آی‌فون ویژه هکر‌ها

آی‌فون ویژه هکر‌ها

این گوشی‌ها برای استفاده عادی عرضه نشده‌اند و اگر محققان آسیب‌پذیری‌هایی را از طریق آن‌ها بیابند باید آن را به اپل یا یکی از شرکای تجاری تایید شده این شرکت گزارش کنند.

کد خبر : ۸۲۸۶۶
بازدید : ۹۳۴۰
آی‌فون ویژه هکر‌ها
اپل سال‌ها مدعی بوده که ایمن‌ترین گوشی‌های دنیا را عرضه می‌کند، اما هکر‌ها گاهی به این گوشی‌ها نفوذ کرده‌اند. حالا این شرکت رویکرد خود را تغییر داده و آی‌فون ویژه هکر‌ها را عرضه می‌کند. آی‌فون تولیدی برای استفاده هکر‌ها به اختصار CRD نام گرفته که مخفف وسیله تحقیقات امنیتی است.
محققان امنیتی می‌توانند با استفاده از این گوشی نقاط ضعف و قوت و آسیب‌پذیری‌های آی‌فون را بررسی کنند و یافته‌های خود را در اختیار اپل قرار دهند. آی‌فون‌های SRD تنها با تنظیمات کنترل شده در دسترس محققان امنیتی قرار می‌گیرند و البته دارای دسترسی‌های خاصی به نرم‌افزار‌ها و سخت‌افزار‌های اپل هستند که در آی‌فون‌های عادی ممکن نیست.
از جمله این دسترسی‌ها می‌توان به دسترسی به پوسته روت گوشی و امکان اجرای برخی فرامین خاص اشاره کرد. این گوشی‌ها برای استفاده عادی عرضه نشده‌اند و اگر محققان آسیب‌پذیری‌هایی را از طریق آن‌ها بیابند باید آن را به اپل یا یکی از شرکای تجاری تایید شده این شرکت گزارش کنند.
سپس اپل برای حل مشکل یادشده تلاش می‌کند و زمانی را نیز برای رفع نقص اعلام می‌کند. تا آن زمان محققان حق ندارند یافته‌های خود را در اختیار اشخاص ثالث قرار دهند. دسترسی به این گوشی‌ها محدود خواهد بود و محققان از طریق ثبت‌نام در یک برنامه ویژه می‌توانند آن‌ها را دریافت کنند.
اجرای این برنامه موجب توقف اجرای طرح اعطای جایزه به افراد شناسایی‌کننده ضعف‌های امنیتی آی‌فون نمی‌شود. در قالب این برنامه حداکثر یک میلیون دلار به افرادی که حفره‌های امنیتی تولیدات اپل را شناسایی کنند، جایزه داده می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید