نحوه صحیح پوشیدن ماسک

نحوه صحیح پوشیدن ماسک

وقتی ماسک را از صورت برمی‌دارید، فقط قسمت بند، گره‌ها یا گیره‌های آن را لمس کنید و بلافاصله آن را طبق دستور شست‌وشو بر اساس جنس پارچه‌اش بشویید؛ مگر آن که ماسک یک‌بار مصرف باشد.

کد خبر : ۸۲۸۷۱
بازدید : ۱۲۲۸۴
نحوه صحیح پوشیدن ماسک
پوشش صورت شما ضمن آن که امکان تنفس راحت را برایتان فراهم می‌کند، باید به خوبی بینی و دهان شما را بپوشاند


شاید به نظر ساده بیاید، اما وقتی می‌بینید چه تعداد از افراد ماسک‌ها را نادرست پوشیده‌اند، آشکار می‌شود که پوشیدن یک ماسک از آنچه به نظر می‌رسد، پیچیده‌تر است. شاید افرادی را دیده باشید که ماسک را طوری پوشیده‌اند که بینی‌شان آزاد است یا ماسک را شل و آزاد دور گردن‌شان بسته‌اند.

در ماه فوریه دکترجیک دانینگ، رئیس بخش عفونت‌های نوظهور وبیماری‌های عفونی میان انسان و حیوان در بهداشت عمومی انگلیس، به ایندیپندنت گفت، افرادی که ماسک‌ها را به شکل نادرستی استفاده می‌کنند، یا عادت‌های رفتاری بد در پوشیدن آن‌ها، باعث می‌شود که تأثیر ماسک کمتر باشد.

دکتر دانینگ توضیح داد که دلایل زیادی برای کم‌تاثیرتر شدن ماسک‌ها هست، «ماسک‌های صورت باید به درستی پوشیده شوند، مرتبا تعویض شوند، درست از صورت برداشته شوند و با رعایت ایمنی دور انداخته شوند، و در کنار آن باید از روش‌های صحیح بهداشتی عمومی پیروی کرد تا مؤثر واقع شوند.»

استفاده از پوشش صورت از روز جمعه ۲۴ ژوئیه در وسایل حمل و نقل عمومی، فرودگاه‌ها، فروشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها و بانک‌ها در انگلیس اجباری شد. بر آن مبنا، دولت توصیه‌هایی را درباره بهترین روش پوشیدن ماسک منتشر کرده است که تا حد ممکن، بیشترین اثربخشی را در کاهش انتقال داشته باشد.

اینجا تمام نکته‌های مورد نیازتان برای چگونگی استفاده از پوشش صورت آمده است:

مطمئن شوید که ماسک بینی و صورت شما را می‌پوشاند
پوشش صورت شما ضمن آن که امکان تنفس راحت را برایتان فراهم می‌کند، باید به خوبی بینی و دهان شما را بپوشاند.

با رعایت ایمنی آن را بپوشید
ماسک را در هر دو طرف صورت خود با گیره یا دور لاله گوش محکم کنید.

تا جایی که ممکن است، از لمس قسمت‌هایی از پوشش صورت که با دهان و بینی شما در تماس است خودداری کنید، چرا که ممکن است به ویرس آلوده شود.

موقع درآوردن آن مراقب باشید
سعی کنید از درآوردن ماسک و دوباره پوشیدن آن به دفعات زیاد، خودداری کنید.

وقتی ماسک را از صورت برمی‌دارید، فقط قسمت بند، گره‌ها یا گیره‌های آن را لمس کنید و بلافاصله آن را طبق دستور شست‌وشو بر اساس جنس پارچه‌اش بشویید؛ مگر آن که ماسک یک‌بار مصرف باشد.

اگر ماسک یک‌بار مصرف است، آن را در سطل زباله بیندازید و از آن مجددا استفاده نکنید.

اجازه ندهید فرد دیگری از ماسک شما استفاده کند
واضح به‌نظر می‌رسد، اما باز هم تاکید می‌شود که ماسک خود را برای استفاده به فرد دیگری ندهید، چرا که ممکن است به انتقال کووید-۱۹ بین شما دو نفر و سایر افراد منجر شود.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید