سود ۱۰۴ میلیون دلاریِ شرکت "تسلا"

سود ۱۰۴ میلیون دلاریِ شرکت "تسلا"

این تولیدکننده خودرو‌های برقی با مدیریت ایلان ماسک، حالا ارزش بازاری حدود ۳۰۰ میلیارد دلار دارد، که آن را به پرارزش‌ترین خودروساز دنیا بدل می‌کند، به‌رغم این که از همه رقبایش، خودروی کمتری تولید می‌کند.

کد خبر : ۸۲۹۵۴
بازدید : ۱۴۸۰۳
سود ۱۰۴ میلیون دلاریِ شرکت
تسلا در سه ماهه دوم سال میلادی ۱۰۴ میلیون دلار سود خالص داشته است
شرکت خودروساز تسلا برای چهارمین فصل پیاپی، گزارش سه سود سه ماه گذشته خود را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، در سه ماهه دوم سال جاری میلادی (منتهی به ماه ژوئن) تسلا ۱۰۴ میلیون دلار (۹/۸۱ میلیون پوند) سود خالص داشته است.

این تولیدکننده خودرو‌های برقی با مدیریت ایلان ماسک، حالا ارزش بازاری حدود ۳۰۰ میلیارد دلار دارد، که آن را به پرارزش‌ترین خودروساز دنیا بدل می‌کند، به‌رغم این که از همه رقبایش، خودروی کمتری تولید می‌کند.

اقداماتی برای کاستن از هزینه‌ها و تحویل «بهتر از حد انتظار»، به شرکت تسلا کمک کرد که تعطیلی کارخانه‌ها را به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا جبران کند. روز سه‌شنبه ماسک شرایط لازم را برای دریافت مبلغ هنگفت ۱/۲ میلیارد دلار احراز کرد. این دومین موفقیت بزرگ او پس از صعود شدید بهای سهام تسلا در ماه بود.

بهای سهام این خودروساز در پی اعلام خبر سودآوری پنج درصد بالا رفت و ممکن است جایی در شاخص بازار سهام «اس اند پی» که نمودار اصلی کیفیت در بازار آمریکاست، به دست آورد.
یک تحلیل‌گر گفت: «خودروسازان زیادی واقعا دست و پا می‌زنند تا تولید را از اتومبیل‌های سنتی به اتومبیل‌های برقی منتقل کنند، اما تسلا که همه چیز را همین حالا آماده دارد، از این وضع سود می‌برد. تفاوت ارزش‌گذاری میان تسلا و دیگر خودروساز‌ها تقریبا مسخره است، بنابر این به نظر من برای دیگران سخت است که به تسلا برسند.»
تسلا هم‌چنین برنامه‌هایی برای احداث دومین کارخانه خودروسازی خود در آستین تکزاس اعلام کرد. ماسک وعده داد که فضای ۲۰۰۰ جریبی (۸۰۰ هکتاری) کارخانه، «بهشتی اکولوژیکی» در کرانه رود کلرادو باشد و کامیون‌ها و کامیونت‌های سایبری تولید کند.

این کارخانه که ۱/۱ میلیارد دلار هزینه ساختش خواهد بود، به گفته بیانیه‌ای از سوی گرگ ابوت، فرماندار تکزاس، پنج هزار شغل جدید ایجاد خواهد کرد.

برنامه‌های ماسک برای افزایش تولید در پی فراخوانی به معدن‌کاران برای تولید نیکل بیشتر اعلام شد. نیکل ماده‌ای کلیدی در باتری‌هایی است که خودرو‌های تسلا را به حرکت در می‌آورند. نیکل باعث تراکم انرژی باتری می‌شود، و به این ترتیب، خودرو‌ها می‌توانند با یک بار شارژ، مسافت بیشتری طی کنند.
ابوت روز چهارشنبه گفت: «اگر نیکل را با بازدهی مناسب و حساس به محیط زیست استخراج کنید، تسلا قرارداد عظیم و درازمدتی به شما خواهد داد.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید