نرخ ارز، دلار، یورو، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۱۱ مرداد ۹۹

نرخ ارز، دلار، یورو، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۱۱ مرداد ۹۹

نرخ سکه، طلای ۱۸ عیار در بازار - براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت ۱۱ میلیون ۳۵۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۱۰ میلیون ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

کد خبر : ۸۳۰۹۰
بازدید : ۵۷۱۳

نرخ ارز، دلار، یورو، سکه و طلا در بازار امروز شنبه 11 مرداد ۹۹

فرادید | براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت ۱۱ میلیون ۳۵۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۱۰ میلیون ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.


هر قطعه نیم سکه بهار آزادی پنج میلیون ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه هم با ۱۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته سه میلیون ۳۶۰ هزار تومان قیمت خورد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم یک میلیون و ۷۲ هزار و ۲۰۰ تومان ارزش گذاری شد، ضمن آنکه در بازار‌های جهانی نیز هر اونس طلا ۱۹۷۷ دلار قیمت خورد.

جدیترین قیمت روز سکه، طلا، دلار و یورو در بازار

نوع قیمت روز معاملاتی گذشته قیمت معاملاتی امروز
مثقال طلا
۴۶,۷۵۰,۰۰۰
۴۶,۴۵۰,۰۰۰
طلای ۱۸ عیار
۱۰,۷۹۲,۲۳۰
۱۰,۷۲۲,۹۸۰
سکه جدید
۱۱۳,۳۰۰,۰۰۰
۱۱۳,۵۰۰,۰۰۰
سکه قدیم
۱۰۷,۰۰۰,۰۰۰
۱۰۸,۰۰۰,۰۰۰
نیم سکه
۵۵,۸۰۰,۰۰۰
۵۶,۰۰۰,۰۰۰
ربع سکه
۳۳,۵۰۰,۰۰۰
۳۳,۶۰۰,۰۰۰
سکه گرمی
۱۷,۵۰۰,۰۰۰
۱۷,۶۰۰,۰۰۰
انس طلا
۱۹۵۵دلار
۱۹۷۷دلار

کاهش تقاضا در بازار طلا و سکه

به گزارش تجارت نیوز، آنالیز بازار‌ها در هفته اول مرداد ماه امسال نشان می‌دهد که هرچند میزان بازدهی بازار سهام به یک درصد هم نرسیده، اما دلار بیش از دو درصد و طلا حدود ۱۴درصد بازدهی داشته است. سکه نیز حدود ۱۱درصد بازدهی مثبتی را از خود بر جای گذاشته است. اما آیا این روند افزایشی قیمت طلا و دلار هفته بعد هم ادامه‌دار است؟

نایب رئیس اتحادیه طلا تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا تا یک ماه دیگر ارزان می‌شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: روز پنج شنبه قیمت انس جهانی طلا یک هزار و ۹۵۵ دلار بوده است و امروز قیمت اونس جهانی طلا به هزار و ۹۷۲ دلار رسیده است.

در واقع این یعنی اینکه قیمت اونس جهانی طلا ۲۲ دلار گران شده است. از سوی دیگر قیمت دلار هم ۲۰۰ تومان رشد داشته که تمام این عوامل باعث شده است قیمت امروز گران شود.

آیا قاچاق طلا افزایش یافت؟

کشتی‌آرای در پاسخ به این پرسشی درباره وضعیت قاچاق طلا پاسخ داد: امروز وضعیت طلا متعادل است و اگر قیمت طلا در بازار ایران ارزان باشد، قاچاق طلا هم شکل می‌گیرد.

او همچنین گفت: فعلا وضعیت بازار متعادل است و کاهش حباب سکه نشان می‌دهد تقاضا کاهش یافته است و تقاضای اضافی در بازار طلا نیست.

نائب رییس اتحادیه طلا تهران در پایان با اشاره به قیمت انواع سکه گفت: امروز سکه طرح قدیم با بهای ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه طرح جدید نیز به قیمت ۱۱ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان معامله شد. نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۶۱۰ هزار تومان و ربع سکه به قیمت سه میلیون و ۳۱۰ هزار تومان خرید و فروش شد.

همچنین سکه گرمی هم به قیمت یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شده و بهای طلای ۱۸ عیار هم یک میلیون و ۹۰ هزار تومان است.

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی

براساس نرخ‌های اعلام شده قیمت دلار امروز در صرافی ملی نسبت به روز گذشته بالا رفت. قیمت خرید دلار آمریکا ۱۹,۸۰۰ (نوزده هزار و هشتصد تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۱,۱۰۰ (بیست و یک هزار و صد تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۲۳,۳۰۰ (بیست و سه هزار و سیصد تومان) و قیمت فروش یورو ۲۴,۸۰۰ (بیست و چهار هزار و هشتصد تومان) است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید