نرخ ارز، دلار، یورو، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۵ مرداد ۹۹

نرخ ارز، دلار، یورو، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۵ مرداد ۹۹

نرخ سکه، طلای ۱۸ عیار در بازار - قیمت طلا و سکه در بازار افزایش یافت و هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون ۱۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

کد خبر : ۸۲۸۷۲
بازدید : ۶۱۳۱

نرخ ارز، دلار، یورو، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۵ مرداد ۹۹

فرادید | براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت ۱۱ میلیون ۲۵۵ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۱۰ میلیون ۶۰۰ هزار تومان معامله شد.


هر قطعه نیم سکه بهار آزادی پنج میلیون ۵۵۰ هزار تومان، ربع سکه، اما با ۱۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته سه میلیون ۳۵۰ هزار تومان قیمت خورد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم یک میلیون و ۵۲ هزار و ۶۰۰ تومان ارزش گذاری شد، ضمن آنکه در بازار‌های جهانی نیز هر اونس طلا ۱۹۰۲ دلار قیمت خورد.

جدیترین قیمت روز سکه، طلا، دلار و یورو در بازار

نوع قیمت روز معاملاتی گذشته قیمت معاملاتی امروز
مثقال طلا
۴۳,۰۵۰,۰۰۰
۴۵,۶۰۰,۰۰۰
طلای ۱۸ عیار
۹,۹۳۸,۰۹۰
۱۰,۵۲۶,۷۵۰
سکه جدید
۱۰۷,۵۰۰,۰۰۰
۱۱۲,۵۵۰,۰۰۰
سکه قدیم
۹۸,۰۰۰,۰۰۰
۱۰۶,۰۰۰,۰۰۰
نیم سکه
۵۳,۵۰۰,۰۰۰
۵۵,۵۰۰,۰۰۰
ربع سکه
۳۱,۷۰۰,۰۰۰
۳۳,۵۰۰,۰۰۰
سکه گرمی
۱۷,۰۰۰,۰۰۰
۱۸,۰۰۰,۰۰۰
انس طلا
۱۹۰۲ دلار
۱۹۰۲دلار

افزایش قیمت دلار در بازار آزاد

بازار تهران امروز شاهد افزایش هزار و ۳۸۰ تومانی قیمت دلار است که ۲۳،۷۵۰ (بیست و سه هزار و هفتصد و پنجاه) تومان نرخ گذاری شد که نسبت به روز قبل، افزایش ۵.۸۱ درصدی داشته است.

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی

براساس نرخ‌های اعلام شده قیمت دلار امروز در صرافی ملی نسبت به روز گذشته تغییری نداشت. قیمت خرید دلار آمریکا ۱۹,۶۰۰ (نوزده هزار و ششصد تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۰,۳۰۰ (بیست هزار و سیصد تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۲۲,۶۰۰ (بیست و دو هزار و ششصد تومان) و قیمت فروش یورو ۲۳,۳۰۰ (بیست و سه هزار و سیصد تومان) است.

سقوط دوم قیمت دلار چقدر محتمل است؟

به گزارش دنیای اقتصاد، روز گذشته خبری منتشر شد که در صورت عملی شدن می‌تواند تا حدی التهاب بازار ارز را کاهش دهد. دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق از تاسیس یک شرکت در عراق برای تسویه حساب طلب ۵ میلیارد دلاری ایران خبر داد. درست است که این خبر نشان می‌دهد که قرار نیست ایران دلاری را به صورت مستقیم دریافت کند، ولی این مساله که می‌تواند نیاز‌های کالایی خود را بدون پرداخت ارزی مرتفع کند، می‌تواند فشار تقاضا در بازار ارز را کاهش دهد.
موضوعی که با تضعیف سمت تقاضا، می‌تواند زمینه ساز افت قیمت‌ها شود، مگر آنکه سایر انواع تقاضا‌ها به بازار هجوم بیاورند. حمید حسینی توضیح داده که این میزان از طلب ایران نزد بانک TBI عراق است و طبق توافق دو کشور، ایران «لیست کالا‌ها و مواد اولیه‌ای که لازم دارد» را به این شرکت می‌دهد و این شرکت «کالا‌های اساسی» را می‌خرد و به ایران می‌فرستد.

علاوه بر این، روز گذشته معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خبر داد که چند داروی کرونا ۳ هفته دیگر وارد بازار می‌شود.

بازگشت ارز‌های صادراتی نیز سیگنال نزولی دیگر برای قیمت دلار در آینده است که هرچند رقم آن به صورت دقیق جای تردید دارد، اما به هر ترتیب به نظر می‌رسد در روز‌های آینده فعالان بازار می‌توانند شاهد بازگشت میزانی از ارز‌های صادراتی باشند.

اما چهارمین سیگنال هم به مذاکرات اخیر اقتصادی ایران با کشور‌هایی مثل چین، عراق و سوئیس برمی‌گردد که هرکدام از این چهار سیگنال شاید بتوانند در آینده بر روند قیمت دلار تاثیری بگذارند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید