روشن شدن آیفون ۱۰، بعد از ۶ روز در آب ماندن

روشن شدن آیفون ۱۰، بعد از ۶ روز در آب ماندن

توصیه می‌شود این تلفن تنها در عمق یک متری و به مدت ۳۰ دقیقه در آب بماند. به این ترتیب، خراب نشدن این دستگاه تلفن که تحت فشار آب بسیار بیشتری بوده و مدت طولانی‌تری در آب مانده غیرمنتظره بود.

کد خبر : ۸۳۰۰۸
بازدید : ۱۰۶۱۷
روشن شدن آیفون ۱۰، بعد از ۶ روز در آب ماندن
ملوانی که آیفون خود را در اقیانوس انداخته بود، متوجه شد که تلفنش بعد از شش روز هنوز کار می‌کند. هنگامی که بن شوفیلد روی عرشه یک موزه-کشتی به نام Regal Lady کار می‌کرد، آیفون۱۰ هزار پوندی‌اش در آب افتاد. این تلفن حدود ۱۵ متر در آب غرق شد و به کف بندر رسید.

شوفیلد از یک دوست خواست که در آب شیرجه بزند و تلفنش را بیاورد، اما او نتوانست تلفن را پیدا کند. در نهایت، شفیلد تصمیم گرفت که وقتی یک هفته بعد آب دریا پایین آمد، دوباره تلاش کند. او به سرعت تلفنش را که در میان گل‌ها گیر کرده بود پیدا کرد و با کمال تعجب دید که تلفنش هنوز کار می‌کند.

این ملوان می‌گوید: «من رفتم که تلفن را به رئیسم نشان بدهم که احساس کردم تلفن در دستم لرزید. در کمال ناباوری دیدم که تلفن هنوز روشن است.»

او می‌افزاید: «تلفن را تمیز کردم تا شن از پورت شارژ آن خالی شود و گذاشتم که خشک شود. تنها سه درصد باتری داشت. آن را به برق زدم و شروع به شارژ شدن کرد. همه چیز کار می‌کرد. من با اپل تماس گرفتم و آن‌ها هم باور نمی‌کردند.»

آیفون ایکس که در سال ۲۰۱۸ رونمایی شد، درجه ضد آبی IP۶۷ دارد. این درجه به معنای آن است که توصیه می‌شود این تلفن تنها در عمق یک متری و به مدت ۳۰ دقیقه در آب بماند. به این ترتیب، خراب نشدن این دستگاه تلفن که تحت فشار آب بسیار بیشتری بوده و مدت طولانی‌تری در آب مانده غیرمنتظره بود.

این نخستین بار نیست که کاربران آیفون با خوش‌شانسی تلفن خود را از اقیانوس نجات می‌دهند. در باهاماس هم زنی که تلفنش در آب افتاده بود، وقتی یک دلفین آموزش‌دیده شیرجه زد و تلفنش را برایش آورد، شوکه شد.

ترسا سی، از تیم بسکتبال میامی می‌گوید: «ما روی یک سکوی شناور وسط اقیانوس اطلس فیلم می‌گرفتیم. من از یک نفر خواستم که تلفنم را نگه‌دارد و به طور اتفاقی تلفن از دست او افتاد و به ته آب رفت. دلفینی به نام کاکیک تلفن را برای من آورد.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید