش سلامت «می‌خواهیم مطمئن شویم که آن‌ها کارشناس‌اند و توصیه‌هایشان را اجرا می‌کنیم». براساس مقررات اوبر، کسانی که ابتلای آن‌ها به ویروس تایید شده، به طور خودکار به مدت دو هفته نمی‌توانند از اوبر استفاده کنند.

ردیابی مبتلایان به کرونا، در ایالت‌های مختلف آمریکا، با توجه به تفاوت زیرساخت‌های سلامت متفاوت است. در برخی مناطق، مقام‌های ایالتی مسؤول‌اند و در مناطقی دیگر، مقام‌های شهری یا کشوری درگیر گزارش‌ها می‌شوند.

در عین حال، بسیاری از مناطق، از جمله برخی از مناطق که بدترین شرایط را از لحاظ همه‌گیری کرونا دارند، از این برنامک حمل‌ونقل استفاده نمی‌کنند، یا در موارد معدودی از آن استفاده می‌کنند.
به عنوان نمونه، در ماساچوست، هرگاه یک فرد آلوده به ویروس به بازرسان اعلام کند که از یک برنامک حمل‌ونقل استفاده کرده است، وزارت بهداشت ایالتی می‌تواند از اوبر یا برنامک‌های دیگر، اطلاعات مورد نیاز او را درخواست کند.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید